TMF Awards Belgium 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Originally posted by Upgrading your system
    oww, Nitro, ontsteet er concurrentie tussen nederland en belgië in de TMF awards??

Maar ik hap lekker niet.. vindt het er netjes uitzien..
    wat had jij met dit geheel te maken??
    Er zal altijd een vorm van competitie bestaan, maar het budget blijft altijd de bepaler van de kwantiteit. Hoe crea je met dit budget omspringt is natuurlijk aan de ontwerper. En de ontwerper moet zich houden aan het beschikbare materiaal. Nu is het een feit dat de Nederlandse maatschappij nu eenmaal niet veel leds ter beschikking heeft, dus dan zul je moeten uitwijken naar iets anders, dit geval veel koppen. Ook bouwt Phlippo de decors in eigen beheer, voor zover ik weet word dit in Nederland uit besteed, ook dit geeft weer enige beperking in het ontwerp en uitvoering.

Het is natuurlijk altijd een "strijd" om de mooiste show neer te zetten, en ik persoonlijk vind het dit jaar mooier uitgevoerd op de Belgische Awards. Ik vond het decor ontwerp van TMF Nl erg matig, het was meer een Concert dan een Award show.

Wat ik met het geheel te maken heb is Showtec.

Cheers,
    Erc

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Fimpjes van de Awards

Paar filmpjes om een betere impressie te verkrijgen.

Comment

• stofje
        • Aug 2000
        • 3

één Grand MA met 5 NSP's draaide het bewegend + conventioneel licht, de andere Grand MA + 3 NSP's, enkele ELC dmxlan nodes en Mediaservers stuurde video, sunstrips en Pixellines aan, als ik me niet vergis.
        Last edited by stofje; 15-10-06, 20:28.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

In dit filmpje zijn achter het podium een aantal X'en zichtbaar in een chase. Ik ben wel nieuwsgierig hoe deze zijn gemaakt. Enorme hoeveelheid LED-balken?

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

filmpjes van ondere tiesto @work enzo te vinden op :: TMF Awards 2006 ::
            enjoy
            ben ze zelf nu aan het kijken
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

Originally posted by jurjen_barel
              In dit filmpje zijn achter het podium een aantal X'en zichtbaar in een chase. Ik ben wel nieuwsgierig hoe deze zijn gemaakt. Enorme hoeveelheid LED-balken?
              Dit waren de Mystrips van Video XL.

Cheers,
              Erc

Comment

• RWE
                • Jul 2006
                • 26

Originally posted by s142918
                Voila, lijkt me duidelijk wie dit jaar de award voor "beste show" krijgt. Als de live uitvoering ook in orde was mag TMF NL hier eens goed naar kijken en volgend jaar fijn Phlippo inhuren. Niks tegen de medewerkers aan de NL show, maar iedereen mag inzien dat hier qua afwerking en stijl veel beter werk is opgeleverd.

Wel interessante manier van rigging van die octostrips van Showtec, voor zover op de foto's te zien is dan.
                Pas op wat je typt er waren ook daar veel nederlanders
                en die showtec twee tyrap's en een safety steel voila (het is geen rocketscience)

Comment

• Mars2005
                  • Nov 2005
                  • 21

Persoonlijk vind ik, wat ik van beide shows heb gezien, de belgische af te gewoon TE druk.

Qua ontwerp en dergelijke hebben ze wel gewonnen, alhoewel de show hier in nederland ook wel iets aparts had.
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• deloitte
                    • Sep 2005
                    • 135

licht ziet er goed uit bij Milc inc.
                    complimenten!!

gr bram
                    voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

Meer background info:

Painting With Light

Comment

• NiTRO
                        • Sep 2002
                        • 677

En als iemand de optredens zien wilt :

Telenet TMF Awards

NJOY

Comment

• s142918
                          • Apr 2006
                          • 111

Originally posted by RWE
                          Pas op wat je typt er waren ook daar veel nederlanders
                          en die showtec twee tyrap's en een safety steel voila (het is geen rocketscience)
                          Al waren het Japanners, 't ging om het plaatje.

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Vorig jaar heeft Phlippo de TMF awards in NL gedaan en dit jaar was het gewoon weer Flashlight. Ook dat zal wel een reden hebben...

En waarom zou je steeds moeten groeien? Het is gewoon bijna afgelopen met die onzin (in NL), want serieus kan je het niet meer noemen. Het is gewoon een veredelde Pepsi Pop.

Verder zijn het natuurlijk 2 totaal verschillende producties, met dezelfde naam. Maar een ander creatief team, andere opdrachtgever, dus ook andere uitgangspunten, andere doelen, andere handvaten, andere wensen. Dus eigenlijk onvergelijkbaar, want als je wil weten welk creatieve team er beter is, dan moet je ze ook allebei dezelfde opdracht geven.

Wat ik aan foto's gezien heb, ben ik van mening dat het licht/decor ontwerp van België beter was voor de mensen die live aanwezig waren en dat het Nederlandse decor/licht heel erg geschikt was voor TV. Wie was er beter? Zoals Rinus altijd zegt: Je moet weten wat de keuringseisen zijn, anders is je keuring niets waard! Daar kunnen geen miljoen ShowPech "huis-tuin-en-keuken" ledstrips wat aan veranderen.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• NiTRO
                              • Sep 2002
                              • 677

Originally posted by kokkie
                              Vorig jaar heeft Phlippo de TMF awards in NL gedaan en dit jaar was het gewoon weer Flashlight. Ook dat zal wel een reden hebben...

En waarom zou je steeds moeten groeien? Het is gewoon bijna afgelopen met die onzin (in NL), want serieus kan je het niet meer noemen. Het is gewoon een veredelde Pepsi Pop.

Verder zijn het natuurlijk 2 totaal verschillende producties, met dezelfde naam. Maar een ander creatief team, andere opdrachtgever, dus ook andere uitgangspunten, andere doelen, andere handvaten, andere wensen. Dus eigenlijk onvergelijkbaar, want als je wil weten welk creatieve team er beter is, dan moet je ze ook allebei dezelfde opdracht geven.

Wat ik aan foto's gezien heb, ben ik van mening dat het licht/decor ontwerp van België beter was voor de mensen die live aanwezig waren en dat het Nederlandse decor/licht heel erg geschikt was voor TV. Wie was er beter? Zoals Rinus altijd zegt: Je moet weten wat de keuringseisen zijn, anders is je keuring niets waard! Daar kunnen geen miljoen ShowPech "huis-tuin-en-keuken" ledstrips wat aan veranderen.

En dan toch nog een trieste afsluiter........onvergelijkbaar zeker niet, en de reden dat Phlippo het dit jaar niet gedaan heeft is eenvoudig, liever een productie goed dan twee voor de helft..........en geloof me de ledstrips zijn echt niet huis-tuin-en-keuken, als ze zo slecht waren als jij hier beweerd.....dacht je dan dat ze gebruikt werden in live shows als deze?
                              Last edited by NiTRO; 19-10-06, 10:13.

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

Triest? Kokkie is een andere mening toegedaan, weet die nog netjes te onderbouwen ook.
                                Mocht willen dat iedereen zulk inhoudelijk onderbouwde reacties gaf

Stukjes gezien van de NL show, de BE via interpret, ziet er toch altijd anders uit op je tft.
                                Waarom bekruipt mij een heel erg K3 gevoel bij de BE variant?
                                In de NL variant had ik het id naar een popconcert te kijken, die setting beviel mij beter.
                                Zal met leeftijd te maken hebben, ik val niet in de doelgroep van de zenders, maar ik keek met meer plezier naar de NL versie.
                                Bovenstaande staat even los van de acts, de geluidstechniek, de tv registratie. Dat zijn vlakken waar ik geen bal verstand van heb op dit niveau, dus daarover houdt ik me graag afzijdig qua commentaar.
                                Last edited by moderator; 20-10-06, 07:10.
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...