RGB TL systemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duncanV
    • Dec 2002
    • 32

RGB TL systemen

Beste,

Zoals beloofd on mijn post op het andere deel van het forum, enkele foto's van RGB TL systemen die we gemaakt hebben.

VTM nieuwsstudio

Nog een TV studio...

Dezelfde zuilen maar dan ingezet bij TMF (ook bij eurosong, I love techno... etc..)

groet,

duncan.
  • Ultimation drive-in show
    • Nov 2004
    • 19

Ziet er leuk uit! Kun je ons ook de technische kant vertellen en wat de voordelen zijn tov led verlichting?
    Een DJ die doordraait bij een psychiatrische inrichting, is nooit grappig...

Comment

• VERVALLEN

Is zulke technologie niet omslachtiger en duurder tov de leds.
      TL's gaan dan dimmen en .... dus snellere slijtage? Of ben ik mis?
      En zijn dan die TL-lampjes (vermoed dat dit zeer dun is) dan niet duur en enorm fragiel?

Comment

• duncanV
        • Dec 2002
        • 32

Beste,

Zoals ik in de volgende thread al vertelde: het technische aspekt.

Deze technologie heeft 1 zeer groot voordeel = veel licht voor weinig geld.
        ALs je een TV studio wilt uitlichten met LEDs dan zal je binnen 10 jaar eens moeten terugkomen.
        De hierboven vermelde RGB toepassingen (enkel de RGB!) zijn realiseerbaar met LEDs, maar dan halen we nooit de lichtintensiteit van TL.
        Als we niet veel licht nodig hebben dan kan je inderdaad met powerleds al een flink eind in de goede richting komen. Maar dan is de prijs weer een ander verhaal.
        Neem die lang zuilen van 3m, met TL techniek ben je max 500€ kwijt. aller erop en eraan.
        Wil je hetzelfde met LEDs dan loop je tegen de 1200€ aan. werkend met deftige 1W leds, geen ledtube gezever.
        De TLS zijn T8 buizen dus 8/8ste van een inch in diameter = 2,54cm dus een dikke buis en uit ervaring (erzijn verhuurfirma's genoeg die ze ondertussen in het gamma hebben) gebleken behoorlijk sterk. Ze gaan ongeveer 10.000 branduren mee, dus voor de rocknroll toepassingen extreem lang. (al een movinghead gezien met 10000 branduren ?)
        Komt daarbij dat de kostprijs van een nieuwe lamp te verwaarlozen is. Leds zijn inderdaad sterker, de discussie over de levensduur van de hedendaagse Leds ga ik hier niet voeren.
        Qua complexiteit zit een RGB installatie inderdaad moeilijker dan Leds, maar Leds zijn nu eenmaal (té) gemakkelijk te verwerken.
        Voor alles is een toepassing, wil je veel licht en betaalbaar = TL
        Wil je kleine lichtbronnen (met een (klein beetje licht) = Leds..
        We hebben onlangs een lichtmuur van 250m²(50m op 5m) met leds gerealiseerd. Maar het kostenplaatje hiervan is bijna astronomisch te noemen.

Met vriendelijke groet,

Duncan.
        Lux Lumen.

Comment

• Lj Mouzer
          • Oct 2004
          • 11

In een partycentrum waar ik werk willen ze ook met led gaan werken.
          Boven de bar in het plafond en de muren en op de vloer met een logo erin verwerkt.
          kosteplaatje een grove 46.000 euro

Comment

• mark_b
            • Feb 2005
            • 75

Ik denk dat de led het lampje(makelijk gezegd) van de toekomst is! Weinig warmte en verlies.
            speaker re-cone-er

Comment

• maarten
              • Jan 2002
              • 268

zodra ze er genoeg vermogen op kunnen zetten en kleur garantie kunnen geven ...

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

En ze moeten in staat zijn die dingen mooi te kunnen dimmen. Wat ik van LagLed heb gezien is echt lelijk...... www.bja-electronics.nl doet het een stuk beter :-)
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• SpaceyDeeJ
                  • Sep 2001
                  • 876

Met alle respect,

maar de foto's in hun archief vind ik ook niet echt bijzonder....[B)]
                  cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• LJ Bert
                    • Apr 2003
                    • 270

ben ook met het Tl-systeem van duncan bezig maar dan alleen rood en blauw (rock en roll en party's) en vind het een fantastisch systeem!!! de lichtopbrengst is geweldig de reactiesnelheid ligt hoog ... en idd als je het systeem 1X hebt een nieuwe TL kost maar een € of 4
                    hehe wat een gedoe

Comment

• duncanV
                      • Dec 2002
                      • 32

Het dimmen van Leds blijft een oud zeer.
                      De dimmers van BJA zitten inderdaad aan een betere frekwentie te draaien, maar 11bits ? hoe stuur je dat aan met een 8 bit DMX?
                      Anderhalf kanaal ?, dat zou ik graag eens weten...
                      Leds zie je tegenwoordig overal, maar net zoals met andere massa productie equipment; je hebt veel (goedkope) rommel en weining kwaliteit.
                      Helaas blijven de prijzen van deftige Leds een serieus struikelblok.

groeten

Duncan.

Comment

Working...