Feest in kroeg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Maarten
    • Dec 2005
    • 9

Feest in kroeg

Begin September hebben wij een complete kroeg omgebouwd tot een club met 3 area's. Dit alles voor ons verjaardagsfeest.

Area 1
    Kroeg

Hier stond de dj. Ook hadden we hier een truss constructie langs de muren gezet.
    Licht
    2 mushrooms
    8 par 64
    10 JB scans The winner

Geluid
    2 Pioneer CDJ100
    Dateq 7.3 LPM
    3 x EV SX300 Top kast
    1 x RX118 Baskast

10 Jb Scans langs de lange kant van de kroeg

Dj meubel met parren erboven

Area 2
    Loucheroom

Hier hebben we de muren bedekt met zwarte theaterdoeken. Verder stond hier een bank en wat palmbomen. Op het witte plafond hebben we een Martin Flameffect gezet.

Area 3
    Disco

Dit is normaal een lege zaal. We hebben hier een kooi van truss neergezet en zwarte theaterdoeken aangehangen. Om de boel een beetje te decorreren stonden hier nog een paar palmbomen. Deze werden vanuit de truss verlicht met parren. Verder hadden we 20 Showtec Led Tubes erin gehangen, 4 oby 5 movingheads en een grote spiegelbol in het midden.

Licht
    4 Oby 5 movinghead
    20 Showtec Ledtubes
    2 Watereffecten
    8 par 64
    2 250 Watt Blacklights

Geluid
    2 x EV SX300 Top kast
    1 x RX118 Baskast

• Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Leuk gedaan, ziet er erg leuk uit. Ik kan alleen geen mening geven over de afwerking, want dat kan ik niet zien op de foto's, zijn ze te klein voor.

Ik vraag me wel af hoe die (EV?) speakers gevlogen zijn, is daar een speciale bevestiging voor?

Comment

• Dj Maarten
      • Dec 2005
      • 9

Bovenin en achterop zitten speciale gaten om haken in de draaien. Vervolgens hang je deze met een ketting om de truss heen. Nog even een safety stealtje om het handvat en de truss en hij hangt.
      De baskasten hingen niet, die stonden gewoon in een hoek.

Comment

• Airwave
        • Dec 2005
        • 71

Was dat niet moeilijk werken, al die apparte pars in de disco room?
        Airwave S&L
        Cause we are different...

Comment

• Dj Maarten
          • Dec 2005
          • 9

citaat:Geplaatst door Airwave

Was dat niet moeilijk werken, al die apparte pars in de disco room?
          De lichttechnicus stond in de kroeg naast de Dj(waar de scans hingen), maar die kon vanuit zijn ooghoek de discozaal in kijken. Daarnaast werden de parren eigenlijk alleen maar gebruikt als sfeer licht om de palmen uit te lichten. De Movingheads die daar hingen waren vooraf al geprogrameerd en waren simpel te bedienen.

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

De losse parren staan wel leuk zo, geeft iets meer het idee dat er veel in de truss hangt doordat het verspreid is ipv 2 4-barren.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

hahaha, de kroegeigenaar zal best verbaasd zijn geweest met zo'n verbouwing. Ziet er alemaal leuk en gezellig uit..

Toch wat vraagjes...

citaat:Vervolgens hang je deze met een ketting om de truss heen
              Kun je dat wat nader verklaren ?
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Airwave
                • Dec 2005
                • 71

Ik bedoel dat het niet elledig lang geduurd heeft vooraleer al die pars mooi verbonden waren. 4 barretjes werken toch makkelijker?
                Airwave S&L
                Cause we are different...

Comment

• Dj Maarten
                  • Dec 2005
                  • 9

Originally posted by Airwave
                  Ik bedoel dat het niet elledig lang geduurd heeft vooraleer al die pars mooi verbonden waren. 4 barretjes werken toch makkelijker?
                  Klopt, in totaal zijn we ruim anderhalve dag aan het opbouwen geweest. Hebben in het discodeel ook gewoon 2 DMX par balken in de truss gehangen. Vanaf daar hebben we vervolgens met 230Volt verlengkabels de boel aangesloten.

Comment

• Dj Maarten
                    • Dec 2005
                    • 9

Originally posted by SpaceyDeeJ
                    hahaha, de kroegeigenaar zal best verbaasd zijn geweest met zo'n verbouwing. Ziet er alemaal leuk en gezellig uit..

Toch wat vraagjes...

Kun je dat wat nader verklaren ?
                    De kroeg eigenaar is een goede vriend en klant van ons. Hij had zo ook z'n kroeg weer eens lekker vol zitten dus hij zat er niet mee
                    Nog even uitleg over dat ophangen van die topjes. Omdat je aan de bovenkant en aan de zijkant haken hebt kun je daar een ketting doorheen doen. Je verbindt dus de ene haak met de andere door middel van een lange ketting. Als je die ketting over de truss doet hangt die box daaraan. Duidelijk genoeg??

Comment

• beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

Nog even een safety stealtje om het handvat en de truss en hij hangt.

Hmmmm...... spannend!
                      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Originally posted by Dj Maarten
                        Als je die ketting over de truss doet hangt die box daaraan. Duidelijk genoeg??
                        Ja meer dan duidelijk, en meteen een bevestiging voor wat ik op de foto zag...

Langschalmige ketting... niet toegestaan op deze wijze..

Metaal over allu..... Niet echt raadzaam...

Vind de opzet echt erg gaaf, maar als ik jou was, zou ik toch nog eens wat onderwerpen gaan lezen in het rigging forum...

Ook ophangen aan safeties, als ik dat tenminste goed begrepen heb, is niet echt zoals het zou moeten...

Nogmaals, leuke klus, hoop dat je een leuke verjaardag had, maar ik heb liever een ander verjaardagscadeu, dan een onverzekerbaar risico nemen...
                        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

ziet er leuk uit maar hoe bevallen de oby's, het lijken me leuke dingen maar heb ze nooit echt gezien?
                          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Dj Maarten
                            • Dec 2005
                            • 9

Originally posted by voederbietel
                            ziet er leuk uit maar hoe bevallen de oby's, het lijken me leuke dingen maar heb ze nooit echt gezien?
                            Die Oby's zijn wel leuk, maar ik zou toch als ik jou was doorsparen voor Macjes. Oby's zijn ondingen om te programmeren. Het bespaart een hoop tijd en ellende door even verder te sparen

Comment

• Dj Maarten
                              • Dec 2005
                              • 9

Originally posted by SpaceyDeeJ
                              Ja meer dan duidelijk, en meteen een bevestiging voor wat ik op de foto zag...

Langschalmige ketting... niet toegestaan op deze wijze..

Metaal over allu..... Niet echt raadzaam...

Vind de opzet echt erg gaaf, maar als ik jou was, zou ik toch nog eens wat onderwerpen gaan lezen in het rigging forum...

Ook ophangen aan safeties, als ik dat tenminste goed begrepen heb, is niet echt zoals het zou moeten...

Nogmaals, leuke klus, hoop dat je een leuke verjaardag had, maar ik heb liever een ander verjaardagscadeu, dan een onverzekerbaar risico nemen...
                              Het is niet opgehangen aan Safety's. We hadden die boxen opgehangen met die ketting en vervolgens een safety door het handvat en om de truss gedaan. En volgens onze gediplomeerde rigger mag dat wel.
                              Vraag ik me nog af waarom metaal over allu niet raadzaam is?

Comment

Working...