Tilburgse Kermis 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davehouben
    • Dec 2003
    • 92

Originally posted by Max
    Dave (Demo Prod.),

Leuk om eens een ander bedrijf in Tilburg te zien. De geluidsinstallatie die ik bij jullie zag staan kon ik echter niet thuis brengen, hier stond namelijk geen merk op (ook niet aan de achterkant ) was dit een zelfbouw systeem?
    Nope dat klopt er is geen merkje op te zien. Het is dan inderdaad ook een zelfbouw systeem, het is echter wel officieel geregistreerd. Dus eigenlijk is er dan wel weer een merknaam aan verbonden maar goed. De drivers die erin zitten zijn van JBL (gebaseerd op de array series). Toppen bevatten een 2" hoorn en 2x 10" driver. Bassen hebben we zowel van 1x 18" en 2x 15".

Ik vindt die oplossing van speci kuipen opzicht wel handig maar denk wel dat je stuk beperkter bent in de beweging van je headje niet!?

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

't is maar wat je wilt; beperkte beweging of waterschade...
      Ik sta soms echt verbaasd wat voor risico sommige bedrijven blijkbaar willen lopen als je ziet wat er allemaal open en bloot hangt en staat op sommige evementen. of wordt dat allemaal ingecalculeerd?
      zelfde geldt ook vaak voor speakers. kunnen toch ook niet echt goed tegen water...

Comment

• davehouben
        • Dec 2003
        • 92

Nou ingecalculeerd... tuurlijk heeft elke wat grotere organisatie een verzekering afgesloten. Speakers ligt eraan welke set je natuurlijk hebt. Bij onze set zitten de speakers diep achteraan in de kast en nahja ervoor zit een dikke laag schuim dus dat kan wat dat betreft wel wat hebben.

Comment

• sss
          • Dec 2004
          • 27

ik denk toch niet dat die verzekering waterschade dekt.... Want als 't op betalen aankomt is het meestal een heel ander paar mouwen.

Comment

• LJKEVIN
            • Dec 2005
            • 426

Hier in Nijverdal was er een mogelijkheid bedacht om movingheads (d8 PR dingen ofzo) in een caré buiten te laten hangen (ook tijdens de regen)
            er zaten een soort metalen dakjes aan de truss gemonteerd,waaronder weer de mh's bevestigd waren, zo kregen de mh's geen water in zich..

denk dat die dakjes zelf gemaakt zijn / laten maken, en nog geen 40,- per stuk kosten.. hoezo Dome's

Het ging om de caré bij Cafe de Budde te Nijverdal
            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

Originally posted by LJKEVIN
              Hier in Nijverdal was er een mogelijkheid bedacht om movingheads (d8 PR dingen ofzo) in een caré buiten te laten hangen (ook tijdens de regen)
              er zaten een soort metalen dakjes aan de truss gemonteerd,waaronder weer de mh's bevestigd waren, zo kregen de mh's geen water in zich..

denk dat die dakjes zelf gemaakt zijn / laten maken, en nog geen 40,- per stuk kosten.. hoezo Dome's

Het ging om de caré bij Cafe de Budde te Nijverdal

we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

De goedkoopste (maar toch effectieve) manier is nog steeds:

Comment

• First Impression
                  • Aug 2006
                  • 35

Wat is dit voor een topic aan het worden?
                  Ik ben toch wel erg benieuwd naar de weggehaalde teksten.

Met vriendelijke groet,

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Reacties die zijn verwijderd waren ongefundeerde, niet aan het forum beleid voldoende reacties. Kortom: reacties van mensen die menen dat ze wat kunnen plaatsen, maar vergeten dat dit niet een openbare aanplak muur is.

verder met die kermis
                    Last edited by ralph; 16-08-06, 22:18.

Comment

• davevandal
                      • Sep 2005
                      • 11

vraagje over de foto hier boven

moet deze persoon volgens de WET geen tuigje aan hebben en een helm op hebben en gezekerd zijn lijkt me dat hij op een hoogte (schating ) +/- 4m zit

volgens de WET moet dat vanaf 2m zijn mag dit dan wel ????
                      brand het niet maar dan fikt het wel ?!?

Comment

• LJKEVIN
                        • Dec 2005
                        • 426

Misschien staat hij wel op een trap-1 voet op een hoogwerker.. niet te zien namelijk.
                        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Nou.....Kevin is wel erg positief ingesteld, mijn beste gok is dat deze klusser in de truss is geklommen en op bijna 3m hoogte staat te werken.

Nu is dit niet toegestaan, maar... Wie weet heeft iemand hier een gecalculeerd risico genomen?
                          Of, en dat lijkt mij de meest waarschjinlijke; heeft iemand gezondigd tegen een arbo regel....

So be it....

Beste Dave, rij jij nooit te hard? nooit verkeerd geparkeerd? nooit een dag langer dan 12 uur gewerkt? Altijd op tijd je belastingaangifte de deur uit gedaan?

Wat is je punt om zo'n oud onderwerp op te diepen en iets wat zo evident niet volgens de regeltjes verloopt te highliten?
                          Verklaar je nader aub, dit komt nogal gefrustreerd over.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• davevandal
                            • Sep 2005
                            • 11

jij weet hoe ik denk anders had je mijn vorige reactie niet verwijdert

ik (wij ) moeten ons aan allerlij regels houden en de beunhazen gaan er mee vrij uit

ja ik rij ook te hard (jij ook iedereen denk ik wel eens ) ja ik parkeer ook fout (alleen als het moet
                            )

maar als jij zult zien hoeveel geld wij moeten investeren om aan de regels te houden en daar door hoe duurder wij worden daar door snap ik wel dat de beun hazen zo als ik ze maar noem en mee vandoor gaan en er mee weg komen

tot dat het fout gaat en dan mogen wij de resten en of schades oplossen
                            (dan zijn wij wel goed genoeg )

en wij hebben al controlle gehad van de arbo(werktijden besluit) net zo als onze vriende uit schijndel en meerdere en ja wij hebben al eendikke prent gehad daar door en ja wij moeten ons nu van de baas voortaan aan de regels houden en daar denk ons planburo ook aan door opbouw ploeg showteam , breekploeg . maar daar door worden onze kosten alleen maar hoger (huurprijs ) en nee deze jongens zitten niet in ons vaar water maar ik zou wel willen hier door dat mensen zich meer beseffen dat dit niet voor niks is

en dat dit voor hun eigen veiligheid is

en ja ook hier bij speelt mijn achter grond bij de brandweer ook mee ik let daar wel opmaar is soms moeilijk omdat ze hier dit zeggen en dat daar (voorbeeld in a-dam mag er 70pers. per m uitgang en maastricht 120 snap je ), hoe ouder je wordt (ja ik ben in mijn verleden ook geen lievertje geweest hoor ook gewoon soms 24u aan een stuk gewerkt of maar 2'a 3 uur nacht rust )

maar nog een mooi voorbeeld wij zijn hofleverancier van de efteling
                            wij moeten ons aan de nen norm houden ales gekeurd en herkeuren ook daar kunnen wij niet aan voldoen (nog niet )maar we doen ons best
                            maar ook op het provincehuis vragen ze daar ook na daarom hoop ik soms met mensen voor der schenen te schoppen dat ze ook daar eens aan gaan denken aan wat zou er gebeuren als.............

en als het dan eens mis gaat ben je blij dat je je B.V. je harnas aanhad of je helm op had ( ja zelf mee gemaakt ook was het niet altijd fijn om een harnas of helm op te hebben ), dat je die constructie aan een aarde draad had gehangen

snap je het gaat me niet over om mensen te pesten of te beledegen
                            ook snap ik dat kleine bedrijfjes zich niet kunnen veroorloven on al die spullen aan te schaffen ik weet ook wat het kost maar wat kost tegewoordig een bouwhelm (niet mooi maar wel doeltreffend )en als het mis gaat ben je blij toch

maar ook over aardingen ik ben op een festival als boulevard rond de 8x 200euro kwijt aan aard pennen omdat ze dat verplichten ja en ik weet ook voortaan door mij evaring bij de brandweer (ook al mogen we dit niet zeggen ) er wordt van gemeente tot gemeente heel wat verandert over wat wel en niet

ik hoop dat jullie nu een eetje snappen waar ik heen wil
                            kom maar met een weer woord als jullie vinden dat ik gen gelijk heb

maar hoe kom ik op tilburgse kermis ?

ik was voor een truss constructie in de grens streek tussen ned. duitsland
                            en daar keurde een duitse organisatie de constr. af omdat hij niet geaard was ook al waren al de lampen wel geaard toch moest er een aarde aan ?
                            (dit gebeurt ook op de efteling overgens )

ik wil allen een statment maken .

wordt vervolgd

dave
                            Last edited by davevandal; 04-12-06, 21:00.

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1086

Dave,

Ik kom je tekst nauwelijks door. Zet zo hier en daar eens een hoofdletter en een punt. Dat maakt je tekst een stuk leesbaarder!

Met vriendelijke dank, @lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• davevandal
                                • Sep 2005
                                • 11

ik heb me standpunt duidelijk gemaakt kijk maar wat je er mee doet @lex

Comment

Working...