Top of the Pops

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Hallo jansj

welke studio is het?
    en
    wat is er dan zoal opgeknapt en geheel gemoderniseerd?

lichtplafond en telescopen zien er niet echt heel anders uit.

en
    zitten die mechanische en handtrekken er nog in?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jansj
      • Nov 2004
      • 3

Hello Rinus,
      Is nu studio 4, maar zit regelmatig met dat programma in 24. wat betreft de telescopen en takels: zijn nagekeken en gereviseerd., verder is de hele infrastruktuur vernieuwd en aangepast aan de normen van vandaag., regie ruimtes zijn ontmanteld en worden nu als mobiele regie-sets ingezet, zodat we ze ook mee de weg op kunnen nemen.,
      je bent van harte welkom om weer eens binnen te stappen.
      Groet, Jeroen Jans WWW.light-design.nl

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Het blijft leuk om je werk terug te zien op een forum , hoewel ik niet elke bouw mee werk, plaatsen mijn collega's en ik het decor zeer regelmatig in de vroege morgen....

Wat betreft studio 1 t/m 6 er zijn eigenlijk geen andere studio's waar zo goed over nagedacht is!!!
        Het "grid" is zoooo handig, geen gekl..i met hangpunten maken ,gewoon een takel plaatsen en hijsen waar je maar wil...

Het mag dan 30 jaar "oud" zijn, maar vroeger was toch alles beter??!!

ps, de handtrekken met touwen zijn niet meer in gebruik.

Martijn.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Pieter Faber
          • Jul 2004
          • 11

Wat voor ruimte is het eigenlijk? Een veredelde studio? Ziet er allemaal wel feestelijk uit[)]. Het lijkt op het groot podium in de Harmonie in Lwd.

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

citaat:Ziet er allemaal wel feestelijk uit
            Dat is decor he !! (en het licht maakt alles goed) met de werkverlichting aan krijg je toch een heel ander plaatje...

citaat:Wat voor ruimte is het eigenlijk?
            Nogmaals, ik ben in vele vele studio's geweest, maar deze blijven toch echt de beste. (en dan bekijk ik het dus vanuit mijn vak,decorbouw)
            Die roosters die je dus boven in het plafond ziet(9 meter hoog),daar kan je gewoon bovenop lopen, en een speciaal daarvoor gemaakte lier laten zakken, op vrijwel elke plek,behalve in de lichtrail...(tenzij je ruzie met het licht wil)
            Die slurfen die uit het plafond komen zijn airco's,en kunnen omhoog en omlaag.
            Verder zijn studio's 1...6 aldaar gebouwd op een eigen fundering en zijn het dus 6 dozen in een grote doos, als top of the pops dus los barst,kan ernaast een ander programma opgenomen worden,zonder last te hebben van elkaar....

Comment

• Koert
              • Nov 2002
              • 86

Da's niet waar! Kwam laatst nog iemand klagen van de HMG-groep (de buren), hadden last van de bassen!
              Was trouwens bij Intwine waar de backline harder ging dan het PA-tje... Dus kon weinig aan gedaan worden.

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

citaat:Kwam laatst nog iemand klagen van de HMG-groep
                Tja, ze hadden dertig jaar geleden waarschijnlijk niet op zoveel vermogen gerekend als ze nu gebruiken

Dus er zouden nu wat meer problemen kunnen optreden,of misschien is/zijn er bij de renovatie een paar "geluidsbruggen" ontstaan die er vroeger niet waren, een paar kabelgoten kunnen een hoop geluid doorvoeren,of er zijn een paar muren gesloopt,maar of dat de oorzaak is dat weet ik niet! (en ga ik me verder ook niet in verdiepen)

citaatus kon weinig aan gedaan worden.
                Nou.... overal zit een stekker aan die er af kan hoor hahaha

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

citaat:Geplaatst door beyma
                  Het "grid" is zoooo handig, geen gekl..i met hangpunten maken ,gewoon een takel plaatsen en hijsen waar je maar wil...
                  Hallo Martijn,

goed je hier weer eens terug te zien/horen....
                  maar wat betreft die bovenstaande opmerking moet ik je als 'ervaringsdeskundige' toch tegenspreken.
                  er was vroeger geregeld gezeur over de toelaatbare belastbaarheid van studiodak en/of lichtvloer.
                  Die waren echt niet ontworpen op puntlasten van 350-500kg!
                  En toch wilde je voor 'grote shows' met veel truss en veel parren (nu moet je lachen als je eraan terugdenkt wat je toen groot vond) regelmatig meer dan 250kg ophangen.
                  Bijna altijd moest er dan eerst weer iemand van het ingenieursbureau (Triplan meen ik) toestemming geven.
                  En als die eenmaal gezien hadden hoe je het wilde doen, dan mocht het van hun wel.
                  Maar nogal wat van de 'studiochefs' of 'chef-belichters' scheten altijd meteen in hun broek, want die dachten in termen van 3 telescopen vlak bij elkaar: wow dat is bijna 100kg samen.
                  En daar begon vaak de pijn.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

idd, "hijsen waar je maar wil" had ik iets anders moeten neerpennen[:I]
                    Max 50 Kg ,met de daarvoor bestemde decorlier en de daarvoor bestemde boormachiene(met speciale slipkoppeling)

Maar als je de foto's bekijkt dan -komen we ook een beetje back to topic- valt het me nog mee hoeveel er in hangt qua licht, ik heb het plafond wel eens voller gezien voor T.O.T.P. !!!
                    Is dat vanwege het max budget of max vloerbelasting?? Misschien kan Jansj daarover meer vertellen ?! (1 cyberlight weegt 45,6 kg)

Comment

• LichtNichtje
                      • Nov 2004
                      • 220

zie ik daar geen vl en mac 500??

Comment

• Johannez
                        • Feb 2005
                        • 38

Die rode Metam dots kan ik er nog wel eens opgedrukt hebben
                        Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

Working...