Sunstrips ????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Bert
    • Apr 2003
    • 270

Sunstrips ????

lang geleden dus zal ik nog maar eens iets posten...

Foto's zijn met gsm gemaakt dus sorry voor de kwaliteit.

materiaal:
    468 actieve sunstips op kynesis motoren
    24 VL2
    31 VL 2500 spot
    20 studeo due CS4

Filmpje strips
    YouTube - Sunstrips
    filmpje cs4
    YouTube - CS 4
    Last edited by LJ Bert; 08-06-08, 15:15.
    hehe wat een gedoe
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Ik mis eerlijk gezegd bij het zien van 't filmpje van de sunstrips de "samenhang" van het geheel - als je zo'n hoeveelheid "pixels" in een matrix hebt zou ik daar juist graag de samenhang van willen zien (en dus gepixelmapte patronen/figuren/roterende lijnen/etc.) in plaats van wat standaard dimmer-shapes over m'kaar heen...
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

sounds and looks like overkill...

wat is het hoe wie wat en waarom gedeelte van dit project?
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

poeheej !
        468 actieve sunstips

zal ook wel een bak warmte geven als die allemaal tegelijk full-on gaan!
        ik kreeg het overlaatst al snikheet bij 6 stuks die in mn nek schenen
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• LJ Bert
          • Apr 2003
          • 270

ja heb wat foto's die ik niet gepost krijg dus sorry daarvoor probeer het op te lossen...

Het zijn helemaal geen dimmer shapes
          er hangt een arkoas met pixelmapping op de sunstrips dus het waren filmpjes erover zal proberen een beter filmpje te posten.....

opening van de nieuwe tv studio van videohouse. het is een grote studio en men wou het gevoel geven dat deze toch maar klein en laag was dus de mensen kwamen binnen in een redelijk donkere lage ruimte (grid hing op 3 meter) en bij de opening spelen we filmpjes over de sunstrips en gaan deze naar 10 meter hoogte daarna valt een doek van 25 meter op 10 en word de andere kant van de studio onthuld (daar waar de cs4 hagen en meeste VL) voor het feestgedeelte.

en ja het was redelijk wat warmte. ook redelijk wat stroom
          hehe wat een gedoe

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by LJ Bert
            Het zijn helemaal geen dimmer shapes
            er hangt een arkoas met pixelmapping op de sunstrips dus het waren filmpjes erover zal proberen een beter filmpje te posten.....
            Dan was het een wat ongelukkige content-keuze waarschijnlijk

Discussie heb ik wel vaker gevoerd, als je je met licht bezig houdt (en da's lastig ontkennen als je met een grid met Sunstrips werkt) ben ik van mening dat je niet met filmpjes en video-software moet aankomen. Komend weekend op DefQon staat er een vrij unieke matrix-setup in 1 van de area's met een combinatie van pixelmapping voor low-res patronen (deels real-time gegenereerd, deels pre-rendered GIF-spul) en een chase-engine voor het minder subtiele rag-en-knipper-werk. Zal proberen als ik tijd heb daar wat film van op te nemen.

Comment

• oscarfritschy
              • Apr 2003
              • 28

Originally posted by JeroenVDV
              Dan was het een wat ongelukkige content-keuze waarschijnlijk

Discussie heb ik wel vaker gevoerd, als je je met licht bezig houdt (en da's lastig ontkennen als je met een grid met Sunstrips werkt) ben ik van mening dat je niet met filmpjes en video-software moet aankomen. Komend weekend op DefQon staat er een vrij unieke matrix-setup in 1 van de area's met een combinatie van pixelmapping voor low-res patronen (deels real-time gegenereerd, deels pre-rendered GIF-spul) en een chase-engine voor het minder subtiele rag-en-knipper-werk. Zal proberen als ik tijd heb daar wat film van op te nemen.
              Zeker met Visualdmx / matrix mania?
              Is voor dit soort dingen heel geschikt!
              of doelde je daar niet op jeroen?

Het nadeel van video, is dat je vaak toch op een 'afstand' moet staan om de video te zien. Wanneer je met matrixen werkt, zijn de patronen vele male duidelijker en geeft dat meer effect.

grtz..frits

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by oscarfritschy
                Zeker met Visualdmx / matrix mania?
                .. Neuh, voor pure pixel-mapping uiteraard Canvix.

of doelde je daar niet op jeroen?
                Ik wilde niet direct een ander systeem noemen, maar wel mijn standpunt duidelijk maken. Inderdaad wat je zegt, het is leuk dat de videojochies in hun software DMX-pixelmapping bouwen, maar zodra het resultaat is dat er geantialiaste hires dansende vrouwen en andere hi-res videomeuk (die er op een scherm echt leuk uit ziet) op je verlichting wordt afgespeeld is voor mij het einde zoek.

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Ik vind het geposte filmpje absoluut niet tegenvallen. Zitten toch wel mooie dingen tussen, en het is uiteraard te begrijpen dat niet alle kunstjes kunnen worden bovengehaald op 3 minuten tijd.

edit mod: off topic verwijderd.

Canvix is opzich wel een zeer leuk programma, maar voor 468 sunstrips niet geschikt, aangezien je met canvix maximaal een matrix van 80 op 80(correct me if i'm wrong?) kan aansturen, 468 x 10 lampjes per strip zit je daar wel zeer snel over
                  Last edited by moderator; 09-06-08, 21:51. Reason: Aanvulling
                  exit night into LIGHT

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by stekelvarke
                    Canvix is opzich wel een zeer leuk programma, maar voor 468 sunstrips niet geschikt, aangezien je met canvix maximaal een matrix van 80 op 80(correct me if i'm wrong?) kan aansturen, 468 x 10 lampjes per strip zit je daar wel zeer snel over
                    80x80 = 6400
                    468x10 = 4680
                    Gaat met gemak dus (en het gaat slechts om 9 universes).

Comment

• FTT
                      • May 2008
                      • 5

Voor pixel mapping zou ik aabsoluut voor Catalyst in combi met Pixelmad gaan.
                      FTT
                      (Without Lights it's just Radio)

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Nog even oftoppic dan
                        80x80 = 6400
                        468x10 = 4680
                        Gaat met gemak dus (en het gaat slechts om 9 universes).
                        Aan DMX-kanalen geen gebrek.
                        Maar als ik een lay-out wil maken raak ik niet hoger als 80/80(of ik doe iets mis).
                        Dus meer als 8 sunstrips op een rijtje is niet mogelijk.
                        Niet dat ik dat onmiddelijk zou nodig hebben, maar voor grotere dingen lijkt het mij toch wat onhandig.
                        exit night into LIGHT

Comment

Working...