Herken de kopjes
Collapse
X
-
Maar het blijven Amerikanen, die houden wel van een gezellige kleurencombi
Het zou zeker niet de eerste keer zijn dat ik naar een plaatje kijk en bij mezelf denk dat ik het anders zou doen. Het is toch een kwestie van smaak (wat ze daar niet altijd hebben
)
Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Het voorprogramma werd verzorgd door Symphony X. Tenzij ik iets gemist heb, zaten de gothic-rockerts van Nightwish toch gewoon thuis in Finland hoor. En als ik me niet vergis, werd het licht van het voorprogramma gedaan door een vrouwelijk lid van de video-crew van Dream Theater. Tijdens de changeover sprong ze althans meteen achter een camera. Aan het licht van Symphony X was ook weinig eer te behalen, aangezien enkel de vier VL's op de hoeken van het podium gebruikt mochten worden (samen met de zes front-washes).Comment
-
Robert, je hebt gelijk. Ik heb de namen door elkaar gehaald. Symphony x was het voorprogramma. Wel opmerkelijk dat ze dan iemand van de videocrew het licht laten doen. Dit kwam de kwaliteit van de show niet ten goede. Het voorprogramma heeft altijd beperkingen qua licht en podiumgebruik. Maar ik had op deze avond het gevoel dat Symphony X er maar "voorgepropt" was. Beetje zonde voor een band die zo bekend is. Ik denk niet dat de beperking van het licht bij de lampjes lag, maar bij de creativiteit van de operator. Met 10 moving heads kun je meer dan alleen een frontje maken en 3 posities en 1 effect gebruiken met je spotjes...Het voorprogramma werd verzorgd door Symphony X........ Aan het licht van Symphony X was ook weinig eer te behalen
Dream theater is een van de beste progressieve rockbands van Amerika. Ik ga naar dat concert voor de muziek. Maar als techneut let je altijd op de dingen die eromheen gebeuren. Ik kan ook hier ook inhoudelijk een reactie op het concert gaan geven, wat zoals gezegd retestraks was zoals ik van die mannen gewend ben. Ik heb een reactie gegeven over het licht, wat over het algemeen heel netjes was (zie reactie), maar mij een aantal dingen heel erg opvielden en dit naar mijn mening een punt is wat helemaal niet in zo'n show past. (meer iets voor een 70's feest).Originally posted by funmakerOf hoe kraak ik een show de grond in op de korst mogelijke tijd...Last edited by Tom van Kameren; 13-10-07, 18:27.Tom Spaan
StoreQ operatingComment
-
Persoonlijk vind ik dit een bijzonder bekrompen gedachte.. hoezo zou de sfeer hier in europa niet de boventoon voeren bij liveoptredens? plaatjes zijn goed voor foto's en een enkel filmpje; de show moet in de eerste plaats aanslaan bij het publiek toch?! naar mijn mening is menig operator (mijzelf ondergetekende) zich ten dege bewust van het feit dat plaatjes lang niet alles zijn bij liveoptredens..Harm Hoogveld
Het begint met ambitie..Comment
-
ik trek slechts het onbeargumenteerde punt in twijfel dat we hier achter zouden lopen op de VS qua beleving.
In jou post is tussen de regels door ook wel te lezen dat je zelf ook liever sfeer creeert in plaats van louter mooie plaatjes, dus ik denk dat we qua visie misschien wel helemaal niet zo ver uit elkaar liggen dan dat je vooropstelt in je vorige post.
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is hoe je komt tot de uitspraak betreffende het achterlopen van europa?Harm Hoogveld
Het begint met ambitie..Comment

Comment