Yamaha MG-32-14 FX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ RoP en LJ WouT
    • Nov 2002
    • 120

Yamaha MG-32-14 FX

hallo,

Ik ben op zoek naar een mix tafel voor wat live en live-recordings te doen maar aangezien ik nog niet veel merken zelf heb kunnen testen en ervaren weet ik dus ook niet waar ik precies moet naar kijken bij de aankoop. Zoals ik al zei ik heb zelf nog niet al te veel kunnen ervaren dus A&H en andere onbetaalbare dingen zijn voorlopig nog uit den boze.. ik zou tussen de 1000 en 1500 euro willen/ kunnen[B)] geven aan een tafel, maar deze moet ongeveer dezelfde eigenschappen functies hebben als deze yamaha, 24 kanaals is het absolute minimum. Of moet ik wat als tweedehands zoeken ?
    graag jullie feedback ?

bedankt !
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

citaat:Of moet ik wat als tweedehands zoeken ?
    Ja

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
      • Nov 2002
      • 120

dat is een zeer kort maar vrijwel onbeduidend antwoord.. Geen waarom en daarom ? en daar moet je dan naar kijken ? sorry als ik wat te newbie ben voor de grote meneren

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

http://www.allen-heath.com/DL/AP520.pdf prijs nieuw = 1490 euro ex BTW

en er is nog meer te vinden
        succes
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• joe
          • Jan 2003
          • 446

<div align="right">
          citaatJ RoP en LJ WouT Geplaatst - 16/08/2004 : 19:49:49
          --------------------------------------------------------------------------------
          dat is een zeer kort maar vrijwel onbeduidend antwoord.. Geen waarom en daarom ? en daar moet je dan naar kijken ? sorry als ik wat te newbie ben voor de grote meneren
          joe Geplaatst - 16/08/2004 : 18:36:28
          --------------------------------------------------------------------------------

citaat:
          Of moet ik wat als tweedehands zoeken ?

Ja
          </div id="right">

kort is het zeker maar onbeduidend.....
          vind ik wel mee vallen ik geef alleen antwoord op een gedeelte van de vraag waar ik een mening op heb. Die yamaha is toch een goede tafel voor die prijs!? als je iets beters zoekt is dus mijn mening 2dehands.

citaat:Listprice : EURO 1684.00
          Our Price : EURO 1094.60
          De eerste prijs met google voor die yamaha

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

de 01v van yamaha tweedehands, kun je zeker vinden voor 1000 euro. Heb je meteen een digitale mengtafel met 12XLR kanalen met fantoomvoeding. En steek daar dan een MLAN firewire kaart in van 600€ kun je die inpluggen op jou labtop of PC om simultaan 12kanalen in 1 keer op te nemen.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Offtopic: Als je nog niet zoveel ervaring hebt zou ik liever niet direct zelf 24 kanalen gaan mixen. Maar je moet het toch eens leren zul je zeggen. Da's waar, maar dit is mischien een beetje teveel van het goede om mee te beginnen. Ik ben zelf begonnen met 2x zang en de kick, dat wordt vanzelf meer . Dus als het wat kleinschaliger kan, raad ik je dat aan. Maar is de zaal een dusdanig formaat dat de noodzaak voor 24 kanalen er is, zou ik toch nog maar eens bedenken of je niet teveel hooi op je vork neemt. Een goede naam krijgen is moeilijk, een slechte een stuk makkelijker...

Ontopic: Deze serie ken ik niet, ik ken wel de GF serie, die's zo'n beetje in dezelfde prijsklasse( voorganger maybe?); Niet verkeerd voor het geld, weinig lawaai, degelijke constructie, redelijke klank (op zich vind ik de EQ zuigen, maar het moet toch ergens vandaan komen...)
              citaat:de 01v van yamaha tweedehands, kun je zeker vinden voor 1000 euro. Heb je meteen een digitale mengtafel met 12XLR kanalen met fantoomvoeding. En steek daar dan een MLAN firewire kaart in van 600€ kun je die inpluggen op jou labtop of PC om simultaan 12kanalen in 1 keer op te nemen.

Naar boven
              Ja leuk, alleen het is totaal niet wat hij nodig heeft, het getuigt ook niet van veel menslievendheid om iemand die weinig ervaring met livemixen heeft een digimixer aan te bevelen....

Als het om alleen recording gaat is het een ander verhaal, hoe wil je trouwens opnemen stereomix? meerdere bussen? 1 op 1? waarmee ga je opnemen? en dan ook nog waarom?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door giserke

de 01v van yamaha tweedehands, kun je zeker vinden voor 1000 euro. Heb je meteen een digitale mengtafel met 12XLR kanalen met fantoomvoeding. En steek daar dan een MLAN firewire kaart in van 600€ kun je die inpluggen op jou labtop of PC om simultaan 12kanalen in 1 keer op te nemen.

De prijs is te duur
                Ik heb de mijn everkocht voor : jawel, 650 euro [^]
                sis

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

citaat:Geplaatst door sis

De prijs is te duur
                  sis
                  verkocht? ook geen ervaring?

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door sis

De prijs is te duur
                    sis
                    verkocht? ook geen ervaring?
                    Jawel, ervaring zat, maar ehh we hebben nu protools HD3
                    Dus die 01/V mocht weg []
                    sis

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
                      • Nov 2002
                      • 120

24 inserts zijn misschien wat veel voor een simpele start maar het biedt me wel de mogelijkheid om achteraf uit te breiden. Mijn weinige ervaring leert me dat 16 al vlug vol zal zitten.
                      Wat me dan bij yamaha doet twijfelen tussen 24 of 32 inserts is het kleine prijsverschil tussen Yamaha MG-24-14 FX en
                      Yamah MG-32-14 FX
                      Ik keek bij http://www.piens.be/
                      Moest ik tweedehands kopen zou ik opteren voor 24 inserts.
                      Op welke manier ik zou willen opnemen ? De band speelt live, ieder instrument zijn mic zoals dat hoort bij live, een lange soundsheck en rechtstreekse opname.

stel ik zie een tafel tweedehands en wil gaan kijken waar moet ik dan op letten buiten krakerige faders of pot meters ?

bedankt!

Comment

• Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

Je geeft zelf aan dat je nog niet over veel ervaring beschikt. Misschien is het dan verstandiger bij je eerstvolgende klus materiaal te huren. Gewoon een eenvoudige tafel (Iets Soundcraft achtigs)en een rackje met de benodigde comp/lim/gate/fx. Dan kom je er snel genoeg achter of dit is wat je wilt, en weet je ook wat je wel en niet nodig zal gaan hebben.

Overigens: onder insert verstaan we doorgaans iets anders dan input.
                        Meestal heb je op alle mic inputs een insert, waarmee je randapparatuur aan kan sluiten.
                        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• giserke
                          • Nov 2003
                          • 456

Ik heb persoonlijk een Ghost met 24 mic ingangen van soundcraft in combinatie met een Alesis HD24hr. Ik maak daar de meest waanzinnige opnamen mee. heb die Ghost in tweedehands 1900 betaald, en die alesis 1400 euro nieuw.
                          Leuk detail van die Ghost is, dat de uitgangen naar de alesis HR24 gebalanceerd zijn.

Ik heb me wel blauw betaald aan een connector naar 2x24 gebalanceerde jacks [V]Ik ben dan zelfs nog eens mogen terug gaan om een aantal pluggen opnieuw te laten solderen.

Comment

Working...