TMF Awards Belgium 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by stefan90kauw
    Ik zie 2 grootmoeders?

Hoeveel kanalen heb je wel niet nodig gehad?
    Meeste van dit soort shows worden 2 identieke tafels neergezet zodat er 1 backup is. Zou me niets verbazen als dat hier ook het geval is.

Ik geloof niet bepaald in zaal/podium los bij dit soort shows op dit soort tafels, en al helemaal niet in conventioneel/intelligent los.

LED/mediaservers en showverlichting gescheiden zou nog optie kunnen zijn?
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

3 showdesks.

1x GMA voor intelli fixtures
      1x GMA voor led (Barco My strip, I-lites en pixellines) via pandaro's box en de matrix van de sunstrips
      1x ADB mentor voor conv key light

Is trouwens zowat de meest gebruikte indeling op de grotere gigs.
      1 desk voor intelli
      1 desk voor LED via mediaserver
      1 desk voor conv / keylight
      + de nodige backup desks
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by axs
        3 showdesks.

1x GMA voor intelli fixtures
        1x GMA voor led (Barco My strip, I-lites en pixellines) via pandaro's box en de matrix van de sunstrips
        1x ADB mentor voor conv key light

Is trouwens zowat de meest gebruikte indeling op de grotere gigs.
        1 desk voor intelli
        1 desk voor LED via mediaserver
        1 desk voor conv / keylight
        + de nodige backup desks
        AXS, lichtelijk offtopic, maar wat is jouw aandeel in deze show en wat doe je nog meer aan werk? Ik zie nogal veel (technisch inhoudelijke) details over de grotere en leukere producties voorbij komen vanaf jouw kant. Gewoon nieuwsgierig!
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by JeroenVDV
          AXS, lichtelijk offtopic, maar wat is jouw aandeel in deze show en wat doe je nog meer aan werk? Ik zie nogal veel (technisch inhoudelijke) details over de grotere en leukere producties voorbij komen vanaf jouw kant. Gewoon nieuwsgierig!
          Geen aandeel in deze productie... maar wel de nodige contacten, zaterdagochtend even blik gaan werpen daar
          Helaas laatste tijd minder te vinden op de belgische producties aangezien ik tegenwoordig in Frankrijk woon/werk

Grtz
          Last edited by axs; 19-10-06, 16:55.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
            Zo zie je maar weer dat Showtec groter kenbaar word in de Licht-Markt , valt me op dat Showtec bij meerdere bedrijven ( ik ga geen namen noemen) te vinden is in het magazijn. De producten gaan in ieder geval op kwaliteit vooruit
            Misschien toch eens nagaan wat de echte reden is dat die dingen in het magazijn te vinden zijn...

Comment

• DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

"datgene"?

Hou ze eens naast een powerstick, Xolar of Pixelline en vertel mij dan eens wat datgene is dat ze meer hebben?

(afgezien van een enorm lage prijs en weggeef akties ;-) )
              Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

1 woord........Goedkoop. en toch '' datgene '' hebben ;-)
                Helaas...

Waag een nieuwe kans!

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

Om het nu gelijk te gaan vergelijken met een Pixelline is weer wat aan de overdreven kant.
                  Als die tubes dan toch "datgene" zouden hebben, is het niet zo raar om ze naast units te houden die wel datgene hebben. En daarom noemde ik ook niet alleen de Pixellines
                  Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• stakke
                    • Jan 2005
                    • 66

Originally posted by axs
                    Helaas...

Waag een nieuwe kans!
                    ...highlite zal er ook wel wat voor over hebben om deze refrentie te hebben. Volgens mij zit m'n het in het doelpubliek.

1 woord ::marketing::

Comment

• stakke
                      • Jan 2005
                      • 66

1 woord........Goedkoop. en toch '' datgene '' hebben ;-)
                      met datgene bedoelde ik de (lage) prijs voor het product........maargoed.
                      Topic Goes on.
                      Jij stottert wel op een gekke mannier

Comment

• NiTRO
                        • Sep 2002
                        • 677

Prijs pret verhouding van Showtec ligt gewoon goed. En gelukkig word de kwaliteit er alleen maar beter op.

Dit is hetzelfde met de aanschaf van Parcans, tuurlijk kun je de blikken van Thomson pakken, zijn alleen erg duur......koop je een goedkopere variant dan is de kwaliteit misschien iets minder maar de afschrijf termijn zal dan ook een stuk lager liggen. Dit is denk ik ook de reden waarom Showtec steeds meer in de grotere producties terug te vinden is. Voor de bedragen dat de Showtec app. kosten, kun je nog een overwegen om eventueel licht erbij te kopen voor een productie. Kost het allemaal kapitalen, dan zul je je toch moeten gaan afvragen in welke termijn dit zich terug verdient.

[...highlite zal er ook wel wat voor over hebben om deze refrentie te hebben. Volgens mij zit m'n het in het doelpubliek.]

Is niet helemaal waar, natuurlijk is het super om je producten in zo'n grote getalen terug te zien op producties, dan zal elke leverancier hebben. Maar als er een serieus grote order geplaatst word, mag de korting er ook naar zijn, is wel zo eerlijk niet?

Concureren met een Pixelline of Mystrips is niet echt de opzet, wel meegaan met deze markt. Een topproduct is nou eenmaal niet beter te maken, maar een neven product erbij ontwikkelen kan altijd.

Comment

• Phlippo Showlights
                          • Jan 2004
                          • 17

Ik denk dat het nu net de kunst is om de "goedkopere" producten te gebruiken voor wat ze zijn, en ze in grote aantallen inzetten is natuurlijk ook mooi als het dan goed gedaan wordt.

Het is trouwens niet omdat je iets dat "low budget" is koopt dat je de
                          zwakkere punten voor lief moet nemen, koop de goedkopere producten en vervang net die onderdelen die het zwak/goedkoop maken, costumize ze zo dat ook de techs het gemakkelijk vinden om ze te installeren, en de LD's ze willen intekenen.

Natuurlijk worden die dingen dan net ietsjes duurder, maar je rendement op termijn stijgt wel enorm.

Daarenboven was er op deze show ook heel veel van het "dure spul" te vinden, spijtig dat de nadruk hier op het zogezegd goekopere deel wordt gezet.

En het duurdere spul laat het soms even goed afweten hoor.

Yves Melis
                          Project manager
                          Phlippo Showlights

Comment

• Lighting
                            • Sep 2004
                            • 209

Originally posted by Phlippo Showlights
                            Ik denk dat het nu net de kunst is om de "goedkopere" producten te gebruiken voor wat ze zijn, en ze in grote aantallen inzetten is natuurlijk ook mooi als het dan goed gedaan wordt.

zwakkere punten voor lief moet nemen, koop de goedkopere producten en vervang net die onderdelen die het zwak/goedkoop maken, costumize ze zo dat ook de techs het gemakkelijk vinden om ze te installeren, en de LD's ze willen intekenen.

Yves Melis
                            Project manager
                            Phlippo Showlights
                            Als het zo is dat je het geen dat ze goedkoop maakt vervangt,heb je dus goed materiaal voor een bodem prijs

weet niet maar lijkt me een winning concept(wat trouwens aan de explosieve groei ook wel te merken is...........!!)

keep up the good work phillipo

Nils Berens.
                            LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• martijn r
                              • Oct 2006
                              • 4

Originally posted by Lighting
                              Als het zo is dat je het geen dat ze goedkoop maakt vervangt,heb je dus goed materiaal voor een bodem prijs

weet niet maar lijkt me een winning concept(wat trouwens aan de explosieve groei ook wel te merken is...........!!)

keep up the good work phillipo

Nils Berens.
                              Je kan die goedkope rommel wel aan de praat houden door de hardware roadproof te maken, zodat het niet afbreekt als je er naar kijkt, maar aan de kleurenmenging en de onzinnige hoeveelheid onnodige dmx kanalen van een pixeltrack doe je NIETS. Zo jammer dat daar niet ff over wordt nagedacht voordat ze zo'n ding op de markt zetten

Comment

• martijn r
                                • Oct 2006
                                • 4

Originally posted by Phlippo Showlights

Natuurlijk worden die dingen dan net ietsjes duurder, maar je rendement op termijn stijgt wel enorm.

Daarenboven was er op deze show ook heel veel van het "dure spul" te vinden, spijtig dat de nadruk hier op het zogezegd goekopere deel wordt gezet.

En het duurdere spul laat het soms even goed afweten hoor.

Yves Melis
                                Project manager
                                Phlippo Showlights
                                Zag er idd goed uit Yves! hebben de pixellines het goed gehouden?

Gr. Martijn

Comment

Working...