Sensation 2005 - White edition

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van_Diemen
    • Oct 2001
    • 189

Sensation 2005 - White edition

Vannacht heb ik de livestream van Sensation white zitten volgen. Volgende week ga ik naar black dus ik wou alvast zien wat me te wachten staat.

Eerlijk gezegd schrok ik nogal...
    Van sensation verwachten veel mensen ieder jaar een super show met mooi licht / vuurwerk / pyro / etc...

De plaatjes die ik nu te zien kreeg mbt het licht en dergelijke vond ik eigenlijk wel minder. Het lijkt wel alsof er gigantisch bezuinigd
    is op rigging en licht. Aantallen intelli lijken me vele malen minder dan vorig jaar. Ook heb ik de gigantische pyro effecten zoals die van vorig jaar, dit jaar niet gezien....beetje jammer

hieronder een aantal fotos (komen van de ID&T site)

Weet een van jullie wat er zoals hangt en staat?
    en nu maar hopen dat de rest van het feestje in orde is....want naar boven kijken zal ik volgende week weinig doen ben ik bang
    Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Ik ben er zelf niet geweest, maar ik heb wel een stuk van 2004 gezien. Het leek toen inderdaad vele malen meer dan wat er nu hangt. Kijk ook op ID&T site voor zon introfilmpje zeg maar, dan is er veel meer te zien dan wat je hier ziet op de foto's..

Grt. Pim

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Maak je niet druk van Diemen, er hangt meer dan genoeg...

even een kort lijstje van wat ik gespot heb:
      - Een boel Mac 2000 profile
      - Een boel Mac 2000 wash
      - Een boel Mac 600 wash
      - Syncrolites op de tweede ring (stuk of 10)
      - LED strips, ook de line-array aangekleed zoals je ziet: leuk!
      - Een boel Atomics
      - 8 of 10 8-lights met scroller
      - Wat city-colors
      - Een aantal meters strobetubes
      - goed uitgevoerde videoshow met 4 schermen rond de DJ Booth + de 2 huisschermen van de ArenA
      - Ik gok op ongeveer 10 groene lasers en een fullcolor laser bij de DJ, groene kunnen er ook meer geweest zijn
      - co2 kanonnen rondom de DJ

Die vage driehoekige dingen komen naar beneden, in de witte bollen op het einde zit ook verlichting wat wel een leuk effect geeft. Die kwalachtige gevallen zijn van een soort doorzichtig plastic wat er goed uitziet met licht erop, en die in het midden is het enorm groot. Verder natuurlijk weer de nodige aankleding die we mogen verwachten aan acts rondom de DJ's, een geweldig goed getimede MegaMix die vol zit met vuurwerk, vlammenwerpers, co2 en noem het maar op.

Nee, als je het volgende week nog steeds niet genoeg vond ben je echt zwaar verwend

Comment

• Van_Diemen
        • Oct 2001
        • 189

hi ICE,

Bedankt voor deze geruststellende woorden.
        Ben je op enige wijze betrokken bij die productie?

Ik kan me haast ook niet voorstellen dat t geen goede show zou zijn, maar wat ik zo zag aan foto's en beelden vannacht op de livestream vond ik tegenvallen! maar heb niet continue zitten kijken....
        dus we zullen zien!

Groetjes,

Chris

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

citaat:Geplaatst door (iCe)

- Ik gok op ongeveer 10 groene lasers en een fullcolor laser bij de DJ, groene kunnen er ook meer geweest zijn

8x DPSS groen 2 watt
          3x DPSS groen 8 watt
          1x DPSS Witlicht 15 watt
          4x Argon

Comment

• Lj_Mouzer
            • Jan 2005
            • 125

Ik ben er geweest vannacht [8D]
            Volgens mij hebben ze nie bezuinigd hoor
            De normale piro's stonden op die torens en die grote stonden op de 2e ring.
            Verder nog een hoop vuurwerk en confeti en co2 shots met rook etc en een of ander systeem waarmee alles in een keer heel koel werd en het een klein beetje regende. Iemand enig idee wat voor systeem dat was ?
            Zaten helaas wel wat foutjes in. paar dode lampjes in headjes en een van de lasers was zo geprogrammerd dat hij in het begin een enkele straal gaf en die bleef dan ook dik 10 min aanstaan. Lekker gezond met z'n vermogen
            Maar voor de rest echt een super feest kan nie w8en op de dvd
            Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

Ben er ook geweest, zowel tijdens de opbouw als tijdens de show.
              Was er voor het licht in de vip rooms, zowel bouwen als operaten. Daardoor ook de show vanaf de mooie plekjes in de arena kunnen meemaken bij momenten, en de intro helemaal. Zag er leuk uit, en het idee dat ze bezuinigd hadden had ik nou ook niet echt.
              Ben benieuwd wat de black volgende week gaat worden.
              Heb ook nog het een en ander aan bouw/show en vip foto's, die zal ik een dezer ook ff online knallen.

Lijstje van ICE klopt verder wel aardig. Enige wat ik nog extra opgemerkt heb waren gewone mac 250jes die intern in die driehoeken hingen om wat projecties te doen op de "omgekeerde piramides" aan de onderkant ervan.
              Takels voor de bewegende trussing waren van stage kinetik.
              Aansturing licht door HOGIII + 2 wings en een setje hog II's met wing.
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Ik was er voor ongeveer 60 euro bij betrokken ja . Ik vond het weer geweldig, de eerste keer is altijd een echte belevenis natuurlijk naar deze mag ook zeker in het rijtje aangeschoven worden. Jammer dat ik niet even in de VIP heb kunnen kijken was er wel benieuwd naar. Collega van me had wel een VIP bandje, maar die kreeg helaas niks mee naar buiten op wat keycords na [:P]

Comment

• Van_Diemen
                  • Oct 2001
                  • 189

Hmmm
                  Ik zal me dus blijkbaar wel vergissen wat betreft die bezuiniging.
                  Maar waarom ik dat zei, er lijkt me wat weinig zaal licht. Veel op de podia, maar vergeleken met vorig jaar en het jaar daarvoor niet zo veel truss en licht verspreid door de arena.

We zullen het allemaal wel gaan zien...en ach...waarschijnlijk ben ik gewoon te verwend!

p.s. CyberNBD: ben benieuwd naar je foto's!!!!!!!!

Groetjes,

Chris

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Ik vind het er schitterend uitzien !!!
                    Vooral die 'kwal' in het midden, daarvan vraag ik me af hoe ze die stof zo hebben gekregen, iets laten hangen is geen probleem, maar dit staat bol omhoog....dan moeten er iets van balleinen of zo in zitten!

In ieder geval, petje af voor de stoffeerders !!! [^]
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• steef
                      • Feb 2002
                      • 29

Die kwal`in het midden en de kleine podia zijn luchtkussens.
                      De grootste bestaat uit 8 delen en weegt ongeveer 800 kg. Van de prijs schrok ik wel even en zeker toen we daarna de opdracht kregen om er diverse gaten in te snijden om er wat hijskettingen door te laten gaan.

groeten Stefan

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Is geen stof maar een soort plastic. Het leek op een soort luchtbed structuur, maar dan erg groot uiteraard. Of er ook daadwerkelijk lucht in zit weet ik niet.

Het effect, zeker met het licht erop was geweldig. Dan nog die oplichtende randen van de led strips, helemaal gaaf.

Foto's van mezelf vanuit de zaal genomen (met telefoon, dus niet geweldig):

Edit: Stefan weet dus blijkbaar meer, misschien nog wat extra inside info met ons te delen?

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Zooo, blow-ups ! Tja, dan kan het inderdaad gewoon bol staan, het leek op de eeste foto's gewoon een soort spinakker doek [:I]
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• JJoosten
                            • May 2004
                            • 8

Ha
                            ik kan redelijk zeggen wat erin hangt bij Sensation 2005 en het valt echt niet tegen kwa hoeveelheid. Hier even een klein lijst wat een heel eind in de richting komt dacht ik zo (kan dus iets kwa aantal verschillen voor de exacte onder jullie) :

84 x Atomic
                            12 x Mac 250
                            42 x Mac 600
                            46 x Mac 550
                            46 x Mac 2000 wash
                            82 x Mac 2000 Prof.
                            voor de rest veel parren, citycolours / citybeams, zipstrips enz.

Ledstrips vond ik zelf ook erg strak ( kwamen van Lagotronics )

Groeten..

Comment

• Harmen
                              • Sep 2003
                              • 379

die paddo's zijn dus echt wel ok [^]

die led's aan het line-array, gaat dat goed, in de zin van krijgen die niet erg veel te verduren?

Comment

Working...