Zenith - Venray

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

he die dwain zoals arvid al zij zein de lasers erg stoer hoop dat het een hele mooie collega discotheek word als je de tijd hebt om alles volledig geprogged te krijgen jammer van die gal 2 ipv 4 ik spreek je snel

met vriendelijke groet
    lighting operator time out gemert
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• BlueConfig
      • Aug 2005
      • 138

citaate JenLas staat in de technische ruimte in een frame en is daardoor niet verrijdbaar meer. Direct aan dat frame hangt de optische bank onder overdruk. De straal wordt rechtstreeks in de bank gebracht.
      Waarvoor dient de overdruk juist?

En de MAC250's zijn da de gewone 250's of entour en krypton's. Kdacht da de 250 niet meer geproduceert werden?
      Greets,
      BLue CoNFiG

Comment

• innerlife
        • Dec 2005
        • 16

Ziet er leuk uit dwain!
        hebben jullie ook nog iets van special effects daar ?

Let there be Light

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

citaat:Geplaatst door BlueConfig

citaate JenLas staat in de technische ruimte in een frame en is daardoor niet verrijdbaar meer. Direct aan dat frame hangt de optische bank onder overdruk. De straal wordt rechtstreeks in de bank gebracht.
          Waarvoor dient de overdruk juist?

En de MAC250's zijn da de gewone 250's of entour en krypton's. Kdacht da de 250 niet meer geproduceert werden?
          Gewone MAC 250's

Die overdruk in de optische bank is er om de stof buiten de bank te houden.

citaat:Geplaatst door innerlife

Ziet er leuk uit dwain!
          hebben jullie ook nog iets van special effects daar ?

Nee er zijn op dit moment geen special effects.

Comment

• LichtNichtje
            • Nov 2004
            • 220

hey LJ Darwin:
            Is die SGM Regia 2048 fijn om mee te werken? Ik bedoel kwa programmeergemak en operate gemak?
            Is dit ideaal om het discotheekgeweld aan te kunnen?

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

citaat:Op zich wel vreemd want ze zijn een week terug geservict door een leverancier
              Hmzzzz, in n nieuwe tent??? Nu al nodig geweest?
              Is er niet gewoon compleet nieuw licht ingehangen daar?
              Dan kan ik me de gewone mac250 wel voorstellen. als dat zo is n beetje raar, wel budget voor n mega tent, maar niet voor licht.

En kwa laser, kunnen jullie die wel in 2 zalen tegelijk gebruiken?
              Zonder dat je het merkt. Overigens wel slim bedacht zo, dat systeem.
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• sd_2
                • Dec 2005
                • 134

Sorry Jongens dat ik er op deze manier in moet springen, maar hier even mijn commentaar op het licht en geluid in de Zenith, ik ben er ook geweest bij de opening vrijdag:

- Lichtontwerp was super, dit heb ik niet vaak gezien in een
                discotheek. Lekker veel bewegend licht in de Dome! Zag er goed
                uit. Enigste tent waar ik vergelijkbaar heb gezien is de Versuz
                te Hasselt. Evenals de laser, die was echt goeie!

- Lichtshow live vond ik maar zeer matig. De zaal waar me dit
                vooral stoorde was de Dome. Er waren zoveel mogelijkheden om te
                varieren met het licht, en de LJ gebruikte deze mogelijkheden ook
                allemaal in 1 plaat van de DJ. Alle kleuren, alle gobo's,
                verschillende moves, rook, blinders, parren (jammer dat ze alleen
                in geel, rood en groen waren), en ook nog de laser in 1 plaat. Ik
                had liever een beetje opbouw gezien in de loop van de avond. Ook
                jammer dat toen de laser eenmaal aanging ook in 1 minuut wel 10
                verschillende moves en kleuren erdoor werden gejaagd. En als
                laatste vind ik (persoonlijk) dat het in een discotheekzaal wel
                wat donkerder mag zijn, dus weer: wat minder verschillende
                groepen lampen en kleuren door mekaar.

- Geluid hoort eigenlijk niet op dit forum thuis, maar omdat er al
                over begonnen is, kaart ik het ook nog even aan. Bagger. Er heeft
                zich niemand moeite genomen het systeem wat af te stellen In de
                Dome (ja alweer) was het hoog zo erg dat het echt pijn deed in
                mij oren, terwijl het laag weer niet de zaal vulde. En dat
                probleem met het laag had ik ook in de Motion.

Ik weet dat ik de eerste in dit onderwerp ben die commentaar geeft op het licht in de Zenith, and don't hate me for that!
                Ik wil niet zeiken, maar misschien wordt dit commentaar nog wel meegenomen voor de toekomst in de Zenith, ook omdat de LJ op dit forum zit. Zou voor mijn gevoel in ieder geval een stuk beter zijn.

Groet,
                Dennis

Comment

• B-there
                  • Oct 2002
                  • 272

He Dwain,

Nou, dat ziet er ook netjes uit. Net zoals daar in Gemert.
                  Wat me wel opvalt is dat er minder bewegende koppen hangen als bij Time Out. Of vergis ik me daarin?

Hebben jullie daar ook een live zaal?

Oke, ik kom binnekort wel eens kijken.

Gr

Bart
                  <center>-------------------</center>

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

citaat:Geplaatst door sd_2

Sorry Jongens dat ik er op deze manier in moet springen, maar hier even mijn commentaar op het licht en geluid in de Zenith, ik ben er ook geweest bij de opening vrijdag:

- Lichtontwerp was super, dit heb ik niet vaak gezien in een
                    discotheek. Lekker veel bewegend licht in de Dome! Zag er goed
                    uit. Enigste tent waar ik vergelijkbaar heb gezien is de Versuz
                    te Hasselt. Evenals de laser, die was echt goeie!

- Lichtshow live vond ik maar zeer matig. De zaal waar me dit
                    vooral stoorde was de Dome. Er waren zoveel mogelijkheden om te
                    varieren met het licht, en de LJ gebruikte deze mogelijkheden ook
                    allemaal in 1 plaat van de DJ. Alle kleuren, alle gobo's,
                    verschillende moves, rook, blinders, parren (jammer dat ze alleen
                    in geel, rood en groen waren), en ook nog de laser in 1 plaat. Ik
                    had liever een beetje opbouw gezien in de loop van de avond. Ook
                    jammer dat toen de laser eenmaal aanging ook in 1 minuut wel 10
                    verschillende moves en kleuren erdoor werden gejaagd. En als
                    laatste vind ik (persoonlijk) dat het in een discotheekzaal wel
                    wat donkerder mag zijn, dus weer: wat minder verschillende
                    groepen lampen en kleuren door mekaar.

- Geluid hoort eigenlijk niet op dit forum thuis, maar omdat er al
                    over begonnen is, kaart ik het ook nog even aan. Bagger. Er heeft
                    zich niemand moeite genomen het systeem wat af te stellen In de
                    Dome (ja alweer) was het hoog zo erg dat het echt pijn deed in
                    mij oren, terwijl het laag weer niet de zaal vulde. En dat
                    probleem met het laag had ik ook in de Motion.

Ik weet dat ik de eerste in dit onderwerp ben die commentaar geeft op het licht in de Zenith, and don't hate me for that!
                    Ik wil niet zeiken, maar misschien wordt dit commentaar nog wel meegenomen voor de toekomst in de Zenith, ook omdat de LJ op dit forum zit. Zou voor mijn gevoel in ieder geval een stuk beter zijn.

Groet,
                    Dennis

Hi Dennis,

Over het lichtontwerp wil ik nog weleens babbelen. Het hangt namelijk allemaal in een cirkel. En gallieo 2 is niet echt super tegenover een gal 4. Verder de SGM koppen hangen in lijnen waarvan er een aantal boven de DJ en een aantal boven de trap. Moves komen er nog wel bij. Maar hier ook we mogen niet boven het glas van het balkon uitkomen. Verder die scans in een cirkel leuk maar veel moves blijven in een cirkel.

Verder alle kleuren/ gobo's/ blinders/ parren in een plaat is wat overdreven. Gobo's / color's voldoende zeker in de cmy spot. Die dit weekend ook ingezet worden als washes.

De echte lichtshow zal er pas over paar maanden zijn als alle kinderziektes uit het plafond zijn, wij de systemen door en door kennen.

Verder is de lightjockey niet supervrij er is een bepaalde eis kwa plaatje en dat is nu alles met de hand knippere, geen shutter chases enz. En zorgen dat er een vorm van licht uitkomt. Dus kom over een paar maanden maar eens kijken.

Zoiezo de "koffie" staat ook hier voor collega's klaar.
                    Licht in de motion wordt ook drastisch verandert een trance zaal met 66 parren[)]

Stond zelf in de dome, aangezien we maar met 2 man kunnen proggen daar is het wat druk.

Klopt dat het licht matig was. Heeft wat oorzaken
                    Er is 3 dagen voor de opening geprogrammeerd. Zowel in Dome als motion.
                    Storing in het lichtplafond.
                    De kleuren van de parren blijven voorlopig zo. Aangezien we barsten in de gele dichroids en in magenta. Het was ook inderdaad geel magenta en groen. Dit omdat de er veel kleuren in de motion nodig waren.
                    De indeling van de regia is nog niet goed op dit moment ivm tijdsdruk hier gaan we wel wat aan doen op korte termijn.
                    en van de laser effecten was nog niks gemarkeerd. Dit omdat die er ook net lag. Dus vandaar is het wat rommelig verlopen. Ook de effecten in de laser zijn standaard gekleurd kunnen wij als LJ niks aan doen. Dat

Comment

• sd_2
                      • Dec 2005
                      • 134

Ah kijk es aan... dit verklaart een hoop.
                      Ik ben ook allang blij dat jullie je niet angevallen voelen. Ik ben er ook van overtuigd dat deze kinderziektes eruitgeholpen worden.

Het lichtontwerp vind ik nogmaals best strak, vind het een super effect geven dat er zoveel koppen bij elkaar hangen. Misschien is het ook wel even handig erbij te zeggen dat ik geen lichtman ben, doe zelf meestal geluid, maar licht vind ik wel interresant om te kunnen. Daarom moeten jullie je niet al te veel aantrekken van mij commentaar, die was geuit vanuit een bezoekers oogpunt.

Kan ik de volgende keer dat ik in de Zenith ben niet eens aankloppen bij je, dat je me eens laat zien hoe je het werk doet op de regia, zelf heb ik alleen gewerkt met de studio24 scancontrol.

Succes,
                      Dennis

Comment

• Controller
                        • Apr 2002
                        • 745

citaat:Geplaatst door sd_2

Ah kijk es aan... dit verklaart een hoop.
                        Ik ben ook allang blij dat jullie je niet angevallen voelen. Ik ben er ook van overtuigd dat deze kinderziektes eruitgeholpen worden.

Het lichtontwerp vind ik nogmaals best strak, vind het een super effect geven dat er zoveel koppen bij elkaar hangen. Misschien is het ook wel even handig erbij te zeggen dat ik geen lichtman ben, doe zelf meestal geluid, maar licht vind ik wel interresant om te kunnen. Daarom moeten jullie je niet al te veel aantrekken van mij commentaar, die was geuit vanuit een bezoekers oogpunt.

Kan ik de volgende keer dat ik in de Zenith ben niet eens aankloppen bij je, dat je me eens laat zien hoe je het werk doet op de regia, zelf heb ik alleen gewerkt met de studio24 scancontrol.

Succes,
                        Dennis
                        Tuurlijk dennis, de "koffie" staat altijd klaar voor collega's

Comment

• DJ_Compact
                          • Jan 2004
                          • 234

citaat:Geplaatst door LJ Dwain

Ik met nog 5 LJ collega's doen daar het licht en bij deze wat foto's
                          Toevallig ook ene Guido?
                          Mjaaaa....

Comment

• Controller
                            • Apr 2002
                            • 745

citaat:Geplaatst door DJ_Compact

citaat:Geplaatst door LJ Dwain

Ik met nog 5 LJ collega's doen daar het licht en bij deze wat foto's
                            Toevallig ook ene Guido?
                            ja,

Zal ze gelijk ff noemen [)]

Johan
                            Rick
                            Guijdo
                            Fracis
                            Sander

en natuurlijk ondergetekende

Comment

• Dikke Foaf
                              • May 2003
                              • 618

Wellicht draait dit ook op aggregaat? Hoeveel kva?

Comment

• Controller
                                • Apr 2002
                                • 745

citaat:Geplaatst door Dikke Foaf

Wellicht draait dit ook op aggregaat? Hoeveel kva?
                                Nee dit draait op het net.

The Dome heeft een toevoer van 3x 125 Ampere
                                en Motion heeft een toevoer van 3x 63 Ampere

Comment

Working...