Ferm Tenten Fuif Lummen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rookie
    • Nov 2004
    • 104

Daar heb je een punt ik zal me vergist hebben bij het in typen het zijn dus wel degelijk wl250's
    mercie harmen

greetz
    Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

Nog lummenaren!

Netjes... Sinds wanneer hebben jullie bandjes? Das het eerste jaar, of ben ik schromelijk mis?

Spijtig dat ik niet kunnen komen ben, kwas nog op skireis...

Grtz

Comment

• LJ Bert
        • Apr 2003
        • 270

3 sets c4?? dus demon normen houd dat in 12 toppen en 12 subs??? en dan 4 b2 erbij???. en dan de toppen gevlogen... stonden er dna ook infill??? want anders gaat de eerste 15 meter toch maar weinig hoog hebbne zoals het hier hangt.....

Demon gebruikt die stratos wel meer is al oud ja maar komt toch nog altijd een pak licht uit he... is nie meer zo snel maarkan me inbeelden dat dat toch nog wel tof zal geweest zijn. precies wel heel veel wit licht en gene acl's maar six baar als acl gebruikt???? dan toch liever echt acl setje...
        hehe wat een gedoe

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

citaat:Geplaatst door LJ Bert

3 sets c4?? dus demon normen houd dat in 12 toppen en 12 subs??? en dan 4 b2 erbij???. en dan de toppen gevlogen... stonden er dna ook infill??? want anders gaat de eerste 15 meter toch maar weinig hoog hebbne zoals het hier hangt.....

Demon gebruikt die stratos wel meer is al oud ja maar komt toch nog altijd een pak licht uit he... is nie meer zo snel maarkan me inbeelden dat dat toch nog wel tof zal geweest zijn. precies wel heel veel wit licht en gene acl's maar six baar als acl gebruikt???? dan toch liever echt acl setje...
          Hoofdletters, punten en komma's worden later ingevoerd, spellingscontrole was helaas off-line?

Oftewel, kan je voortaan iets meer aandacht besteden aan je posts?

Alvast bedankt.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

citaat:3 sets c4?? dus demon normen houd dat in 12 toppen en 12 subs??? en dan 4 b2 erbij???. en dan de toppen gevlogen... stonden er dna ook infill??? want anders gaat de eerste 15 meter toch maar weinig hoog hebbne zoals het hier hangt.....
            gewoon een aantal topjes bovenop de gestackte subs lijkt me, alhoewel dat in de foto's niet te zien is...

kwa aantal sets kan ik het niet volgen. 1 set c4 bestaat toch uit 4 bassen en 2 toppen toch?

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LJ Bert
              • Apr 2003
              • 270

kokkie, mijn excuses.... zal er voortaan proberen op te letten.
              Ronny nee, een stack C7 is 2 subs 1 top. Maar inderdaad hier zou het beter geweest zijn om te stacken ipv te vliegen lijkt mij... De mannier van stacken is nog iets anders. van buiten naar binnen:
              2 sub 1 top (anders zit je met je 2de top tegen het tentzeil)
              2 sub 3 top ( voor de afstand)
              2 sub 1 top (infill)
              maar miss genoeg gezeik daarover het zal ook wel gewerkt hebben zo.
              En het is een lichtforum dus ...
              hehe wat een gedoe

Comment

• Harmen
                • Sep 2003
                • 379

citaat:Geplaatst door LJ Bert

kokkie, mijn excuses.... zal er voortaan proberen op te letten.
                Ronny nee, een stack C7 is 2 subs 1 top. Maar inderdaad hier zou het beter geweest zijn om te stacken ipv te vliegen lijkt mij... De mannier van stacken is nog iets anders. van buiten naar binnen:
                2 sub 1 top (anders zit je met je 2de top tegen het tentzeil)
                2 sub 3 top ( voor de afstand)
                2 sub 1 top (infill)
                maar miss genoeg gezeik daarover het zal ook wel gewerkt hebben zo.
                En het is een lichtforum dus ...
                *offtopic*
                jouw mag ik wel

Comment

• tomv
                  • Jun 2003
                  • 331

Demon gebruikt idd nog regelmatig hun stratossen. (zie ook oa jenevernacht 04)

Daar takelden ze ook al aan die bookcorners, terwijl toch duidelijk vermeld staat dat je beiden zijden moet hijsen.
                  Rinus zal ons daar in ieder geval veeel meer over kunnen vertellen neem ik aan.
                  Tom

Comment

• LJ Bert
                    • Apr 2003
                    • 270

Ja demon doet dat soort dingen wel meer..
                    Heb al veel fuiven gezien waar ze van dit soort constructies omhoog heisen. Het ziet er altijd wel netjes uit maar stel me idd ook soms vragen bij de veiligheid.
                    hehe wat een gedoe

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Heren,

Ik denk niet dat we hier een discussie moeten gaan voeren over wat kan en wat niet. Het is nog steeds een LICHT-forum.
                      Rigging en geluid kan best besproken worden, maar dan liefst in de gepaste fora.

Wat betreft die stratossen... in het verleden erg veel mee gewerkt, vooral omwille van het snelle kleurenwiel!
                      Leuke dingen... en vooral... waarom moeten alle bewegingen zo snel gaan, kan in vele gevallen een veel mooier geheel geven als het net wat smooth beweegt...
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Harmen
                        • Sep 2003
                        • 379

gelukkig is daar in de meeste gevallen een kanaal voor zodat ook de snellere bewegingen uitgevoerd kunnen worden
                        overigens ben ik het wel met je eens, het kan wel wat toevoegen!

Comment

• tuurKE
                          • Jan 2005
                          • 252

der hangt idd heel wat lichtezntruss bij elkaar. Ziet er ook vrij netjes uit. Alleen zijn dat van die installatie die ontzettend veel kabel vreten en draken zijn om af te bouwen. Maar daar heb ik weinig last van gehad!!
                          En eerlijk gezegd vind ik de combinatie van intelligent ook een beetje raar, maar da zal wel aan mij liggen!!

Greetz Tuur
                          Maar wij hebben.......
                          .......chamsys!!

Comment

• jo vaes
                            • Jul 2002
                            • 221

Hoe zit het nu eigenlijk met de bewegende constructie en de takels?
                            Greetz
                            JO
                            Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Hallo Jo,

als je hier een serieus antwoord op wilt wordt het toch een rigging-onderwerp?
                              Lift dat dan naar de bestemde plaats... (zie opmerking van axs)
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Demon
                                • Apr 2005
                                • 1

Tijd om als uitvoerder te reageren...
                                Een beetje duidelijkheid over de geplaatste "veronderstellingen"

- De fixtures zijn gekozen in lijn met het beschikbare budget en een vooropgesteld plaatje dat we wilden leveren, ieder soort toestel had zijn doel, gekozen naar de eigenschappen van dat betreffende toestel...
                                Dat dit leidt tot een combinatie van verschillende merken is logisch.
                                Wie beweerdt dat stratos een "traag" toestel is heeft er geen ervaring mee... een vergelijking met andere merken wint dit oudere toestel op snelheid van kleur en gobo wissel...

- Wij gebruiken enkel Verlinde SM5 en SM10 takels. Ook voor deze bewegende constructie. Een eigen creatie op PC stuurt deze takels.
                                Daar er in de wet geen "licht en geluid" wereld bestaat vallen wij onder het algemene "heffen en hijsen van materialen". In deze wetten staat ondermeer dat heffen en hijsen boven mensen niet toegestaan is.
                                Dus alle constructies die wij of andere collega's in alle soorten evenementen boven mensen hangen zijn VERBODEN!!! VAST OF BEWEGEND Door de takel te overbruggen, vrij te maken van last, door in steels te laten zakken is de enige juiste oplossing, vanaf dan is het niet meer "heffen" of hijsen" Voor dit concept, als je goed kijkt, hangen er tussen de kabelbomen die naar de 2 bewegende driehoeken gaan een steel van 1T (factor 10), moest er iets foutlopen met de takel of ons PC programma zorgt deze steel ervoor dat alle mensen met hun eigen voertuig naar huis kunnen en niet een met een blauw zwaailicht.
                                Ikzelf en een collega hebben reeds genoten van een cursus van Rhinus en kijken ZEER streng toe op uitgevoerde lichtplannen. "EEN UITDAGING OM HET JUIST TE DOEN"

- De 2 trussen van de bewegende constructies zijn aan het einde wel degelijk beide opgepikt, de "bookcorner" dient enkel om deze netjes bij elkaar te houden.
                                -> Tomv, ook op de jenevernacht waren alle trussen van 2m die samen kwamen aan de bookcorner "appart" opgepikt.

-Tenslotte zijn alle onze geluidsmensen opgeleid door D&B zelf, samen met deze kennis en een computerprogramma van D&B komen we tot een opstelling die ons zelden in de steek laat...

Comment

Working...