No Limit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

    No Limit

    wanneer? 4 oktober 2008
    waar? De Gilden in Turnhout
    wie? www.EPC-Online.be - Online Soon !

    licht en geluid kwam van Wacko Jacko producties.
    lichtplan samengesteld door EPC
    belichting bedienen door mezelf

    van het geluid.. kan ik echt bitter weinig over zeggen (er was zeker genoeg )

    de belichting was:
    - 24 martin 812 scans
    - 16 strobe ropes
    - 2 Showtec active sunstrips
    - 1 martin atomic 3000

    aangestuurd met chamsys pc wing


    filmpjes:
    - YouTube - No Limit 2008 @ De Gilden
    - YouTube - No Limit!










  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    lichtplan samengesteld door EPC
    lol ik dacht spontaan: das gewoon een carre vol scans hangen...
    mja tis licht en een plan zal het ook wel zijn maar vind er weinig originaliteit in...

    uit interesse: die strobe ropes wat houdt dat precies in? dmx kanalen aantal en wat zijn de functies van zo een rope?
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • Outline
      • Feb 2006
      • 1434

      #3
      Leuk om weer 'ns een enorme sloot 812's te zien. Alleen jammer dat je er dan zo weinig creatief mee bent. Verder mis ik toch echt de basisverlichting (lees: parren). Want een avond alleen maar rondjes draaien met een scan is verveeld snel...

      Comment

      • Outline
        • Feb 2006
        • 1434

        #4
        En dan vergeet ik nog te vermelden dat niet alleen het door jullie tot 'dansvloer' benoemde stuk van de zaal licht voorzien hoeft te worden...

        Het is iig goed donker (lees te donker/ geen sfeer) en weinig origineel....

        Kijk, als je nou je scanners aan de buitenkant van de zaal had gehangen, was het al een stuk aantrekkelijker geworden.
        Last edited by Outline; 26-10-08, 11:30.

        Comment

        • Shark
          • Aug 2007
          • 208

          #5
          Originally posted by Funmaker
          lol ik dacht spontaan: das gewoon een carre vol scans hangen...
          mja tis licht en een plan zal het ook wel zijn maar vind er weinig originaliteit in...

          uit interesse: die strobe ropes wat houdt dat precies in? dmx kanalen aantal en wat zijn de functies van zo een rope?
          ja inderdaad, een lichtplan is misschien veel gezegd, maar met andere woorden.. het waren de ideën van EPC zelf om een carré vol scans te hangen en rope strobes te hangen achter het podium.

          de rope strobes die hier gebruikt werden, waren enkel in te pluggen en werden via een dimmpack aangestuurd. Deze waren niet uitgerust met een eigen dmx interface ofzo..
          al wel ropes gezien met dmx interface.. daar kon je dan instellen of het een looplicht was, random,..

          Originally posted by Outline
          Leuk om weer 'ns een enorme sloot 812's te zien. Alleen jammer dat je er dan zo weinig creatief mee bent. Verder mis ik toch echt de basisverlichting (lees: parren). Want een avond alleen maar rondjes draaien met een scan is verveeld snel...
          Ik vroeg ook wel enkele keren of er ook parren bij kwamen, maar hun voorkeur ging vooral naar scans. Heb zo al enkele verschillende verhalen gehoord van veel mensen over parren. De ene vind het mooi, de andere vind het maar niets, nog mensen die het enkel ma opvulling vinden van lege plaatsen. Het is zo vooral ieder zijn voorkeur, en EPC wou ze toen liever niet.

          Om er nog iets extra bij te halen, had ik nog mijn 2 sunstrips en 4 puntspots mee genomen. Deze puntspots kwamen normaal achter de discobar, met stralen door de zaal, maar werden uiteindelijk gebruikt om de discobar voor licht te voorzien..

          Ik versta jullie standpunt over "enkel rondjes draaien" heel goed.. ikzelf ben ook wel meer voorstander van een beetje basisverlichting zoals spots/parren. Voor mij zijn goed geplaatste parren meer waard dan een op hol geslagen scan. Het is enkel ieder zijn voorkeur en over smaken is moeilijk te onderhandelen



          afkomstig van dit topic: Initiaitie TD EMT, Agro, HISS
          Originally posted by LJ_Bobby V
          PS: Post ook is een van jouw feestjes kan ik ook eens zien .
          ja dit was er nu 1 van, vond het wel spijtig dat ik van de labo TD geen foto's of filmpjes had gemaakt, want daar waren ze heel tevrede over alles. Maar in februari op de Striptease TD, zal ik er werk van maken

          Comment

          • voederbietel
            • Feb 2005
            • 197

            #6
            ik denk dat jullie daar de spullen redelijk voor elkaar hadden technisch gezien,

            opzich is het grappig om gewoon veel scans te gebruiken maar dan had ik het care breeder gemaakt, wat scans aan de buitenkant van het care gehangen en misschien iets achter de dj, nu hangt het echt op een kluitje.

            dingen die gezegt worden over parren enz. sluit ik me bij aan maar hoef ik niet nog eens te zeggen.
            Met vriendelijke groet,

            Frans Jansen

            Comment

            • kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

              #7
              Maar als de opdrachtgever de scans in een klein carree wil, dan kan je nog altijd het bereik vergroten.
              Waarom hebben jullie dat niet gedaan?
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

              Comment

              • stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

                #8
                Originally posted by Outline
                Leuk om weer 'ns een enorme sloot 812's te zien. Alleen jammer dat je er dan zo weinig creatief mee bent.
                Het blijven natuurlijk maar moment opnamen. Maar ik vind de bediening (en het daarvoor nodige programmeerwerk en kleuren keuze) zeker niet tegenvallen.

                Originally posted by Outline
                Verder mis ik toch echt de basisverlichting (lees: parren). Want een avond alleen maar rondjes draaien met een scan is verveeld snel...
                Ik vind het ook jammer dat er geen andere vorm van licht aanwezig was buiten de scans. Dat had wat afwisseling kunnen bieden.

                Zelf vind ik de term basisverlichting(parren volgens jouw) maar niks, het lijkt wel dat er dan kost wat kost parren aanwezig moeten zijn. Terwijl een show met alleen scans niet saai hoeft te zijn mits een goed ontwerp, programmatie en bediening.

                Ik heb helemaal niets tegen parren, parren zijn in de meeste gevallen nog steeds de makkelijkste en goedkoopste optie. maar er zijn vandaag de dag genoeg alternatieven om afwisseling in een show te kunnen bieden.
                exit night into LIGHT

                Comment

                • Shark
                  • Aug 2007
                  • 208

                  #9
                  Originally posted by kokkie
                  Maar als de opdrachtgever de scans in een klein carree wil, dan kan je nog altijd het bereik vergroten.
                  Waarom hebben jullie dat niet gedaan?
                  langs ene kant had je misschien gelijk, maar deze opstelling vond ik zeker niet mis.

                  Het was ook niet mijn taak om dit te beslissen, ik kreeg "carte blanche" voor het aansturen van de belichting en wist een beetje van wat er zou komen. Maar van de lengtes, aantal scans,.. werd mij wel vaag gezegd. Uiteindelijk waren het 24 scans in plaats van 16 (zoals ik eerst altijd hoorde), ook de truss was eerst een ander ontwerp.

                  Comment

                  • LJ_Bobby V
                    • Aug 2008
                    • 20

                    #10
                    Haa zalig,

                    Ja kon ni komen maar had zeker wel is willen komen zien.

                    Ziet er niet slecht uit, helemaal niet maar ik zou volgende keer toch maar is vermelden dat als ze echt een goeie show willen dat ze je dan wat meer inspraak moeten geven in het "lichtplan".

                    Met zoon hoopje scans kan je iets mooie doen als je ze anders verdeelt.

                    Voor de rest proper gedaan en een bijkomend vraagje: toevallig last gehad dat na een paar uur de chamsys een beetje traag begint te reageren?

                    Greetz
                    [CENTER]Just A Passion
                    [/CENTER]

                    Comment

                    • Shark
                      • Aug 2007
                      • 208

                      #11
                      Originally posted by LJ_Bobby V
                      Ziet er niet slecht uit, helemaal niet maar ik zou volgende keer toch maar is vermelden dat als ze echt een goeie show willen dat ze je dan wat meer inspraak moeten geven in het "lichtplan".
                      jup inderdaad. Maar van die hele avond had ik zeker geen klagen
                      volgend jaar in april is er een fuif waarvan ik carte blanche krijg bij het lichtplan en bediening. Zal je op tijd nog iets late weten, misschien da je dan kan langskomen

                      als je de chamsys is wil zien, ik doe belichting op "Striptease TD" (Sint-Amands) en "Kwuif & Co" (Holvenhoef) van Labo. Ook nog misschien voor agro, de Doop TD (Holvenia). Het zijn ni de grootste zalen, ma de sfeer is er altij wel
                      Hier heb ik dan ook wel "carte blanche" met alles.. maar blijft dan ook wel bij een rechte truss op 2 statieven .

                      Originally posted by LJ_Bobby V
                      Met zoon hoopje scans kan je iets mooie doen als je ze anders verdeelt.
                      misschien in een matrix ofzo.. ook misschien een mooie optie.
                      ook eventueel een paar bij op het podium.

                      Originally posted by LJ_Bobby V
                      Voor de rest proper gedaan en een bijkomend vraagje: toevallig last gehad dat na een paar uur de chamsys een beetje traag begint te reageren?
                      geen last van ondervonde, wel ene keer in conflict geweest met iets anders op de pc, maar verder.. super lichtsturing voor die prijs.
                      Misschien dat er op de pc, waar de chamsys trager op gaat na een tijdje, een paar andere programma's ofzo opstaan? Heb nu een laptop met enkel Windows XP en Chamsys die ik gebruik voor belichting, geen last mee.

                      Comment

                      Working...