Autocad importeren in wysiwyg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JM - Nobody
    • Sep 2008
    • 2

Autocad importeren in wysiwyg

Zelden lukt het mij om een autocad file, bv een venue in .dwg in wysiwyg te importeren.
    ik heb de .dwg al omgezet naar 2008, 2007, 2004, 2000, R14 en naar .dxf maar niets lijkt te werken.
    Soms geeft wysiwyg een foutmelding en soms staan de layers wel in het lijstje maar geen tekening op het scherm....
    Iemand een oplossing ?
  • RRRRik
    • Aug 2006
    • 27

Originally posted by JM - Nobody
    Zelden lukt het mij om een autocad file, bv een venue in .dwg in wysiwyg te importeren.
    ik heb de .dwg al omgezet naar 2008, 2007, 2004, 2000, R14 en naar .dxf maar niets lijkt te werken.
    Soms geeft wysiwyg een foutmelding en soms staan de layers wel in het lijstje maar geen tekening op het scherm....
    Iemand een oplossing ?

exploden en ungroupen....

tis niet moeilijk, maar vereist geduld

R

Comment

• JM - Nobody
      • Sep 2008
      • 2

Rikkkk...Dus de autocad tekening volledig ungroupen/exploden en dan opslaan en deze file mergen in wysiwyg ? bedoel je het zo ?

Comment

• RRRRik
        • Aug 2006
        • 27

Originally posted by JM - Nobody
        Rikkkk...Dus de autocad tekening volledig ungroupen/exploden en dan opslaan en deze file mergen in wysiwyg ? bedoel je het zo ?
        Zou niet alles exploden ed. Wysiwyg heeft een hekel aan meshes en 3d-solids. Met 3d polygonen neemt Wyg de lijndikte van Autocad over.

Een goed optie is om alles symobolen uit de ACAD tekening naar symbolen te converteren in Wyg.

Veel succes! Heeft me jaren gekost om tot een goede import van ACAD in Wyg te komen.

grt'n

Wysirik

Comment

• mvdmeulen
          • Aug 2007
          • 137

goeie nacht

ik ben nu een tijd bezig met het importeren van cad tekeningen in wysiwyg
          nooit problemen gehad tot gisteravond
          ik was bezig met een podium te tekenen

ik merge een cad bestand
          laat de arcs breaken naar lines de lines vervolgens via tools->extrude-> extrude lines to surface en vervolgens naar solid
          ik sla alles op en sluit de pc af
          tot hier geen probleem

vandaag start ik de pc weer op en wil verder aan het podium
          nu is het zo dat alle podium delen die ik hiervoor superstrak had getekend (en opgeslagen) ineens een totaal andere vorm hebben

heeft iemand enig iedee wat hier gebeurt kan zijn
          en of dit simpel te herstellen is (er zat namelijk al veel tijd in)

alvast bedankt

mark
          Met vriendelijke groet,
          Mark van der Meulen

Comment

Working...