non-stop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lightjockey
    • Apr 2004
    • 4

Eeeey Bert,

dat ziet er leuk uit die trussen zo omhoog. Dat moet ik eens gaan onthouden voor als ik ooit een ontwerp maak. Leuke plaatjes. Wat voor muziek werd er zoal gedraaid?

Is die jands event 416 een fijne tafel?

grtz Martijn
    Be yourself, just like me

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by thomas artois
      soms vind ik "luc " tog ook wel een beetje te hard van stapel lopen hoor met zijn berekeningen .....
      er zijn dingen die je idd moet berekenen maar ook dingen die je wel kunt inschatten zonder berekingen
      en zie ook niet echt een probleem met die halve cirkel . meschien wel beter een box corner tussen gestoken ( zie niet echt duidelijk of die er tussen zit of als hij met klemmen er is aan vastgemaakt ) mij geen probleem heel mooie show zo te zien men complimenten
      soms blablabla =) kan je mij nog 1 topic opnoemen waar ik erop wijs dat berekeningen moeten gemaakt worden?!? NEEN

en als het "maar" driehoek is (ook als is het "H") zou ik het wél berekenen...

EN omdat ik niet wist hoe dit te berekenen vroeg ik het hier effe. Sorry hoor!
      EN omdat ik niet wist hoe dit te berekenen heb ik dit in het verleden zelf nog niet toegepast

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

Originally posted by Ralph Hees
        Volgens mij is de zwaartekracht die erop werkt 2x de massa van de sl + de massa van de truss + massa bekabeling en haken. En dat keer de gravitatie constante (9,81).
        De rest kun je dan toch uitrekenen of zie ik dat verkeerd?
        bedankt voor de toelichting!

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Originally posted by DJ nn
          2 headjes gaan me nu geen probleem lijken als de halve cirkel goed bevestigd is...
          "lijken" is het eerste probleem al...
          maar idd, ALs de cirkel goed bevestigd is. Hoe is dit hier gedaan?

nu ga ik waarschijnkijk veel comentaar krijgen van: BEREKENINGEN ZIJN BELANGRIJK en dat weet ik ook
          terecht lijkt me

maar gaat iedereen die halve cirkel berekenen ?
          dat zou toch moeten als je ca. 80kg boven publiek hangt aan 2 (?) ophangpunten...

Comment

• thomas artois
            • Jun 2006
            • 29

luc zij tog sry hiervoor ... ik trek mijn woorden terug in ....

Comment

• LJ Bert
              • Apr 2003
              • 270

Heb nog eens trug nagevraagt en het was vierkant truss. deze is telkens bevestigd met 2 layer clamps EN security steel....

voor de rest heb je gelijk luc normaal zou je moeten rekenen maar als je voor al de dingen zoals deze zelfs die circeltjes moet gaan berekenen dan kom je gewoonweg tijd te kort....
              en dat is bij kleine bedrijven zo en bij grote ook ... en dat is uit ervaring maar daar ga ik verder niet op in.

die jands is niet ideaal voor zo een toepassingen en ook al aan het verouderen. maar voro iets kleinere dingen is hij wel oke al was het voor mij weer lang geleden dat ik er nog eens op gewerkt had.
              vandaar dat ik het aankomende zaterdag met een jands vista ga doen.
              hehe wat een gedoe

Comment

• Fresnel
                • Jun 2007
                • 1

Hallo Bert,

Geloof me dat de echt grote bedrijven alles uit rekenen voor ze iets omhoog trekken.
                Stel je voor dat de riggers in het sportpaleis zomaar iets omhoog zouden trekken zonder te rekenen...
                Het gaat steeds goed tot er eens te veel gewicht aanhangt en alles op het publiek dondert.

... ik spreek ook uit ervaring en ga er verder niet op in.

Comment

Working...