Licht tijdens talentenshow op school

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marciano
    • Feb 2006
    • 164

    #46
    beste lighting.

    Ik zou je best de tafel willen laten zien zeker als je open en eerlijk bent.
    Ik denk dat de reactie van barndoor tegen arvid was bedoelt omdat hij zo schrijft dat zijn mening het enige juiste is.

    En ik denk dat de reactie van barndoor zo was omdat mensen een mening of conclusie trekken dat ze de tafel eigenlijk niet kennen dit kon je merken uit een aantal reacties(want na 2 of 3x mee kijken bij een vista operator dan ken je de tafel niet) Want er zijn een aantal mensen die commentaar geven maar geen argumenten geven zoals welke functies niet werken op een vista Ik zal ook nooit advies (wel mijn persoonlijke voorkeur) geven om te kiezen tussen een GMA,Pearl,Hog en een vista omdat ik een aantal tafels niet goed ken.

    Maar ik zou graag een keer willen praten met je lighting en ieder andere die geintereseerd is dit geldt ook voor AJB.

    Comment

    • PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

      #47
      Originally posted by marciano
      beste lighting.

      Ik zou je best de tafel willen laten zien zeker als je open en eerlijk bent.
      Ik denk dat de reactie van barndoor tegen arvid was bedoelt omdat hij zo schrijft dat zijn mening het enige juiste is.

      En ik denk dat de reactie van barndoor zo was omdat mensen een mening of conclusie trekken dat ze de tafel eigenlijk niet kennen dit kon je merken uit een aantal reacties(want na 2 of 3x mee kijken bij een vista operator dan ken je de tafel niet) Want er zijn een aantal mensen die commentaar geven maar geen argumenten geven zoals welke functies niet werken op een vista Ik zal ook nooit advies (wel mijn persoonlijke voorkeur) geven om te kiezen tussen een GMA,Pearl,Hog en een vista omdat ik een aantal tafels niet goed ken.

      Maar ik zou graag een keer willen praten met je lighting en ieder andere die geintereseerd is dit geldt ook voor AJB.

      Waarom dan niet een lichttafel dag met allemaal tafels bij elkaar?
      Iedereen heeft wel een lichttafel welke ie goed kent lijkt mij?
      En die zullen niet allemaal t zelfde zijn?

      lichttafel meeting-dag
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

      Comment

      • marciano
        • Feb 2006
        • 164

        #48
        Lijkt mij inderdaad een goed idee. Ik heb het overlegt met barndoor om het in hun showroom te doen met iemand van jands. Is een mooie ruime ruimte om te doen.

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #49
          Een demo dag lijkt voor mij niet haalbaar: ik mag van de importeur niet op de tafel werken... Jammer dus: dat gaat niet door. Daarnaast geldt dat voor een demo een ontwikkelaar of R&D medewerker aanwezig moet zijn: pas dan is een dergelijk gesprek interessant. Om niet te vervallen in een wederom vervelende discussie: ik gun de Vista al het goeds, maar op dit moment loopt het nog niet bepaald storm. Als Vista nou echt nieuwsgierig was, waren ze druk bezig om te ontwikkelen en te verbeteren. Er zijn zoveel nieuwe tafels en upgrades van bestaande merken dan het wereldje nogal dynamisch is. Ik weet precies wat er komt kijken bij een beta-test proces, ontwikkeling en release: da's geen eenvoudige business. Helaas wordt er hier geschetst dat de Vista al up-and-running is, en dat vind ik vanuit de importeur een onverstandig standpunt. Kwaliteit x Acceptatie = Eindresultaat, aldus de wet van Mayer. Hoe goed het beste ding ook is: acceptatie vindt hij niet breed in ons vakgebied. Ik zou Barndoor, Jands of welke partij dan ook graag aanraden om vooral te luisteren naar de markt en niet te snel te roepen dat mensen die het product niet hoog hebben zitten, vooral niet op het ding moeten werken.

          Mijn kritiek is gebaseerd op een intensieve look met een uitermate ervaren operator. Wees niet bang: ik heb ten reeds een aantal zeer zwakke punten moeten ervaren. Niets dat niet opgelost kan worden: wel belangrijke zaken! Ik wil daar altijd met een ontwikkelaar over praten, maar zoals aangegeven: ik heb nimmer iets van Barndoor gezien of gehoord, wat simpelweg aangeeft dat er niet echt vol op de acceptatie gezeten wordt. Dat is onverstandig, omdat lichttafels naast kwaliteit ook gewoon onderhevig zijn aan smaak en gewenning. Gewenning ontstaat door introductie door professionals, het meekomen van de massa en het creëren van een standaard. Daarin is Vista nog niet een klein beetje op weg, en die tip wil ik ze graag meegeven.

          Demo-dagen zijn niet boeiend, slap gelul met collega's onderling moet in de kroeg, niet in een showroom. Even een apparaat doorgronden lukt niet in een half uurtje: onmogelijk om diep op de zaken in te gaan dus.

          Anyway, hopelijk genuanceerd genoeg!

          gegroet,

          Arvid
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • Christiaan Visser
            • Apr 2004
            • 235

            #50
            Mijn kijk op dat filmpje:

            - Ondanks dat het voorgeprogrammeerd is, kon de timing toch écht nog wel strakker.. De Vista schijnt zo'n tijdlijn te hebben, dit zou het toch wel zodanig strak moeten krijgen?

            - X/Y-Shapes; als er maar één cirkel in die tafel zit en geen edit-mogelijkheden, dan is het nog best te doen, anders; Vrij jammer.

            - Kleurkeuze; Niet mijn smaak en vindt het ook niet bij de muziek passen. Een show van Jan Smit zou hier eerder bij aansluiten. Een paar chases van 3 of 4 stappen met 2 kleuren is zo gemaakt?

            - Muziekkeuze; Goed, Geschikt voor een opening/intro om de spanning wat op te voeren.

            - Tafelkeuze; Daar is wel genoeg over gesproken, ik had hier persoonlijk simpel een pearl neergezet, wat een prima resultaat kan brengen.

            - Ontwerp; Het blijft smaak.. Maar niet slecht gedaan voor een talentenshow. Persoonlijk had ik de indeling van je spotjes in het dak anders gedaan en zo geen led-strips gebruikt achterin. (In de filmpjes ook teveel RadioNL-kleuren in die strips gezien).

            - Materiaalkeuze; Lang leve Robe en Highend spots.

            Komt misschien wat negatief over, maar zie het als opbouwende kritiek. Voor een amateur show zoals deze is het best een aardige show, waar ongetwijfeld de technische crew ook met veel plezier aan gewerkt heeft. Aangezien het publiek hoofdzakelijk voor de kinderen komt die daar staan op te treden, is het qua lichtshow ook al gauw goed. Maar zoals Arvid en anderen al zeiden, Denk beter na over wát je wilt laten zien in je show en hoe je dat gaat realiseren. Eerlijk gezegd vind ik 3 avonden programmeren een geschenk uit de hemel en valt op een dermate kwalitatieve tafel ook prima +400 standjes te programmeren binnen dat tijdsbestek.

            Anyway, post vooral ook de show van 6 & 7 maart 2009. Misschien dat je iets met ons advies/opbouwend kritiek gedaan hebt en we dit terug kunnen zien. Succes!
            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

            Comment

            • cornedure
              • Jul 2002
              • 230

              #51
              Meestal niet mijn ding om te reageren op flame-discussies, maar het jeukte nu toch wel te veel.

              Voor Mauriz: Dámn! 440 standen programmeren. Dit is enorm. Het is voor mij zelfs een beetje moeilijk te vatten. Want hoe herinner je je deze 440 standen nog? Van alle nummers de breaks, de timings, je algemene gevoel? Chapeau dat je dat kunt met 12 uur programmeerwerk en weet ik veel dagen repetities. Zelf hou ik het op maximum 5 cues per liedje, en dat is al veel. Kan het gewoonweg niet onthouden.

              Een beetje te druk, inderdaad, maar qua timing was het toch goed? De reden waarom ik geen filmpjes/beeldjes post is wel deze: bepaalde personen zetten je in de zeik omdat je 1 seconde te laat was op een cue, en het onvergeeflijk vinden. Triestig. Blijkbaar viert sarcasme hoogtij en is optimisme of een bemoedigende schouderklop helemaal taboe.

              En voor AJB en de leuteraars met hun fantastische supermantafel: precies kijken wie de langste heeft. Tsssss....

              Comment

              • harm wellink
                • Jan 2007
                • 23

                #52
                Helemaal mee eens

                Over de show: Ik moet er bij ons op school eens over praten, zulke shows, daar zullen niet aan willen denken. Ik ben jaloers

                Inderdaad zijn de kleurenloopjes een beetje .. rommel .. zelf had ik het niet beter gedaan

                Mooi gedaan. Ik geef het een 7.

                Hoe heb je die octostrips gedaan? Kon je die eenvoudig aansturen met je tafeltje, of moest je ze stuk voor stuk elke keer van kleur laten veranderen
                [CENTER]And there was light!
                [/CENTER]

                Comment

                • djproffi

                  #53
                  Originally posted by harm wellink
                  Helemaal mee eens

                  Over de show: Ik moet er bij ons op school eens over praten, zulke shows, daar zullen niet aan willen denken. Ik ben jaloers

                  Inderdaad zijn de kleurenloopjes een beetje .. rommel .. zelf had ik het niet beter gedaan

                  Mooi gedaan. Ik geef het een 7.

                  Hoe heb je die octostrips gedaan? Kon je die eenvoudig aansturen met je tafeltje, of moest je ze stuk voor stuk elke keer van kleur laten veranderen
                  Hey harm,

                  Zo'n verloop met de octostrips maak je met een matrix. Dat kan je programmeren vanaf de lichttafel

                  Comment

                  • marciano
                    • Feb 2006
                    • 164

                    #54
                    Als ik het zo zie is het gemaakt met een smartFX optie in de jands vista je patched je octrostrips je tekent ze in waar ze hangen (soort matrix functie) je selecteerd de octrostrips en je maakt een smartFX waarin je het kleur verloop aangeeft. Dit is heel simpel te doen en te bedienen.

                    (dit kan tevens ook met een grandMA, Hog, pearl of andere vergelijkbare consoles dit om discusie ter voorkomen welke tafel beter is en dat die andere consoles dat ook kunnen.)

                    Comment

                    • Jones_St
                      • Mar 2009
                      • 5

                      #55
                      Originally posted by marciano
                      Als ik het zo zie is het gemaakt met een smartFX optie in de jands vista je patched je octrostrips je tekent ze in waar ze hangen (soort matrix functie) je selecteerd de octrostrips en je maakt een smartFX waarin je het kleur verloop aangeeft. Dit is heel simpel te doen en te bedienen.

                      (dit kan tevens ook met een grandMA, Hog, pearl of andere vergelijkbare consoles dit om discusie ter voorkomen welke tafel beter is en dat die andere consoles dat ook kunnen.)
                      Indien je geen GrandMa tafel hebt, kan je eventueel ook op: MA Lighting: Software Het programma GrandMa on PC downloaden (gratis!). Dit is het besturingsprogramma van alle Ma-tafels (Grand, light, ultra light, pico etc.) Waarop je een chase kan maken zoals op de tafel zelf, het enige nadeel: je moet hem eerst nog instellen, Dimmers selecteren, lichten selecteren, kanalen selecteren, prikpunten(indien nodig). Indien je je chase af hebt kan je met GrandMa 3D Software ( Staat onder het GrandMa On PC van pagina hierboven vermeld) de chase bekijken, leuk is dat zelf de kleuren of blinders mee worden getoond. Je kan ook een Ma - node aanschaffen, zo kun je zelf simpelweg programmeren op je pc of laptop, linken aan je node die via Xlr-kabel verbonden is aan de dimmers. Je kan er ook indien gewenst een ander lichttafeltje bij aansluiten zodat je tijdens je show nog wijzigingen kan aanbrengen. Voor scholen een al iets goedkopere oplosiing, tenzij je huurt natuurlijk.
                      Groete!
                      Last edited by Jones_St; 06-03-09, 17:39.
                      Wat je niet zeker weet, kan je altijd proberen...

                      Comment

                      • marciano
                        • Feb 2006
                        • 164

                        #56
                        Beste Jones St.

                        Wat is je punt? Ik ben zeker op de hoogte van GMA maar er werd gevraagt hoe het gedaan is op een jands vista en dat heb ik uitgelegt. Mijn laatste regel was ook dat het ook heel goed mogelijk is op een GMA. Ik denk dat je een keer naar jands software moet kijken dan snap je wat ik bedoel met intekenen. ook deze software is gratis te downloaden van Jands Vista

                        Je hebt gelijk dat een node goedkoper is dan een console (jands of GMA) maar dat is toch niet te vergelijken (iets met appels en peren) je mist een hoop mogelijkheden. Het gaat gelukkig niet altijd om de goedkoopste oplossing.

                        Comment

                        • Jones_St
                          • Mar 2009
                          • 5

                          #57
                          Marciano, Kben juist de software aan het downloaden, lijkt inderdaad geen low-budget lichttafeltje. Waarschijnlijk zal er dan eerder gedacht worden aan huren. aangezien een school toch niet echt nood aan zo'n lichttafel. Daarom had ik voor een school eerder gedacht aan een node. Zo konden ze het elk jaar (of meer) hergebruiken en hoeven ze, indien nodig, nog een Maxim Of ADB low budget tafeltje aanschaffen om ertussen aan te sluiten.
                          Ik was inderdaad appellen met peren aan het vergelijken. Maar ga me direct eens verdiepen in de geihemen van Jands Vista programma. Lijkt wel zeer degelijk materiaal. Ik laat zeker nog een comment als ik ermee gewerkt heb!
                          Bedankt, op internet leer je meer bij dan de media beweert!
                          Groete!
                          Wat je niet zeker weet, kan je altijd proberen...

                          Comment

                          • stefan90kauw
                            • Jun 2005
                            • 189

                            #58
                            Wauw! een school met geld.

                            Volgende week woensdag heb ik een zelfde iets, alleen mijn lijstje is toch wel een heeeeel stuk minder.

                            Comment

                            Working...