Nieuw LaserPC Rackje....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Nieuw LaserPC Rackje....

Voor het aansturen van de Laser ben ik een nieuwe case aan het inrichtten. Er zit/komt in:
    p4 PC met Pangolin kaart
    2x 12" Touch-screen
    19paneel voor ILDA, Power en DMX

Hierbij de foto's, het rackje moet nog afgewerkt worden:

Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Netjes hoor, maar ik neem aan dat de schermen nog een kader er omheen krijgen ?!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

het wordt nog afgewerkt idd, komt een zwart frame voor.

Comment

• Jorrik
        • May 2006
        • 2

Wouw! ziet er mooi uit.

Misschien kan je ook foto`s online zetten van de daarmee berijkte lasershows.

Gr Jorrik

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

ik zal er dit weekend weer eens een paar maken, misschien heb ik nog wat leuks van vorige week, ik zal het hier wel posten dan....

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Maar ik ben al jaren erg benieuwd naar laserpic's. Heb vroegah bij Resal , met de eerste archimedes-computer (BBC, brownbovaricorporation, voordat we daar weer gedoe over krijgen) al lasers zien programmeren, zonder enige visuele software, dus puur op coordinaten. Maar wel complete bedrijfslogo's die voorbij kwamen...

En ik heb die interesse nooit verloren zeg maar.
            Last edited by axs; 06-06-06, 20:23.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

ik zou graag foto's zien als ja rack helemaal is afgewerkt, samen met gebruikerservaringen (of het zo handig werkt, hoe het misschien beter kon enzo) Maar het ziet er voorlopig goed uit.
              Last edited by axs; 06-06-06, 22:31.
              exit night into LIGHT

Comment

• VERVALLEN

Mooi pc rackje! Graag had ik zeker wat foto's gezien van de laser, laserbehuizing, laser @ work, ...

Ziet er heel mooi uit!
                Last edited by axs; 07-06-06, 14:05.

Comment

• Decitech
                  • Mar 2006
                  • 63

Ziet er idd behoorlijk netjes uit, wat kost zoiets nou?
                  "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• Spekkie
                    • Dec 2005
                    • 41

nauw eeuhm,
                    alsk een keertje zo eens snel zou tellen :-D
                    Effe duidelijk ZONDER software, want van zo een Pangolin paketje doe je het van in je broek als je weet wat het kost.
                    - Touchscreen 2*400€ = 800€
                    - Kistje 200€?
                    - 17" Kastje gevuld met standaart dingetjes, geen supermachine = 8 à 900€

dus euhm ik zou rond de 1900€ zitten zonder software en aansluitpanneltje, montagemateriaal enzo?

Mister soundexpresse verbeter je me eens? :-D

Groetjes
                    Beter een halve signature...

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

Haha,

Owkay, normaal ben ik niet zo van het prijzen op internet mikken, maar bij deze, voor een keer dan:
                      2x Touchscreen= € 350 (met n berg geluk en wat goede contacten)
                      Case zit idd rond de € 200 (echter had ik de case nog staan, waren vroeger onze dj-setjes)
                      De 19" bak had ik ook nog staan (was voorheen van de status que tafel) echter hebben we die compleet leeg getrokken en hier een HP pentium 4 ingestopt, die me € 300 inkoop heeft gekost.
                      Kom ik dus op een totaal van € 850 voor de PC enz enz....
                      Dan het software pakket erbij, wat ik dus ook meteen compleet nieuw heb gekocht: Pangolin Intro, € 1950, en nog 2 losse HD's erbij van 40gig, in brackets, die dus uitneembaar zijn (tegen Crashen) komt op +/- € 200 samen.

Dan heeft het complete systeem dus € 3000 gekost. En daar moet dan eigenlijk de BTW nog bij....

En dit is dan alleen maar om de laser mee aan te sturen!

Comment

• janlichtman
                        • May 2006
                        • 2

hmmz een dergelijk scherm heb ik gister verkocht voor 110 euro kwam uiteindelijk van een inkoopactie af waar ze 160 euro kosten. Enige nadeel aan de schermpjes is de lage resolutie van 800x600, maar verder leuk speelgoed!

Comment

• Spekkie
                          • Dec 2005
                          • 41

Ik vind toch dat je ze met dik glas moet kopen voor zo een toepassingen :-)
                          dat waren niet die van de inkoopactie :-D
                          Tis zo, zit het je even tegen, let je niet op, zatte mensen met een pint bier en ne zware schouder, ofwel boenke ze het scherm kapot, ofwel vloeit het bier er rijkelijk tussendoor :-D

Voor zoiets moet je echt degelijk eens nadenken, maar denk wel dat mister WS dat gedaan heeft,
                          Voor zo een toepassingen neem ik altijd iets in de volgende aard;

-Waterdichte agressiebestendige touchscreens (Dat waterdicht ligt wel degelijk aan jezelf bij het inbouwen :-D)
                          -Servertje met hardeschijven in RAID 1, liefst sata 2 schijfjes want hier klikken de kabeltjes van vast (anders wel is ooits de pech dat ze loskomen bij vervoer)
                          -Degelijke voeding in de kast (zeker wanneer je geen UPS gebruikt)
                          -En dan altijd nuttig dus een UPS zorgt dat je nog ff kan doorwerken zonder spanning en fijn de pieken van generator oppikt :-)
                          -Veeeeel koelling, een paar 120'ers, geen waterkoeling allessinds :-D

Groete,

Spek, Btw WS (ken helaas je echte naam niet :-D) vind echt knap werk van je

Comment

• janlichtman
                            • May 2006
                            • 2

Hmmz in alle punten heb je gelijk mijninziens.
                            De schermen van ws zijn 90% zeker van dezelfde die ik had. qua staal, omplakking van het touchgedeelte, kabels etc etc. Goede schermen maar inderdaad geen dingen waar je op moet gaan leunen of bier op moet laten vallen.

Comment

• Spekkie
                              • Dec 2005
                              • 41

Heb idd ook een paar toestellen gehad, als je een goeie tik geeft, en hij beweegt e beetje mee, dan zijn het dingen die voor in een winkel e.d. supertoestellen zijn (zeker voor die prijs die je zegt) maar heb een keer gehad dat het zo vochtig was in een spantent dat het spontaan begon te regenen (de condens, je kent het wel) en dan ben je blij dat je een degelijk ding bijhebt :-D

Sie joe

Comment

Working...