Tentdagen Schoonhoven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ OELIE
    • Apr 2003
    • 49

Tentdagen Schoonhoven

Geen idee waar deze foto's het beste staan, maar hier leek mij wel een mooi plekje

Van 23 t/m 28 Augustus hadden we hier in Schoonhoven de "Tentdagen" op een sportveld bij mij om de hoek.
    Zelf verzorgde ik hier de verlichting in en buiten de tenten, en een ander verzorgde het geluid.

Opgesteld stond aan verlichting:

18x Par56
    4x Stage Beam 500w
    1x Mushroom
    2x ET-4
    4x Showtec Bat 3 (dmx lichteffect)
    2x Showtec Genesis Scanner
    2x Showtec Club Spot (moving head)
    1x Showtec Space Tracer 2000
    1x Antari Z-1200 mk2
    2x Showtec ClubFazer DMX

Sturingen:
    4x T-bar op statieven (voor de parren)
    2x Showtec Multidim
    1x Showtec Multiswitch
    2x Showtec Single
    1x Showtec Light Desk Pro 136
    1x Showtec Fademaster 16
    1x Showtec Merge
    1x Showtec SC-2412 (nieuwer model van de Showmaster 24)

Aan foto's maken ben ik niet zo heel erg toegekomen, maar hieronder toch een aantal:

Een stapel flightcases voor vertrek:

De tent van binnen:

Optreden van de "Country Trail Band"

Space Tracer buiten, helaas niet zo heel duidelijk

Nog één keer de tent

Zal eens kijken of ik nog ergens wat meer foto's kan vinden
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Vind dit eerder aanleunen bij het drive in gebeuren...
    Zover de foto's laten zien kan het leuk geweest zijn maar stel mij onder andere de vraag hoe je je scans bevestigd zijn...
    Zie daar tussen de palen door een soort truss achtige constructie maar kan er niet goed wijs uit... beetje uitleg is altijd welkom

En waar hangen je parren, en andere effectjes want op de foto's zie ik enkel de scans een beetje hangen.
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Robbert Jan de Klerk
      • Jul 2008
      • 27

Vind zelf het frontlicht en het tegenlicht een beetje karig! De band staat niet echt super goed in het licht maar dat is meer mijn mening.
      Last edited by moderator; 03-09-08, 22:04. Reason: Let aub ff op je spelling
      Van par tot fresnel met elk type lampje red ik me wel!

Comment

• DJ OELIE
        • Apr 2003
        • 49

Originally posted by Funmaker
        ...maar stel mij onder andere de vraag hoe je je scans bevestigd zijn...

Zie daar tussen de palen door een soort truss achtige constructie maar kan er niet goed wijs uit... beetje uitleg is altijd welkom
        Er stonden 2 truss achtige constructies.
        De eerste vooraan op het podium, 3 meter metalen truss verticaal met bovenop een dwarsbalk, hieraan zaten de 2 scanners bevestigd.
        De tweede 5 meter voor het podium, 4,5 meter metalen truss verticaal met 3 meter metalen truss horizontaal hier bovenop (in een t-vorm dus), hieraan zaten 4 stage beams vast.

Beide truss constructies stonden bevestigd aan de grote palen van de tent zelf.

En waar hangen je parren, en andere effectjes want op de foto's zie ik enkel de scans een beetje hangen.
        aan beide zijkanten van het podium (achter de projectieschermen) stond een statief met een DMX t-bar erop met hieraan 4 parren.
        De 4 Bat DMX effecten hingen aan de kleine tentpalen, 2 achter het podium en 2 schuin voor het podium.

Vind zelf het frontlicht en het tegenlicht een beetje karig! De band staat niet echt super goed in het licht maar dat is meer mijn mening.
        De trussconstructie met de stage beams eraan hadden we met lampen en al naar boven getrokken waarna we tot de conclusie kwamen dat het niet meer mogelijk was om op die hoogte (4,5m) alle lampen goed te richten.
        Met een ladder tegen de tentpaal aan kon je wel bovenaan de constructie komen, maar de buitenste 2 lampen waren buiten handbereik.
        Vandaar dat de band een beetje in het donker stond

De volgende editie de buitenste 2 stage beams maar aan de bovenkant van de constructie plaatsen (boven de andere 2) zodat ze wat beter te verstellen zijn

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

1x Showtec Fademaster 16

3 lichttafels? is dat tegenwoordig een nieuwe trend?

Ik mis inderdaad nog wel wat frontlicht, en van het tegenlicht komt ook niet veel terug. Om over de constructie's van je scans maar te zwijgen denk ik.
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Originally posted by DJ OELIE
            ...3 meter metalen truss verticaal met bovenop een dwarsbalk...
            ...4,5 meter metalen truss verticaal met 3 meter metalen truss horizontaal hier bovenop (in een t-vorm dus)
            Ik hoef zeker niet te vragen of de "trussen" (of wat je er ook voor gebruikt mag hebben) onderling verbonden waren met spanbanden?
            In ieder geval klinkt je omschrijving van het bouwsel niet alsof er voor de constructie gebruik is gemaakt van officieel spul wat er ook voor bedoeld is...

Groet, Rob (die blij is dat ie niet als bezoeker in de tent rondliep).
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• DJ OELIE
              • Apr 2003
              • 49

Originally posted by PeterZwart
              1x Showtec Fademaster 16

3 lichttafels? is dat tegenwoordig een nieuwe trend?
              Light Desk Pro, voor de scanners, moving heads, dmx effecten, en de parren op muziek.

Fademaster, voor het frontlicht, rookmachines, aan/uit schakel van diverse lichten etc.

SC-2412, losse controller voor de Space Tracer, waren geen kanalen meer voor vrij op de Ligth Desk Pro

Om over de constructie's van je scans maar te zwijgen denk ik.
              Originally posted by keenoncoolstuff
              Ik hoef zeker niet te vragen of de "trussen" (of wat je er ook voor gebruikt mag hebben) onderling verbonden waren met spanbanden?
              In ieder geval klinkt je omschrijving van het bouwsel niet alsof er voor de constructie gebruik is gemaakt van officieel spul wat er ook voor bedoeld is...
              De metalen trussdelen zijn afkomstig van deze sets:
              HIGHLITE online - Two Stand with Truss and Two extra T-Bars

2 van deze sets waren verwerkt, de losse statieven voor de parren, en de trussen (aangevuld met nog 3 losse verlengstukken van 1,5 meter) voor de "lichtconstructie"

De trussen zitten met metalen koppelingen aan elkaar vast geschroeft, bij de lage constructie voor de scanners zatten er 2 stukken truss aan elkaar gekoppeld met bovenop een T-bar bevestigd, afkomstig van deze sets, waaraan de scanners hingen.
              Voor degene die deze setjes weleens gezien hebben weten dat de uiteinden van deze trusjes met plastic aandraai koppelingen aan de statieven vastzitten, aan deze koppelingen zat ook de t-bar bevestigd.
              Aan de onderkant van de lage constructie zat nog zo'n t-bar voor de stabiliteit op het podium.

Bij de 2e constructie zaten 3 van deze trusjes aan elkaar gekoppeld met bovenop dwars nog 2 van deze trussen die met de eerder genoemde plastic koppelingen aan de staande constructie vast zat.
              Voor de stabiliteit had ik nog maar even de over gebleven 2 t-barren met staaldraad tussen beide constructies vastgezet om het wat steviger te maken.

Spanbanden kwamen alleen te pas om het zooitje aan de tentpalen vast te maken

Het stond overigens wel zo stevig als een huis!
              En de lampen zaten wel nog met safety's aan de trusjes vast

Maar als je dacht dat dit het dieptepunt was, dit was alleen maar een verbetering t.o.v. voorgaande edities.
              Zo hadden we vorig jaar nog 2 van deze trusjes gewoon met installatiedraad zwevend aan een paal vastgemaakt

En de edities ervoor hadden ze op dezelfde manier een ladder opgehangen met 4 parretjes eraan...

Dus over een paar jaar... wordt het misschien nog eens wat

Comment

• PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

is die max. 50 kg WLL? of BP?

en wat had je precies in dat trussje hangen?

Comment

• DJ OELIE
                  • Apr 2003
                  • 49

is die max. 50 kg WLL? of BP?
                  Geen idee, ik weet alleen dat zulke setjes opgebouwd (dus statieven met trusjes ertussen) max 50 kg mogen hebben.

en wat had je precies in dat trussje hangen?
                  De kleine constructie:
                  2 scanners, 1 multiswitch, 1 mushroom en 2 blacklight tl's.
                  De grote constructie:
                  4 pc spots, 2 par56's, en 2 multidim's

En als je die op de laatste foto bedoelt:
                  4 par56's, 2 blacklight tl's, en 2 strobo's

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

ik blijf er helaas bij dat het geen verantwoorde constructie is zoals ik op de foto kan bekijken.. misschien dat t in t echt er heel anders uitziet..

maar 't lijkt mij niet de meest handige constructie om scans en die bende in te hangen..

Comment

• DJ OELIE
                      • Apr 2003
                      • 49

ik blijf er helaas bij dat het geen verantwoorde constructie is zoals ik op de foto kan bekijken.. misschien dat t in t echt er heel anders uitziet..

maar 't lijkt mij niet de meest handige constructie om scans en die bende in te hangen..
                      Weet jij betere constructies om in zo'n onhandige feesttent op te bouwen?

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

Ja, das heel simpel..

als een constructie niet 100% verantwoord is (zoals ik nu in jou situatie lijk te zien). dan kies ik er liever voor om GEEN constructie te doen dan risico te lopen.

2xscannertjes à 12KG = 24KG
                        1xmushroom à 6KG = 6kg

30KG in een installatie wat als maximum 50KG heeft..
                        uitgaande van de situatie dat we niet weten of de 50KG z'n breekpunt is of zijn WLL. kan ik volgens mij wel constateren dat het dan niet 100% veilig is?

niet om vervelend te doen, maar dat is voorzover de situatie die ik constateer toch?

Comment

• DJ OELIE
                          • Apr 2003
                          • 49

De 50 kg is in horizontale positie, hier hing deze verticaal.
                          Het spul was sterk zat om erin omhoog te kunnen klimmen
                          Deze trussjes zijn iig van zichzelf sterker als de bijbehorende statieven

Comment

• PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

eehm?

dus jij zegt dat je truss verticaal omhoog stond, en je er ook nog vrolijk inklimt?

hierover ga ik denk ik maar niet eens in discussie, zou rinus nog wakker zijn?

Comment

• DJ OELIE
                              • Apr 2003
                              • 49

dus jij zegt dat je truss verticaal omhoog stond, en je er ook nog vrolijk inklimt?
                              Bij wijze van spreken, ik ben er niet letterlijk in geklommen, maar het zou er wel stevig genoeg voor zijn.

Maar het echte stevige aluminium spul valt nou eenmaal helaas buiten m'n budget dus moet ik het die ene keer in het jaar maar met dit spul nog ff doen

Comment

Working...