Tentdagen Schoonhoven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by DJ OELIE
    Bij wijze van spreken, ik ben er niet letterlijk in geklommen, maar het zou er wel stevig genoeg voor zijn.

Maar het echte stevige aluminium spul valt nou eenmaal helaas buiten m'n budget dus moet ik het die ene keer in het jaar maar met dit spul nog ff doen
    Misschien flauwe opmerking, maareh.... huren?

Een paar meter Prolyte of Eurotruss is ook de moeite niet, dat kost maar een paar tientjes per dag om te huren, en als je daar een aantal T-stukken bij huurt (bv. 1 verticaal van 3m, 2x1,5m voor dwars en een T-piece) ben je in totaal per constructie ongeveer 150 euro kwijt. Je kunt zelfs denken aan een tweetal VMB's TE-074 met 6m truss overdwars, dan heb je een veilige constructie staan die toch genoeg last kan dragen. Die kosten zet je natuurlijk gewoon op de rekening, of wil je me vertellen dat je dit gratis wegzet?

Ik weet zelf niet hoe dit soort dingen overigens 'normaal' rechtop aan tentpalen bevestigd worden, in Eindhoven heb ik afgelopen maandag ook weer een constructie gezien die bestond uit een staander met T-stuk en uitstaande dwarsliggers, die met een zestal spanbanden tegen de tent geklemd zat. De trusspaal stond uiteraard wel op een baseplate, maar ik schrok er toch nog steeds van.

Die goedkope Highlite setjes zijn misschien geschikt voor een backdropje en 1 of twee fixtures, maar verder zou ik echt niet gaan.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJ OELIE
      • Apr 2003
      • 49

Originally posted by Stoney3K
      Misschien flauwe opmerking, maareh.... huren?

Een paar meter Prolyte of Eurotruss is ook de moeite niet, dat kost maar een paar tientjes per dag om te huren, en als je daar een aantal T-stukken bij huurt (bv. 1 verticaal van 3m, 2x1,5m voor dwars en een T-piece) ben je in totaal per constructie ongeveer 150 euro kwijt.
      Het is maar wat je goedkoop noemt, voor een paar hondertjes meer koop je zo'n constructie

Je kunt zelfs denken aan een tweetal VMB's TE-074 met 6m truss overdwars, dan heb je een veilige constructie staan die toch genoeg last kan dragen.
      Heb ik ook al aan gedacht, maar heeft als nadeel dat het niet al te hoog kan (zit je al gauw tegen het schuine doek aan), en de voeten van deze masten staan flink in de weg.

Die kosten zet je natuurlijk gewoon op de rekening, of wil je me vertellen dat je dit gratis wegzet?
      Ja inderdaad gratis gedaan, anders had ik wel wat beters geregeld...

Comment

• LJ_Bobby V
        • Aug 2008
        • 20

Ja inderdaad gratis gedaan, anders had ik wel wat beters geregeld...

Ui..... Gratis mmmm, ja oke zou toch is gaan spreken over een kleine vergoeding dan kan je zelf nog altijd gratis opstellen en afbreken. Maar gewoon voor de veiligheid als er iets gebeurt zullen er meer kosten zijn denk ik. En het oogt ook veel mooier.
        [CENTER]Just A Passion
        [/CENTER]

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Weet jij betere constructies om in zo'n onhandige feesttent op te bouwen?
          Wat dacht je van een trussje voor, een trussje achter / een u-vorm (achtertruss met aangekoppelde zijtruss, oversteek naar voren voor front) o.i.d.? eventueel een zaaltruss, dit verantwoord laten vliegen (indien mogelijk in geval van deze tent) 2 fourbar tegen, 2 front, 2 zaal en voila je hebt overal licht.

Nou lees ik dat je het gratis doet, tja, ik weet niet of je dan zo'n tent moet gaan voorzien van licht als het niet veilig kan. Je zou het gratis kunnen doen in geval van sponsoractie als je een leuk bedrijfje hebt met verantwoord spul... Iets wat ik hier niet uit kan halen.

Groente
          Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...