Schoolmusical: bewerking les miserables

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom van Kameren
    • Oct 2006
    • 57

Schoolmusical: bewerking les miserables

Eind vorig jaar is er een middelbare schoolproductie opgevoerd in Oirschot.
    Hiervoor heb ik (bijna helemaal zelf) het lichtontwerp gemaakt, en dit alles ook geprogrammeerd en de voorstellingen gedraaid. Voor een schoolopvoering is alles best professioneel aangepakt. Hieronder een aantal foto's.

Foto's: duo tekstburo.

Voor meer foto's: Heerbeeck College Best

Reacties altijd welkom! Groeten!

Tom
    Last edited by Tom van Kameren; 18-12-06, 09:40.
    Tom Spaan
    StoreQ operating
  • johannesV
    • Dec 2005
    • 38

Ziet er goed uit! Heb je ook een lijstje met wat je allemaal gebruikt hebt?

Comment

• dj_jr
      • Dec 2006
      • 16

ziet er goed uit ja

maar vraag me nu wel af wat je allemaal gebruikt heb?

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Hoi,

naast dat ik de productie er zeer goed vind uitzien (ben heel benieuwd naar de gebruikte materialen, maar ben niet de enigste ) vind ik het een stel waanzinnige foto's

Kun je ons vertellen welke camera en objectieven hiervoor gebruikt zijn ?
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Blijf jaloers op scholen waar afdeling toneel (met alles wat erbij komt kijken) wèl goed geregeld is.

Comment

• SpaceyDeeJ
            • Sep 2001
            • 876

[offtopic]

tja jur,

ach de productie van vorig jaar, dat was op zich helemaal niet zo verkeerd... jammer dat ze zo'n dure regiseuse hadden
            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Dat kan toch niet alles zijn?
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Is dit bij jullie op school zelf uitgevoerd of in een echt theater?

Ziet er inderdaad erg goed uit!
                Gebruikten alle acteurs headsets? (Of bemoei je je niet met het geluid.. )

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Ziet er erg mooi uit voor een schoolmusical.
                  Vaak is er geen budget en dan is de techniek meestal nog eens een sluitpost ook.

Originally posted by SpaceyDeeJ
                  Kun je ons vertellen welke camera en objectieven hiervoor gebruikt zijn ?
                  Als je de foto opslaat en dan eigenschappen doet kun je alle gegevens vinden.

In het geval voor de laatste foto:
                  Canon EOS 350D Digital
                  Lensopening F/4
                  Focuslengte 76mm
                  Belichting 1/60 sec.
                  1600 ISO
                  etc.

Comment

• Christiaan Visser
                    • Apr 2004
                    • 235

Originally posted by vasco
                    Vaak is er geen budget en dan is de techniek meestal nog eens een sluitpost ook.

Canon EOS 350D Digital
                    Lensopening F/4
                    Focuslengte 76mm
                    Belichting 1/60 sec.
                    1600 ISO
                    etc.
                    Offtopic: Jurjen, ik zei het nog zo.. Koop die Canon EOS 350D nou!

Verder zoals eerder vermeld erg leuke plaatjes! Mooi om te zien dat het ook nog goed kan met toneel op school! Vraag mij inderdaad af waar dit gedaan is.. Op school of in een theater!
                    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Tom van Kameren
                      • Oct 2006
                      • 57

Originally posted by johannesV
                      Ziet er goed uit! Heb je ook een lijstje met wat je allemaal gebruikt hebt?

Het lichtplan wat ik op computer had staan, was het origineel. Tijdens de bouw-repetitie- en try-outdagen heb ik nog van alles staan sleutelen, kleuren en stellen.

[FONT=Verdana]Zaalbrug: alles 1200 watt [/FONT]
                      6 keer pc 152 (totaal 1e plan)
                      6 keer pc 201 (totaal 2e plan)
                      8 keer profiel OW of 201 (speciaaltjes front)

[FONT=Verdana]Portaalbrug: alles 1000 watt[/FONT]
                      4 keer pc 152 (totaal 2e plan / decor)
                      4 keer pc 201 (totaal 2e plan)
                      6 keer profiel OW (speciaaltjes top)

[FONT=Verdana]Kap: alles 1000 watt[/FONT]
                      12 parren 201 (totaal tegen, 6 voor 1e plan, 6 voor 2e plan)
                      12 parren 195 (totaal tegen, 6 voor 1e plan, 6 voor 2e plan)
                      6 parren 205 (totaal tegen 2e plan)
                      6 keer pc OW (totaal front decor)
                      2 keer profiel / 2 parren (wegens profielen tekort) Top vanuit rechts en links direct achter gaasdoek.

[FONT=Times New Roman]Manteaux: alles 1000 watt[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]8 parren (3 links, 3 rechts) helemaal onderaan mantaux, niet hoger dan lichaamslengte[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]195, 201, OW, 152[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]2 keer profiel OW (speciaaltjes front / zij)[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Vloer: alles 1000 watt[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]4 keer par 201 (2 links, 2 rechts in poten. Zijlicht 1e + 2e plan)[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]2 keer par 205 (1 links, 1 rechts in poten. Zijlicht 2e plan)[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]2 keer par OW( 1 links, 1 recht vlak voor gaasdoek, speciaaltje zij “geesten”)[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]1 keer par OW 500 watt (front speciaal zelfmoord javert, 1-na-laatste foto)[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Overig:[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]Hazer[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]Rookmachine (effect in schietscénes)[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]Volgspot (alleen voor de zelfmoord van javert (van brug springen)[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]Gaasdoek[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]Sterrendoek (tevens afstopping décor)[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]Lichttafel: ETC express 24/12[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Volgens mij vrij standaard kleuren in theaterland. Maar in combinatie met decor en kleding waren er absoluut geen rare fratsen nodig.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Groeten!![/FONT]

[FONT=Times New Roman]Tom Spaan[/FONT]
                      Last edited by Tom van Kameren; 20-12-06, 21:49.
                      Tom Spaan
                      StoreQ operating

Comment

• Tom van Kameren
                        • Oct 2006
                        • 57

Originally posted by hugovanmeijeren
                        Is dit bij jullie op school zelf uitgevoerd of in een echt theater?

Ik ben zelf niet van de school. Ik was technicus in het theater waar het stuk werd opgevoerd, Sociaal Cultureel Centrum 'De Enck' Oirschot - "Uit in de Enck! Waar anders?".

Originally posted by hugovanmeijeren

Ziet er inderdaad erg goed uit!
                        Gebruikten alle acteurs headsets? (Of bemoei je je niet met het geluid.. )
                        [FONT=Times New Roman]Dank je wel. Ik bemoeide me op dat moment niet met het geluid, iedereen had zijn eigen functie, en had het daarmee druk genoeg. 1 iemand coördineerde het geheel tussen technici onderling en techniek-gezelschap. [/FONT]

[FONT=Times New Roman]De acteurs gebruikte geen headsets, maar wel de lavaliermicrofoontjes op het voorhoofd. [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Het geluidslijstje ook dan maar:[/FONT]

[FONT=Times New Roman]16 beltpack zenders (sennheiser EW series)[/FONT]
                        [FONT=Times New Roman]Meer lavaliers (er werden zenders gewisseld tijdens het stuk)[/FONT]
                        [FONT=Times New Roman]1 handheld zender back-up (en nodig gehad)[/FONT]
                        [FONT=Times New Roman]Geluidstafel: sony dmx-r100 (meer een naam voor een lichttafel…)[/FONT]
                        [FONT=Times New Roman]Condensatormicrofoons voor het koor[/FONT]
                        [FONT=Times New Roman]Complete bandversterking[/FONT]
                        [FONT=Times New Roman]Midas venice 230 monitortafel[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Ook lag er bij de band, op het toneel en bij de geluidstechnicus een videocircuit. Zodat spelers en geluidstechnicus de orkestleider konden zien, en de orkestleider het toneel. [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Groeten!![/FONT]

Tom Spaan
                        StoreQ operating

Comment

• Tom van Kameren
                          • Oct 2006
                          • 57

Het was inderdaad een schoolmusical, maar daar leek het totaal niet op.
                          Er zat meer dan een jaar voorbereiding in. Het script is herschreven, alle muziek is opnieuw gearrangeerd. Er werd gespeeld door een strenge selectie van leraren en leerlingen (die ook echt bijna allemaal goed konden zingen) met understudy’s paraat. Een volle week productie: 1 dag bouwen + doorloop, 1 dag verder programmeren + repetitie, 1 dag alles afmaken + try-out. 4 dagen 5 voorstellingen. Alles was uitverkocht á 330 mensen en een kaartje kostte volgens mij 12 euro. Daarnaast was de rabobank hoofdsponsor. Financieel gezien waren er voor de techniek heel wat mogelijkheden.

Canon EOS 350D Digital
                          Lensopening F/4
                          Focuslengte 76mm
                          Belichting 1/60 sec.
                          1600 ISO
                          etc.
                          [FONT=Times New Roman]Dank u, daar heb ik dan weer helemaal geen weet van.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Groeten![/FONT]

Tom Spaan
                          StoreQ operating

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Originally posted by Christiaan Visser
                            Offtopic: Jurjen, ik zei het nog zo.. Koop die Canon EOS 350D nou!
                            Keuze is al wel gemaakt dat de 400D er komt, alleen nog welke lenzen. Zit heel erg te twijfelen of ik voor IS moet gaan of juist F/2.8, combinatie wordt (voorlopig) te duur. Wat is hier gebruikt? F/4 zag ik iig, maar met of zonder IS?

@DeeJ: ja, vorig jaar flinke verbetering op technisch niveau, maar als ik hier naar de kostumering en het decor kijk... *watertanden*

Comment

• Ralph Hees
                              • Nov 2005
                              • 183

Dit ziet er fantastisch uit voor een school voorstelling. Bij ons op school hebben we maar 6 pc 500watt front en 6 pc 500 watt zaal. Maarja dat is dan ook bij ons op school en niet in een theater.

Comment

Working...