SAIL 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G-LiTe
    • Apr 2004
    • 196

@axs: ik zie dat de Fransen goed volgen in ontwikkelen. Ik heb de Biglite-reeks nog nooit in levende lijve gezien, de eerdere produkten van Zap Technology oa. de Tatoo-reeks wisten mij totaal niet te overtuigen. Beetje 'knutselproject -image', al is Chameleon indertijd ondanks een dergelijk image wel groot geworden.

Als het een beetje meezit kan ik volgende maand met een aardig setje Syncrolites (7k)aan de slag.

Trouwens, weet nu iemand of die Biglites gekocht zijn geweest of waren het rentals van de Fransen?

G.
    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

citaat:Geplaatst door martijns

Ff offtopic: iemand al foto's van Kane on the beach??

Comment

• martijns
        • Feb 2005
        • 120

ah! ziet er grappig uit!

Bedankt.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Hmmm vind er geen zak aan... Erg kil en sfeerloos ontworpen... Try again !
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

technisch gezien wel leuk om te bekijken, maar mooi is het geheel zeker niet!

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• martijns
              • Feb 2005
              • 120

ik wou het net niet zeggen:$ maar ik ben het wel met je eens..... ik vind het trussen care ook overdreven hoog eigenlijk...

Comment

• LJ Tom
                • Nov 2003
                • 202

De crew heeft in ieder geval wel zijn peren gezien met dat leuk weertje.
                Groeten

Tom Venken

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

er is wel heel wat met video gewerkt. Maar ik vind het ontwerp ook lelijk.
                  Ik vind aan zo een mega video wall maar niets net zoals bij U2.
                  Wat wel leuk is is bv de manier waarop die MiPIX gebruikt is bij de TMF awards.
                  Maar aan dit ontwerp vind ik niks.
                  exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Ik vond het best geslaagd vanaf het veld, heb ook nog geen mooie foto's kunnen vinden waar de sfeertjes echt goed op overkwamen. De trussen waren inderdaad erg hoog, maar op die manier kun je wel je biglites optimaal benutten. Daarbij waren die dingen helemaal behangen met strobe's en 4-lights waar wat leuke dingetjes mee gedaan werden.

De jock van Kane heeft wel vaker dingetjes die niet helemaal rechtoe-rechtaan zijn. Er wordt meer gespeeld met het ontwerp en daarmee geeft 'ie er z'n eigen draai aan. Ik weet niet wie er het toenmalige concert in Ahoy gezien heeft, maar dat gold hetzelfde voor. Je moet ervan houden, ik vind het zeker niet lelijk. Dat geld overigens ook voor het enorme LED gordijn bij U2, vond ik persoonlijk erg gaaf maar ik hoor van meer mensen dat ze dat maar niks vonden.

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door (iCe)

Er wordt meer gespeeld met het ontwerp en daarmee geeft 'ie er z'n eigen draai aan.
                      Klopt... Terwijl het maar gaat om 1 ding; de artiest zo goed mogelijk ondersteunen in zijn/haar performance... Absolute miskleun in dit geval...
                      Arvid Buit

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                        • Jun 2001
                        • 1429

Hier een fot van hoe ze die 'biglites'op het dak gezet hebben:

bron: Solid Productions

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

citaat:Geplaatst door AJB

Er wordt meer gespeeld met het ontwerp en daarmee geeft 'ie er z'n eigen draai aan.
                          Klopt... Terwijl het maar gaat om 1 ding; de artiest zo goed mogelijk ondersteunen in zijn/haar performance... Absolute miskleun in dit geval...
                          Vind ik een nogal kritische opmerking voor iemand die het concert zelf niet gezien heeft en uitgaat van een aantal foto's. Het geluid en licht dient ervoor om te versterken wat de band op het podium aan het doen is. Wanneer Kane daar misschien expliciete eisen op nahoud heeft een lichtman zich daar maar aan te houden, een ontwerp moet nog altijd goedgekeurd worden door band danwel management.

Noem eens wat zaken op die je niet aanstaan, ben wel benieuwd wat er nu zo ontzettend fout is aan de plaatjes.

Comment

• Wysirik
                            • Feb 2002
                            • 97

citaat:Geplaatst door AJB

Vind ik een nogal kritische opmerking voor iemand die het concert zelf niet gezien heeft en uitgaat van een aantal foto's. Het geluid en licht dient ervoor om te versterken wat de band op het podium aan het doen is. Wanneer Kane daar misschien expliciete eisen op nahoud heeft een lichtman zich daar maar aan te houden, een ontwerp moet nog altijd goedgekeurd worden door band danwel management.

Noem eens wat zaken op die je niet aanstaan, ben wel benieuwd wat er nu zo ontzettend fout is aan de plaatjes.

Kompleet mee eens!!!

De hoogte van het ground support was omdat dan de video-ledwall tussen het doorzichtige Stageco dak door kon zakken. Door de weersomstandigheden kon dat niet omdat het te hard waaide.

R

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Ik doel niet op de lichtplaatjes an sich... Zoals je terecht aangeeft is dit amper te zien. Mijn stelling; het is een kil en sfeerloos ontwerp... Gewoon als een botte boer een partij truss/ground-support neer kwijlen, en daar veel licht in hangen... Het spijt me; daar kan ik geen kippevel van krijgen...

- Hoogte van de "obstakel" is dusdanig groot, dat er toevallig ergens beneden ook nog een bandje staat; Dat had echt wel mooier gekunt... Vind men het daar zelf ook niet een beetje makkelijk om gewoon een groundsupport met een dakje tegen de regen te bouwen ???? Voor de duidelijkheid; dat kleine mannetje middenvoor met die microfoon, zorgt er voor dat al die mensen daarheen komen; er zijn er niet veel voor de LD gekomen ben ik bang... De mensen die dit bedacht hebben, mogen wel een heeeeel klein beetje af gaan kijken bij de Amerikanen (o.a. Peter Morse)... Deze mensen snappen hoe je een artiest laat stralen als een grootheid. DAT is namelijk het idee; mensen moeten dat concert beleven, en helemaal idolaat van de band naar huis gaan. Nu heeft de gemiddelde ontwerper, en technicus geen enkel commercieel gevoel, maar geloof mij; het draait om de inkomsten van de artiest, en alles wat daaraan mee kan werken...

- Doorzicht achterwand, BOVEN het LED-screen... MAAK het dan dicht ! Geen half werk... Je ziet op de foto's duidelijk dat er geen aandacht is besteed aan het feit dat er mensen bij daglicht gaan kijken naar een concert... Werk iets af, gebruik deco, gebruik KLEUR, gebruik sfeer...

- Leuke nieuwe hype hoor, designers met biglite speeltjes, maar gebruik ze dan mooi (zoals bij rieu) en niet te pas en te onpas (zoals bij Kane, VEEEL te hoog, uit proportie met de band... sfeervol om het plein kan echt heel leuk zijn, maar gewoon uit het niets boven de muzikanten; duidelijk niet iemand met enkel gevoel voor compositie...)

Ik wil best nog even doorgaan, maar het wordt ook zo vervelend... Mijn punt is vrij eenvoudig; waar vroeger nog ontworpen werd, wordt tegenwoordig met lampen en ego's gesleept... Terug naar de kwaliteit, toen licht doen nog een kunstvorm was... Less CAN be more... Als iemand van jullie behoefte heeft om te begrijpen wat ik bedoel; herinner je je die vakantie ? Op het strand, kampvuurtje, liedjes zingen, marshmellow in het vuur ?.... Die sfeer staat voor gezelligheid en saamhorigheid.. En wat is nou het gekke ??? Iedereen die dat ooit gedaan heeft, kan zich het nog herinneren... Wanneer een ontwerper op een strand een zelfde sfeertje kan bouwen (gezelligheid, knusheid) heb je hetzelfde; een avond om nooit te vergeten... Ontwerpers kunnen echt iets toevoegen, moeten ze alleen wel eventjes hun best doen...

Arvid Buit

Comment

• martijns
                                • Feb 2005
                                • 120

[8)]JA sorry jongens, maar ik kan het inderdaad toch erg goed eens zijn met Arvid. Ik ben misschien ook nog maar 'beginnerling' maar toch kan ik hier geen sfeer bij vinden. vooral ook om de hoge trussenstructuur.

Misschien kan de mod hier een appart topic van maken in het foto forum. Zodat nog meer mensen hun mening uit kunnen brengen en dat dit het SAIL topic blijft

Gr.

Martijn

Comment

Working...