Zenith - Venray

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Victor
    • Aug 2000
    • 54

Eén ding begrijp ik niet: als er een centrale laser staat die in meerdere ruimtes wordt gebruikt moet iedere ruimte zijn eigen PCAOM (niet: PACOM) en optisch bank hebben. Het witte laserlicht wordt dan bij de laser gesplitst en met glasvezel naar de optische bank in de ruimte gebracht.

Een optische bank kan je niet ergens achteraf in een technische ruimte zetten, omdat je het licht na de galvo's niet meer per glasvezel kan vervoeren. Eén centrale PCAOM zou nog kunnen, maar dan hebben alle ruimtes op ieder moment dezelfde kleur laser. Ook niet echt logisch dus.
    Groeten,
    Victor Noordland

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

citaat:Geplaatst door Victor

Eén ding begrijp ik niet: als er een centrale laser staat die in meerdere ruimtes wordt gebruikt moet iedere ruimte zijn eigen PCAOM (niet: PACOM) en optisch bank hebben. Het witte laserlicht wordt dan bij de laser gesplitst en met glasvezel naar de optische bank in de ruimte gebracht.

Een optische bank kan je niet ergens achteraf in een technische ruimte zetten, omdat je het licht na de galvo's niet meer per glasvezel kan vervoeren. Eén centrale PCAOM zou nog kunnen, maar dan hebben alle ruimtes op ieder moment dezelfde kleur laser. Ook niet echt logisch dus.
      Hi victor het zijn inderdaad PCAOM maar noemen ze PACOM (zo staat ook op het label van de installateur)

De JenLas staat in een ruimte in een alu frame. De witte straal gaat rechtstreeks uit de JenLas naar de optische bank. De bank hangt aan het alu frame. De afstand tussen de bank en de JenLas is ongeveer 20cm.

In de optische bank wordt de witte straal naar een stuk of 8 PCAOM's en splitters verdeeld. Aan de andere kant van de PCAOM zit de glasvezel voor elke projector (waarin de galvo's zitten).

Elke projector heeft een eigen PCAOM. In de motion is de output van een PCAOM gesplits in 2 projectors.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Waar was die koffie nou dwain ? Bakkie koffie was der wel ingegaan. Leuk showtje, kan alleen nog HEEEL veel meer uitgehaald worden als er nu gebeurd. Verder miste ik strobo's. Misschien een idee om es een middag te gaan stoeien daar ? heb wel wat leuke ideetjes. Ik mail je ff !
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Waar was die koffie nou dwain ? Bakkie koffie was der wel ingegaan. Leuk showtje, kan alleen nog HEEEL veel meer uitgehaald worden als er nu gebeurd. Verder miste ik strobo's. Misschien een idee om es een middag te gaan stoeien daar ? heb wel wat leuke ideetjes. Ik mail je ff !
          spreekwoordelijke koffie. Hoewel op plaza wel koffie is :P

Strobo's staan op het verlanglijstje. Ik ben met je eens er kan nog meer uit dat plafond, en zijn d'r met een paar man mee bezig. Op dit moment zijn we voornamelijk bezig kinderziektes eruit te halen. En de rest van het team gaat ook programmeren maar voor ideeen staan we altijd open.

dus als je ideeen hebt gelieve per mail.

groetjes, en spreek je binnekort tijs.

Comment

• RoelvanElferen
            • Jan 2006
            • 2

Jenlas

Dus als ik het zo een beetje bekijk heb jullie een Jenoptik/ Jenlas staan. Met het vermogen van 17W (10W balanced / 15W pure).
            dat splits je in 7 koppen dus ong. een 2.2 W per kop dan door een pc aom (10-15%verlies),
            houd dus 2W over en dan nog door een fiber (10-30%verlies) houd je effectief nog 1.7W over in het meest gunstige geval.
            En er vanuitgaand dat groen de meest zichtbare is en in het percentage van ong 1/3 aanwezig is heb je zo'n 560mw groen..
            Dan moet je niet te veel rook pompen of licht aanzetten.... of zie ik dat zu verkeerd?

en... gaat er 1 laser stuk heb je helemaal niks meer.. was het niet slimmer geweest om gebruik te maken van meerdere systemen

(lekkere binnenkomer btw)

GreetZ Roel

Comment

• SSDI productions
              • Jan 2006
              • 8

In DSP en JenLas wel. Krijg daar deze week het certificaat van de TUV / Laserforum van binnen

En ja de lasers zijn super
              meschien een beetje laat maar kompt het laser gebeuren van laserforum uit Venlo af?

Comment

• RoelvanElferen
                • Jan 2006
                • 2

Maar gelukkig heb je veel aan een TUV keuring in Nederland

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

de 1,7 watt die je per kop hebt, komt toch al snel in de buurt kwa output/zichtbaarheid van een 5watt gasbuis......... Dus lijkt me niet echt heel weinig. Heb zelf hier de Mistique 1500 van MediaLas, en die prikt makkelijk door n de rest van het licht heen (mac 500/600 en flink wat parren)
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Deante
                    • Dec 2005
                    • 2

Originally posted by SSDI productions
                    meschien een beetje laat maar kompt het laser gebeuren van laserforum uit Venlo af?
                    Laser komt inderdaad van Laserforum uit Venlo.
                    Hmzzz

Comment

• SSDI productions
                      • Jan 2006
                      • 8

owkee, ben bij hun @ opendag geweest zag er heel indrukwekkend uit

Comment

Working...