SAIL 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xmath
    • Aug 2003
    • 11

SAIL 2005

Foto's van de 4.5kW moving heads op SAIL 2005, tijdens testen op dinsdagnacht. Bestuurd via een LanBox-LCX (www.lanbox.com) en drie LCEs als slaves op andere gebouwen, via wireless verbindingen.

• DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

die wil je echt niet in je gezicht geschenen krijgen![B)]

kan je best effe een zonnebrilletje opzetten[8D]
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• G-LiTe
      • Apr 2004
      • 196

Ik zie dat het hier om de Biglite 4.5 van Zap Technology gaat (Frankrijk).
      Het is 'hun antwoord' op de dominantie van Syncrolite en Spacecannon in het segment van de 'want to play *** lights'

Heeft iemand in Nederland deze gekocht of is het een rental van Zap Technology zelf?
      Ik vermoed het laaste aangezien ik X&Y op de flights zie staan, en dat zal wel X&Y Sytems Paris zijn, zo een beetje de rental afdeling van Zap.

Het is one hell bright light, maar vergeet niet dat de competitie al speelt met 7K en 10K Xenons, dan spreken we al niet meer van zonnebrillen, maar van lasbrillen
      G.
      Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• ricardoke
        • Oct 2004
        • 136

Waren leuke dingetjes en gaven een mooi effect, was er zelf namelijk ook. Stonden met licht & geluid op de Postbank Stranden. Zal hiervan ook zo snel mogelijk fotos posten [8D]

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 804

How manneke! het zal je maar overkomen dat je per ongeluk de verkeerde movement 'ouw ik ben blind' preset kiest ;D

Comment

• Lj_Mouzer
            • Jan 2005
            • 125

Het gaat hier idd om de biglite 4.5
            Hier is een filmpje voor de liefhebbers

Greetz
            Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door G-LiTe
              [Het is one hell bright light, maar vergeet niet dat de competitie al speelt met 7K en 10K Xenons,
              Zap heeft ondertussen ook een 7K in zijn Biglite reeks.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Zie ook het aparte topic over deze jongens. Bij Kane op het Almeerderzand hingen / stonden er ook een aardig aantal. Hoewel er eentje een scollerprobleempje vertoonde zijn het toch wel gave bakken wanneer je ze goed kwijt kunt in je setup. Doen in ieder geval absoluut niet onder voor de concurrentie.

Comment

• martijns
                  • Feb 2005
                  • 120

ik sprak vandeweek iemand van Tenfeet over deze beestjes. Hij vertelde me dat deze ook bij Rieu in Maastricht stonden. Hij was er ook zeer van onder de indruk, vooral de snelheid en de lichtopbrengst was verbluffend volgends hem. Hij vertelde me dat er kort geleden in frankrijk een feest is geweest met diverse Amerikaanse popsterren waar deze beestjes bij daglicht ook stonden. Hij zei dat je zelfs magenta nog goed en duidelijk zag bij daglicht zonder rook!!

Wat is nou ook het mooie aan deze spots, ze zijn zowel Wash ALS spot. in tegenstelling tot bijv. een Space Cannon of een Synchro.

Ff offtopic: iemand al foto's van Kane on the beach??

I want to get my hands on some!

Comment

• dj_janneke
                    • Dec 2004
                    • 22

even een vraagje??
                    hoe zijn die spots boven op dat gebouw geraakt ??
                    lijkt me niet zo simpel met dat gewicht en groote []

Comment

• soundcheckfrits
                      • Jan 2005
                      • 455

danoontje power

uhm op de achtergrond staat zo'n grote bouwkraan misschine hebben ze daarmee wel mee naar boven geknutseld. of via een lift ofzo
                      de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Mister Music
                        • Aug 2005
                        • 39

mooi dingetje btw
                        Groeten van<h3><b><font color=\"blue\">MM</font id=\"blue\"></b></h3>
                        Wat maakt mensen die muziek maken?

Comment

• Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

welke apparatuur heb je gebruikt voor die wireless verbindingen? toevallig setje Cisco of 3Com met 2 richt antennes?

Die spot er goed uit, is er veel prijsverschil tussen deze en de concurrent?

Comment

• martijns
                            • Feb 2005
                            • 120

ik hoorde dat deze iets van 30.000 euro stuk kosten... of dit klopt kan ik niet met zekerheid zeggen[:I]

Comment

• xmath
                              • Aug 2003
                              • 11

citaat:Geplaatst door dj_janneke

even een vraagje??
                              hoe zijn die spots boven op dat gebouw geraakt ??
                              lijkt me niet zo simpel met dat gewicht en groote []
                              Ging niet met de lift, dus met een kraan. (nee, niet de bouwkraan die zichtbaar is op de foto )

citaat:Geplaatst door controller

welke apparatuur heb je gebruikt voor die wireless verbindingen? toevallig setje Cisco of 3Com met 2 richt antennes?

Die spot er goed uit, is er veel prijsverschil tussen deze en de concurrent?
                              De wireless verbindingen zijn straalverbindingen in de 5GHz band, opgezet door sonicOne(.nl). Er waren totaal drie verbindingen, vanaf het hoofdgebouw (waar de foto's genomen waren) naar drie andere gebouwen die ieder nog twee spots hadden. Een show-control programma (SAM) werd gebruikt om de "master" lanbox-lcx te syncen op de muziek, die vervolgens het licht via UDP distribueerde naar de drie "slave" lanbox-lce's op de andere gebouwen. Via een UHF radio-link ging SMPTE code naar het vuurwerk om dat ook in sync te krijgen.

Ik heb zelf geen idee wat de prijs van de spot is.

Comment

Working...