SAIL 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Nuja het is niet steeds nodig om een gezellige sfeer te Creƫren, er zijn ook nog andere sfeeren.
    Maar dit ontwerp is vrij sfeerloos. het lijkt wel of ze vanaf de FOH-toren er gewoon wat wapperlampjes hebben ingegooid.
    exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Wapperlampjes hingen er zeker niet teveel, ik vond de aantallen zelfs wat mager voor een dergelijk concert. Er werd een hoop gedaan met S4 parren waar een LD met genoeg budget waarschijnlijk gewoon washes had neergezet. Dat vind ik van die afwijkende beslissingen die uit de toom vallen maar daarmee wel een uniek image maken.

Over het gebrek aan sfeer ga ik verder niets zeggen. Het is een rockconcert waarbij vooral veel (gitaar-) geweld vanaf het podium komt, als je dat wilt versterken met een mooie kleurrijke intieme sfeer ben je wat mij betrefd verkeerd bezig.

Die biglites kwamen overigens nog naar beneden tijden een aantal nummers, dus die hoogte was variabel. Daarbij vond ik het schitterend om te zien dat 3 van die enorme stralen vanuit heel hoog naar beneden projecterend Dinand verlichten. Als je dan niet meer doorhebt waar de artiest waarvoor je komt zich bevind snap ik het ook niet meer, haast alsof er vanuit de hemel stralen naar beneden kwamen gevallen (bij wijze van...).

Goed meningen verschillen blijkbaar, case closed!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Bijna closed... maar niet voordat we hebben gekeken naar;

- Een ontworpen podium, met mooie deco, en een serieus "ontwerp"; let bijv. op de gloed achter de piramide...

- Een prachtig gebruik van led-schermen, in harmonie met licht en decor;

- Een manier om zonder kleur, MET schermen, en MET grote lampen (syncro's) toch duidelijk te maken om wie het gaat tijdens de show...;

Zo kan het ook... Gaan we nog heel flauw het spelletje "zoek de verschillen" spelen ??

I rest my case...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Plaatje 1: leuk maar absoluut ongeschikt voor een rockconcert. Doorverkopen aan een dinershow van ome John?

Plaatje 2: nog een beetje meer tegenlicht en je ziet de betreffende artiest niet meer. "Prachtig gebruik van LED-schermen"? Sorry maar ik zie niks meer dan 3 projecties van de artiest in close-up, die nemen de aandacht weg van de rode vlakken onderin die je waarschijnlijk bedoelt. Vond ik in Almere beter opgelost (alleen de side-wings vertoonden close-ups, achterop was vaak alleen projectie van videobeelden).

M.b.t. het laatste plaatje: dat soort plaatjes heb ik in Almere dus ook gezien. Ook nog eens in kleur zelfs. Dan kun je een normale podiumbak neerzetten en daar een schitterend lichtontwerp inhangen, ben je wel meteen heel je omgeving kwijt. Door de open structuur van dit podium weet je die omgeving bij het concert te betrekken (en dat mag ook wel in zo'n omgeving). Door het laag hangende dak hou je het podium lekker beperkt en close. En zeg nu zelf: buiten wij gaat er werkelijk niemand de hele avond naar een trussstructuur lopen kijken die zo enorm hoog is, die mensen roepen alleen "Wow!" over de lampjes die erin hangen en naar beneden komen en kijken dan weer naar de act op het podium.

Smaken verschillen.

BTW, kun je hier als MOD niet even beter een apart topic van maken? 80% van de reacties heeft 0,niks met SAIL te maken.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Topics opsplitsen is niet mogelijk met deze forumsoftware.
            Gelieve dus zelf een 'design' topic aan te maken, eventueel postings manueel naar daar te kopieren en ze hier met het prullenbak icoontje te verwijderen.

En nu... BOT!

Grtz

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Harmen
              • Sep 2003
              • 379

@ ice, dat is geen dinnershow van ome john, dat is barbara streisand, en ik meen ontworpen door peter morse?

maar idd, BOT

Comment

• ricardoke
                • Oct 2004
                • 136

Wij deden dan het licht en geluid op de postbank stranden waar ook armin van buuren kwam draaien, maar het lullige was dat al die boten gingen inpluggen op onze aggregaat zonder dat wij dat wisten [B)]. Dus op een gegeven moment zaten wij zonder stroom, dit gebeurde 2 keer, daarna is armin vertrokken, wel jammer maar goed...[:I] foto“s volgen....

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Ik weet niet wie er Big Lite's heeft in Nederland, maar Flashlight heeft tegenwoordig een set Syncrlolite's 5k. Daarvan stonden er ook 4 op Lowlands.

Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Mooi dingen gezien op Lowlands; zeer verzorgd... ! Syncro's zij te gek...
                    Arvid Buit

Comment

• JH
                      • Feb 2004
                      • 11

citaat:Geplaatst door (iCe)

citaat:Geplaatst door martijns

Ff offtopic: iemand al foto's van Kane on the beach??

Ik vind het podium zeer onnatuurlijk lijken, we gaan sowieso meer in de breedtje kijken dan in de hoogte. Doordat dit podium zo is opgesteld dat het hoger is dan breder (zeker optisch, kan ook gedeeltelijk worden vermeden door schermen langs zijkant, doeken,...). Je bent namelijk gewoon van in de breedte te kijken door dus een verhouding van bv. 3:4 of 16:9 (in geval van televisie). (ook als je kijkt naar de eerste mensen wijder gezichtsveld dit om dan voornamelijk te jagen...een beter overzicht en degelijke). Je hebt direct, zeker overdag een eyecatcher bovenaan het podium waardat eigenlijk niets te zien is behalve het licht. En dan ontgaat je in eerste instantie waar het eigelijk allemaal omdraait namelijk de band zelf. En persoonlijk ben ik van mening dat als er mensen binnen komen dat ze direct moeten zien waarover het gaat/wie er speelt (dit weten ze normaal wel omdat dit een concert van een band was, maar ook bevoorbeeld bij festivals. Bij het vallen van de avond valt dit dan gedeeltijk weg maar ik vind het een onnatuurlijk zicht vinden...

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Volkomen juist...
                        Arvid Buit

Comment

• deurklink

Vind het juist wel mooi omdat het anders is dan normaal! Hou wel van mensen die tegen de "standaard" ontwerpen ingaan! Denk dat het gewoon wennen is voor veel mensen!

Comment

• stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

Ik vind het eerder een hang die lampen er maar in.
                            gewoon aan de 4 verticale "poten" en aan het "afdak" zie je licht (Big Lite's niet meegerekend dan).
                            terwijl je op de foto's van AJB enorm veel diepte en hoogte verschil ziet.
                            Maar gelukkig dat smaken verschillen anders zouden we allemaal hetzelfde mooi vinden.
                            exit night into LIGHT

Comment

Working...