Reload 3 in Dongen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gravy
    • Aug 2006
    • 5

Reload 3 in Dongen

Beste mensen,

Het is alweer een tijd geleden dat ik dit feestje heb gedaan in Dongen, maar toch wil ik graag nog wat foto's posten. Het ging hierom een techno/hardhouse feest.

Voor dit feest heb ik dit systeem van oplichtende kubussen zelf bedacht en ontwikkeld. Het principe is simpel: pak een rode, groene en blauwe ( 70w persplex ) lamp, zet alle lampen op een aparte dimmer en je kan, in principe, elke kubus in elke willekeurige kleur uitlichten. Het systeem werkt zeer goed, maar is niet zo accuraat als bv een LED par of een wapperlamp met CMY mixing.
    Verder zijn de Kubussen van het goedkoopste stofje gemaakt wat ik kon vinden ( ikea ) en heb ik als xtra effect in elke kubus destijds een stroboscoopje gezet ( die simpele van €10,- ) wat een erg leuk effect geeft! Wel allemaal op een verschillende snelheid zetten.
    Mocht je het willen namaken: wel de lampen van onderaf laten schijnen, anders zie je de lamp zelf door het doek heen schijnen.

Vliegensvlugge bediening op de 2 SGM Studio 24 controls

Het lijstje:

Licht-->
    8x Futurelight MH-660 / Robe 250XT
    3x Martin 518
    17x kubus met elk een Rode, Groene, Blauwe 70w Persplex lamp en een mini-stroboscoop
    12x fourbar pinspot
    4x Fourbar par 56 LN
    1x 1500w Strobe DMX
    VEEl 4ch dimmers en 3x 12ch dimmers
    12x losse par
    Antari Z-1500 rookbak
    2x SGM Studio 24 Scan Control

Geluid-->
    4x sub Beyma 2x 18" 1000w
    2x top Beyma 800w
    3x Peavey PV 2000 versterker
    Peavey KBA 300 t.b.v. monitor
    Mitec Performer 24/4/2
    en veel klein spul

Heb ik nog een vraag:
    Ik wil dit systeem nog eens gaan bouwen, maar dan nog groter( 50 a 60 kubussen ), en dan kom ik al gauw in de problemen met teveel dimmers en teveel lampen. Elk lampje heeft een fitting nodig, een draad, een stekker en een dimmerkanaal. De oplossing lijkt mij LED parren. Maar dan moeten ze wel een WASH achtige output hebben om strepen en kleurvervomoing te voorkomen.
    Nu zijn er zoveel soorten LED parren / lampen op de markt dat ik niet weet welke er het beste geschikt voor is. En daarnaast wil ik ze uiteraard huren.

Groet, Aron
    Last edited by moderator; 22-08-06, 11:58.
  • DeMennooos
    • Aug 2000
    • 1416

Ik weet wie LED Parren verhuurt. Mag blijkbaar geen link naar of naam van het bedrijf geven.

Stuur me dan maar een mail.

@mod ik heb ze zelf niet en verhuur ze zelf ook niet. Dit even voor de goede orde.
    Last edited by DeMennooos; 22-08-06, 09:52.
    Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

ziet er netjes uit en ik denk dat er tegenwoordig wel een hoop bedrijven die led parren in gebruik hebben (vooral de grotere bedrijven

en het is een leuk effectje btw
      kunt ge die kubussen inklappen of moeten ze zo vervoerd worden?
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Showtec RGB parren zouden dit prima kunnen, kosten geen drol, en zijn overal verkrijgbaar (en huurbaar).

Leuk idee die kubussen, en zeer origineel afgewerkt. My compliments !
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• daantje
          • Aug 2004
          • 265

kijk nou heb je waarschijnlijk als LJ een perfect decor achter de booth gemaakt. Echt perfect gewoon lekker creatief en je kan er leuke effecten mee maken. maar wat ik ff niet begrijp dat je er zo'n lelijke DJ booth neer knalt. met lelijke steigerpijpen ervoor dat vond ik toch een beetje jammer
          grtz daniël
          can you feel the light [:)]

Comment

• gravy
            • Aug 2006
            • 5

@Funmaker --> Zoals gezegd zijn de kubussen van het goedkoopste stofje gemaakt wat ik kon vinden en dat was bij de ikea. Dat heeft me geloof ik 80,- gekost. Vervolgens een plaatselijke moeder alle kubussen aan elkaar laten naaien, elastieken in de hoeken en voila.

@daantje --> Die booth was mijn idee niet. Misschien een beetje flauw excuus, maar het is wel waar. Ik had graag een solide, in wit glans afgelakte booth in mekaar getimmerd. Met her en der een verborgen lichtslang en opliggende letters.

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

ha ok nu zie ik het ik dacht dat er nog een houte geraamte inzat ofiets wat mms wel nodig is als er zo geen steiger staat
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• stakke
                • Jan 2005
                • 66

Originally posted by gravy
                Zoals gezegd zijn de kubussen van het goedkoopste stofje gemaakt wat ik kon vinden en dat was bij de ikea. Dat heeft me geloof ik 80,- gekost.
                Fantastisch decor. Ziet er pro uit.

Wat ik jammer vindt is dat je wel een beetje de brandveiligheid uit het oog bent verloren. OK zelfdovende stof kost meer dan €80, maar met telkens 3 lampen in de buurt lijkt dit me niet overbodig.

De look is wel degelijk fijntjes.

Greetz

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

heel knap gedaan met de kubussen! dat is toch weer eens iets anders als steeds een hoop wapperlampen boven het publiek.
                  exit night into LIGHT

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Wat ik jammer vindt is dat je wel een beetje de brandveiligheid uit het oog bent verloren. OK zelfdovende stof kost meer dan €80, maar met telkens 3 lampen in de buurt lijkt dit me niet overbodig.
                    Zelf even impregneren kost ook de wereld niet...En soms is het best een aanvaarbaar risico...

Comment

• gravy
                      • Aug 2006
                      • 5

Originally posted by ralph
                      Zelf even impregneren kost ook de wereld niet...En soms is het best een aanvaarbaar risico...
                      Uiteraard was het hele boeltje goed geimpregneerd met een goedgekeurd spulleke. En dit was naar tevredenheid van de brandweer zelf!

De stof zat minimaal 50cm van de lampen af en de onderkant was open zodat het geheel goed ventileerde. Het was goed geimpregneerd en daarnaast hing het alleen op het podium, waar de bezoeker niet bij kan komen.

Met een beetje gezond verstand is er niets aan de hand!

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Kijk, dat ontkracht de suggestie van niet geimpregneerd materiaalgebruik die herboven werd geplaatst.

edit: tiepvaudjes....
                        Last edited by moderator; 23-08-06, 11:21.

Comment

• koffertjestechneut
                          • Apr 2006
                          • 5

Ziet er erg profi uit!! complimenten .

Even nog wat vraagjes, laat je de lampen vanaf de vloer in de doeken schijnen of heb je een andere methode toegepast???
                          Wat zijn de afmetingen van de kubessen? En weet je nog welke stof je van de ikea gepakt hebt?

Groet
                          KT

Comment

• stakke
                            • Jan 2005
                            • 66

Originally posted by ralph
                            Kijk, dat ontkracht de suggestie van niet geimpregneerd materiaalgebruik die herboven werd geplaatst.
                            En zo horen we het natuurlijk graag. Het is de moeite waard om dit ook mee te geven naar andere (die misschien dergelijke dingen willen doen!)

Dat maakt het geheel nog mooier.
                            Last edited by stakke; 23-08-06, 12:08.

Comment

• gravy
                              • Aug 2006
                              • 5

@ koffertjestechneut --> Het systeem is van Layher scaff opgebouwd, 107 cm per module breed. Je kan de doeken dan aan de wartels hangen. De kubussen zelf hadden een afmeting +/- 80x80 cm. Als je goed kijkt heb ik 50 cm onder elke kubus een dwarsbalk lopen. Daarop heb ik een plank gemaakt met in het midden de lampen erop. Ook hebben we daaromheen een bakje gemaakt zodat je het kleine lichtrandje van de recflector van de lamp niet meer ziet. En dan uiteraard alles goed zwart kalken.
                              Het stofje was geloof ik BOMULL, 160cm breed en €1,50 per strekkende meter.

Comment

Working...