Welk lichtmateriaal (pukkelpop)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WinterS
    • Jun 2006
    • 102

Welk lichtmateriaal (pukkelpop)

zijn dit led tubes (geven die dan zoveel licht?)
    is dit een led scherm?

wie weet wat die buizen en kronkels zijn in dit (vrij onduidelijk) fragment van Daft Punk op Pukkelpop (België)
    Around an harder, better, faster and stronger world - Daft Punk @ Pukkelpop 2006 - Google Video

EDIT// miss is dit duidelijker: Daft punk @ pukkelpop 2006 - Google Video
    Last edited by WinterS; 24-08-06, 16:06.
    "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"
  • axys
    • Aug 2006
    • 107

Volgens mij zijn dit led buizen.
    JP/PA Geluid & Licht

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Show was volledig time-code show op iPC in hog3mode.
      Deze stuurde enkele catalyst systemen, MAC2000's, versatubes, chromaQ-blocks en O-lite tegels.
      Rik heeft misschien nog wel wat meer info.

Zaten enkele leuke dingen in, maar na 10 minuten had je het echt wel gezien.
      Enkele andere operators die bij mij FOH stonden, deelden dezelfde mening.
      Last edited by axs; 24-08-06, 16:56.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• vincend
        • Aug 2006
        • 6

Ik vond het anders een héél indrukwekkende show! Ze begonnen trouwens met hun change-over achter een zwart doek te doén. Iets wat de nieuwsgierigheid van het publiek alleen maar aanwakkerde. En alles zat zo strak geprogrammeerd waardoor de pixellines en led-tubes mooi overvloeiden in de led-schermen en omgekeerd, héél straf en ik had het ruim anderhalf uur nog steeds niet allemaal gezien.

Ook de shows van Radiohead en Massive Attack mochten gezien worden.

Alleen jammer dat je tegenwoordig makkelijk met mekaar kan praten, zelfs als je in de middengang staat op nog geen tien meter van het podium!

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by vincend
          Alleen jammer dat je tegenwoordig makkelijk met mekaar kan praten, zelfs als je in de middengang staat op nog geen tien meter van het podium!
          FOH 107dBA
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Rookie
            • Nov 2004
            • 104

Da lijkt me nie het niveau te zijn waarop je gemakkelijk kan keuvelen . En persoonlijk vond ik nie dat het geluid te stil stond integendeel zelfs dikwijls maarja. grtzzz
            Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Originally posted by axs
              FOH 107dBA
              Als het goed is gold ook op FOH van de Main een maximum van 102 dBa, gemeten over 2 seconden en over het algemeen houden we ons daar netjes aan (op wat pieken na misschien)
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• vincend
                • Aug 2006
                • 6

En toch vond ik dat het tijdens veel concerten makkelijk praten was, en dat terwijl ik in het middengang in het midden tussen podium en mix stond.

Comment

• STim
                  • Dec 2003
                  • 55

Hmm vooral tijdens Daft Punk viel het me toch ook op dat het geluidsniveau erg zacht was en het klonk ook niet heel zuiver.

De hele show er rondom daarentegen was gewoon prachtig om te zien, alle led fixtures mooi in combinatie met de videowalls en dj booth, heel mooi !

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

102 dB valt toch mee ... (heb eens met +/- 100 dB in een dichte ruimte gestaan en viel toch "goed" te praten)
                    ik begrijp de regel wel, als je er woont (oudere mensen dan toch) gaan het niet leuk vinden op 3 dagen niet te slapen ...

enkel nog vraagje bij het filmpje, licht het aan de camera (GSM ?) of kon je artiesten moeilijk/niet zien staan door licht ?

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• maks
                      • Oct 2004
                      • 44

het zal wel aan de camera gelegen hebben zo te zien is het duidelijk weer zo een gsm gedoe ding die nemen het licht meer op waardoor het lijskt of er niets anders te zien was.

Comment

• RRRRik
                        • Aug 2006
                        • 27

Originally posted by axs
                        Show was volledig time-code show op iPC in hog3mode.
                        Deze stuurde enkele catalyst systemen, MAC2000's, versatubes, chromaQ-blocks en O-lite tegels.
                        Rik heeft misschien nog wel wat meer info.

Zaten ook nog eens 30 Pixel-lines en 20 atomics in de show. Als backdrop hadden ze een 6 Pixel-Curtains hangen. Ontwikkeld in Amerika samen met de mensen van Elements Lab.

R
                        Last edited by RRRRik; 29-08-06, 09:27.

Comment

Working...