Conferentie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markdev
    • Apr 2004
    • 11

Conferentie

Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst al het licht en geluid geregeld tijdens een grote conferentie (400 personen) bij ons op school, bij deze de foto's. (excuses voor de onscherpheid van sommige foto's)

Licht:
    1* MA 12/2 lichttafel
    12* 1kW spots
    1* lichtslang :P

Rigging:
    2* 3m truss

Geluid:
    2* LEM PEGASUS 212 topjes
    2* LEM PEGASUS 118 subs
    1* Yamaha MX 12-4 mixer
    2* Sony Hifi cd-speler
    1* Sennheiser draadloze microfoon
    2* Shure draadloze microfoon
    4* vaste microfoon

• gaffer
    • Nov 2004
    • 118

Ziet er erg netjes uit!!
    Vooral mooi hoe je de achterwand hebt belicht,goeie combinatie.

Heb je op front ook kleuren erin zitten?

Comment

• markdev
      • Apr 2004
      • 11

citaat:Geplaatst door gaffer

Ziet er erg netjes uit!!
      Vooral mooi hoe je de achterwand hebt belicht,goeie combinatie.

Heb je op front ook kleuren erin zitten?
      Er stonden 2 spots op het podium (blauw), de andere 10 hingen in de truss (front). Deze hadden de volgende filters van binnen naar buiten:

153 - 180 - 153 - oranje/rood - groen (weet niet alle kleurcodes [8)])

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Leuk gedaan! Met minimale middelen een prima plaatje neergezet. In het vervolg wel ff met je kleurenwaaiertje vooraf checken of iets meer complementaire kleuren ook zouden werken Hier creeer je enorm veel contrast, dat bijv. in een Efteling grot super zou werken, maar wel lichtelijk overdone is voor een conferentie (tenzij het over griezelbeesten gaat )

Maar dit zijn details; verder keurig gedaan...[|)]
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• markdev
          • Apr 2004
          • 11

De eerste 3 foto's zijn van de het 'inloopstandje' dat ik gemaakt had, zoals je ziet is het licht wanneer er iets op het podium afgespeeld (4e foto) en stuk minder contrasterend. Of vind je dat toch nog wel het geval. Hoe zou ik dit in het vervolg beter kunnen doen? Tips?

Alle apparatuur (incl. filters) die ik tot m'n beschikking had zijn eigendom van school, en qua filters zit het niet zo best, vandaar dat ik ook niet met een kleurenwaaier aan de gang kon!

btw. de conferentie ging niet over griezels hehe

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Wat je heel mooi hebt gedaan is de focussing... Qua kleur is het mooi, maar te "effecterig". Probeer als het ware kleuren die in elkaar overlopen... Lichtblauw, donkerblauw, paars, etc. Of Oranje, Rood, Geel e.d.

Beetje meer een "totaalsfeer" creeeren.
            Arvid Buit

Comment

• markdev
              • Apr 2004
              • 11

Bedankt voor de tips! Ga ze zeker volgende keer gebruiken, zal ook ff navragen of ik wat extra filters kan bestellen voor school...

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Ziet er netjes uit, mooie achtergrond, alleen sluit ik me idd ook een beetje bij AJB aan,

ik vindt op de tweede foto de spreker een beetje wegvallen, ik had hier een beetje meer geconcentreerd licht toegepast, die of, van schuinboven de spreker uitlicht en de schaduw op de grond wegvalt, of juist wat meer horizontaal, waarbij de schaduw op de achterwand valt en met de kleur van de achtergrond weer een kleur opzich vormt.

hoe dit in de praktijk uitvalt moet je natuurlijk even zien, maar dit is wel iets wat ik even geprobeert had
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• gaffer
                  • Nov 2004
                  • 118

Ben het helemaal eens met ajb maar vind persoonlijk het vette contrast tussen de kleuren wel erg mooi maar zie dat er ook bij de 4e foto wat gekleurd licht op de spreker staat en dat is echt niet mooi!!

Als frontlicht kun je het beste 152,151 of open wit(130*geintje)
                  gebruiken,dan komen de kleuren achterop nog mooier uit en heeft de spreker geen rare kleur op z'n gezicht.

Maar voor een eerste keer echt helemaal niet slecht hoor!!

Comment

• markdev
                    • Apr 2004
                    • 11

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

ik vindt op de tweede foto de spreker een beetje wegvallen
                    Welke foto bedoel je precies? Op de 2e foto staat geen spreker.

citaat:Geplaatst door gaffer

zie dat er ook bij de 4e foto wat gekleurd licht op de spreker staat en dat is echt niet mooi!!
                    Heb nog even een 'betere' foto bijgevoegd, had het hoofd van de spreker even 'vervaagd', vond het eigenlijk niet zo netjes om zomaar een foto van die persoon te plaatsen op internet, om toch even te laten zien hoe de spreker er 'in het echt' uit kwam heb ik de gewone foto hieronder nog even bijgevoegt, hierbij is er weinig tot geen gekleurd licht te zien op de spreker.

De rede dat ik als front naast de 4* 153 nog 2* de 180 gebruikt om ervoor te zorgen dat de spreker er niet erg 'bleek' uit kwam te zien.

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Beste Mark,

Creatief opgelost moet ik zeggen... Maar niet helemaal juist... Voortaan moet je gewoon LEE152 gebruiken als frontje, en bij complete lijken gewoon dubbel pakken... L180 is veel teveel kleur, en vergeet niet dat je bij 2 kleuren/richtingen front, ook 2 kleuren en posities schaduwen krijgt... Kleurenfronts zijn wederom ook voornamelijk geschikt bij effecten... Blauw front = bijv. een publieksherkenner bij nachtscenes... Je wilt bij een conferentie elke spreker, met welke kleur kleding dan ook, neutraal weergeven; dus gold, en verder niets.

Wel leuk dat je dingen probeert; blijf dat doen, 't is de enige manier om smaak/lichtgevoel te ontwikkelen !
                      Arvid Buit

Comment

• WTT
                        • Feb 2002
                        • 158

om eerlijk te zijn "lekkere ruk kop heeft die vrouw", je licht een spreker uit, je maakt geen
                        kunstwerk van die persoon. Licht moet functioneel en creatief zijn. Niet kunstzinnig en creatief, volgende keer maar gewoon 151/152 of OW gebruiken en als je een graF sfeer wil 201/202.
                        WTT rentals

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                          • Jun 2001
                          • 1429

Ook 204/205 in combinatie of ipv. 152/152 is een goed alternatief.

Comment

• erik_gj
                            • Jan 2004
                            • 129

ja dit zijn nu fijne rustige plaatjes om naar te kijken! well done

greetz erik
                            zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

de 4e foto bedoel ik.. sorry verkeerde bril op
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...