Welk apparaat is dit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

Welk apparaat is dit?

Op onderstaande foto kun je vaag( helaas is mijn camera niet zo erg goed in het donker) een tweetal yoke apparaten zien. Deze kwam ik tegen bij de Lion King show in het Videopolis in Disneyland Parijs. Ze zijn inmens groot en hebben veel weg van de DL1 van HES. Maar een groot verschil is de yoke arm, die bij deze apparaten krom loopt en bij de dl1 recht. Ook 9maar dat is op de foto niet te zien) ontbreken de 2 rode vlakken voorop. Zou dit de Dl2 zijn? Op de website kom ik deze niet tegen. Wat je op de foto wel ziet is dat de ventilator van de yoke base schuin opzij zit.

Er zullen vast wel mensen zijn hier die het apparaat in 1 oogopslag herkennen. Graag zou ik de specs van dit enorme bakbeest wel eens willen lezen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Bedankt alvast!

\"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"
  • William
    • Oct 2002
    • 233

haha zat ik me ook al af te vragen, ben naar dezelfde show geweest in disney. leuk spul, mac2000's, 2 x hog2, maar wist deze dingen ook niet te benoemen
    V*L...........punt

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

ziet er niet naar uit, dl2 heet ook ongeveer rechte armen (niet compleet hoor!)
      en die heeft ook rode vlakjes links en rechts, kun je misschien vertellen wat de functie was?

Comment

• Dropsen
        • Jan 2004
        • 375

Vage foto? Kan aan mn tft liggen maar ik kan er egt vrij weinig van maken... Misschien is het een grote coemarspot?
        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Wysirik
          • Feb 2002
          • 97

citaat:Geplaatst door Gerrit Hurkens

Op onderstaande foto kun je vaag( helaas is mijn camera niet zo erg goed in het donker) een tweetal yoke apparaten zien. Deze kwam ik tegen bij de Lion King show in het Videopolis in Disneyland Parijs. Ze zijn inmens groot en hebben veel weg van de DL1 van HES. Maar een groot verschil is de yoke arm, die bij deze apparaten krom loopt en bij de dl1 recht. Ook 9maar dat is op de foto niet te zien) ontbreken de 2 rode vlakken voorop. Zou dit de Dl2 zijn? Op de website kom ik deze niet tegen. Wat je op de foto wel ziet is dat de ventilator van de yoke base schuin opzij zit.

Er zullen vast wel mensen zijn hier die het apparaat in 1 oogopslag herkennen. Graag zou ik de specs van dit enorme bakbeest wel eens willen lezen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Bedankt alvast!
          Gerrit,

Deze spot is de Chameleon Lyre 2500. Het is een Yoke versie van de TP4 & TP6 porjectoren.
          Zomer 2004 heb ik het Paleo Festival in Zwitserland gedaan en daar hadden we 10 van deze enorme projectoren. Check deze foto's maar!!

Hier de link naar Cameleon.

Deze spot heeft net als de TP6 geen gobo's maar een film van 30m aan boord. Hij weegt ook tachtig kilo!!!. Onderaan jouw foto zie je nog heeft display van de ingebouwde PC om de lamp aan te sturen.

Hier de link naar de site!

grt'n

Rik

Comment

• Joopknoop
            • Dec 2004
            • 78

Lekker spotje om in je eentje te tillen. Moet je met z'n 3e aan zo'n dingen gaan zeulen volgens de Arbo. Lachen!

Comment

• Gerrit Hurkens
              • Dec 2000
              • 252

Bedankt wysirik!

Dus ik had gelukkig toch gelijk dat het geen hes waren. Nu is al helemaal goed te zien dat het enorme spots zijn.

Bij de show in disneyland hebben ze er 4 staan. per 2 op een uitstekend plateau boven de loopdoorgangen.

Indrukwekkende apparatuur verder in dat park trouwens! Bezuiniging kennen ze daar niet.

Ik denk dat die machines dan ook in een touringcaseje op de kop zitten voor het uithijsen.

Het Franse muntje valt nu wel op zijn plaats als ik naar de website kijk.
              Voor nog meer yokes en ander leuk lichtspul moet je trouwens in de walt disney studio's zijn. Spotte daar een aantal yokes met metalen outdoor behuizing, technobeams en veel andere spots(maar dat zunnen ook wel weer franse merken zijn)

Mijn frans is helaas niet zo heel goed om die webpagina goed te kunnen lezen. Ik las al dat er een interne pc in zit. Hoe wordt zo'n apparaat dan verder gestuurd en geprogged? ik zie linux en ethernet staan, ok, maar zit er een stukje software achter (zoals de catalyst van HES??)

Comment

• Gerrit Hurkens
                • Dec 2000
                • 252

Sorry, ik zat niet op te letten tijdens het lezen. Een 30m film zit er in. Dus eigenlijk niet te vergelijken met de beamer (dl1)van hes. Ik neem aan dat je via dmx de filmpositie kan instellen.

ff offtopic wysirik: vreemde combi met hes en vari door elkaar.

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

Volgens de site zit er maar 15 meter film in[:I]

Maar dat maakt dit bakbeest echt neit minder!
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

[Ik las al dat er een interne pc in zit. Hoe wordt zo'n apparaat dan verder gestuurd en geprogged? ik zie linux en ethernet staan, ok, maar zit er een stukje software achter (zoals de catalyst van HES??)
                    Een 'echte' mediaserver (zoals catalyst, maxedia,...) zit er alvast niet achter aangezien je met pelicule werkt. (mediaserver zoals catalyst is een opslagmedium van 'content' en de mogelijkheid om deze 'content' digitaal te bewerken)
                    Via DMX ga je op deze fixtures je filmpositie aanpassen, eventuele rotaties van een prisma uitvoeren, filters selecteren, iris sluiten, messen aansturen etc... en natuurlijk de positie van je head bepalen.

Wat betreft de projectors met film is de PiGi projector wel 1 van de meest bekende. Op de site van E\T\C kan je dan ook heel wat info vinden over projectors met 'film'.
                    Werd oa ook ingezet op Night Of the Proms dit jaar.
                    Premium UK domain name sales and acquisitions from a trusted expert. Secure, streamlined transfers with full support throughout the process.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Wysirik
                      • Feb 2002
                      • 97

Bij de show in disneyland hebben ze er 4 staan. per 2 op een uitstekend plateau boven de loopdoorgangen.
                      Indrukwekkende apparatuur verder in dat park trouwens! Bezuiniging kennen ze daar niet.
                      Ik denk dat die machines dan ook in een touringcaseje op de kop zitten voor het uithijsen.

. Ik las al dat er een interne pc in zit.
                      Gerrit,

Net Tiesto in Parijs gedaan, maar geen tijd gehad om verder in het park te kijken. Dus ook niet dat Lion King dingetje gezien.Voor Tiesto gebruikten we buiten het licht van Metam (vl2416/vl3k spot/atomic met scroller/ Xilver led armaturen) ook de Coemar Panorama Cyc Power (92x) van Disney Studio's zelf. Beter dan de City Color!!!

Als je goed op de eerste foto kijkt zie achter de Lyre 2500 tegen de Buhne Staander een bruine houten constructie staan waarin de Lyre wordt vervoerd! Hij hangt a.h.w. gebruiks-klaar in de kist. Op de 1e foto staat de spot op z'n eigen deksel. Rondom zitten op de base grote handle-bars om te spot op te tillen. Makkelijk te doen met 4 man.

Die interne PC wordt gebrukt om de functies van de film/kleur/shutters/pan_tilt aan te sturen. Grappig is dat je eerst de lamp moet opstarten en daarna de PC anders trekt de lamp (2500W) te veel stroom weg voor de PC. Deze PC heeft niks te maken met Media-Server praktijken, etc. Het is zeg maar de Franse slag!!

Die metalen (witte) buiten armaturen die je zag waren waarschijnlijk de HES EC-1 (outdoor Studio Color) en de ES-1 (outdoor Studio Spot 575)

Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

grt'n

Rik

Comment

• Wysirik
                        • Feb 2002
                        • 97

.

ff offtopic wysirik: vreemde combi met hes en vari door elkaar.
                        Gerrit.

Studio Color blijft nog steeds een van de beste en betrouwbaarste washlights ooit gemaakt. Als ik zeg 2x mode zullen een heleboel mensen knikken!
                        En de VL3000 spot is (volgens mij) de beste 1200W profiel spot op de markt op het moment!

Ik wordt vaak ook maar opgescheept wat een Rental Company in huis heeft!

grt'n

Rik

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

Ik weet dat dit een hele gevaarlijke vraag is in dit forum, maar ik ga toch een poging wagen [B)]

Maar welk line aray hangt daar ? (Weet niet of jij dat weet Rik, als licht tech zijnde ?)

Heb wel een vermoeden, maar denk dat ik wel fout zal zitten [B)]

Wordt ik nu met hooivorken en brandende fakkels achterna gezeten ?
                          Is weer terug !

Comment

• LND
                            • Jan 2004
                            • 100

Ik zou zeggen dat dit de Meyer M3D is...

Ik vind persoonlijk dat een beetje afwijken van het onderwerp moet kunnen, zelfs als het over geluid gaat ...

Heb trouwens ook een vraagje voor Rik, werd op dit festival bewegende truss gebruikt ? Omdat op foto 3 een takel te zien is op een raar koppelpunt ...

Leander

Comment

• Wysirik
                              • Feb 2002
                              • 97

citaat:Geplaatst door LND

Ik zou zeggen dat dit de Meyer M3D is...

Ik vind persoonlijk dat een beetje afwijken van het onderwerp moet kunnen, zelfs als het over geluid gaat ...

Heb trouwens ook een vraagje voor Rik, werd op dit festival bewegende truss gebruikt ? Omdat op foto 3 een takel te zien is op een raar koppelpunt ...

Leander
                              Leander,

Truss bewegen inderdaad. Voor Muse en the Darkness moest het grid omhoog zodat hun eigen video/lichtshow eronder paste.

R

Comment

Working...