opnemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • burakxxl
    • Jun 2004
    • 4

opnemen

hoi ik heb hier nu op mijn kamer 2 mixers,
    waar ik op de één zang microfonen heb aangesloten en de ander mijn instrumenten...
    alleen omdat ik maar een goedkoop geluidskaart heb,heb ik de ééne mixer aan de andere vast gemaakt en ben ik DAT aan het recorden om terug te horen...

ik weet dat het niet correct is wat ik doe
    maar goed ik wil dus een goede geluidskaart kopen om mijn beide mixers op aan te sluiten... ik heb er ongeveer 200 euro voor over.

heeft iemand hier tips voor?
    mail me als je ECHT iets cools hebt
    burakxxl@hotmail.com
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

Ik ben hier ondertussen genoeg geinformeerd over dit onderwerp. Als je ff goed rondkijkt op het internet kan je het beste een Audigy-kaart (de Creative Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Platinum Pro) aanschaffen. Dan heb je eigenlijk gewoon de beste kaart die er is. Ze zijn meestal voor 200 of net iets meer euro verkrijgbaar. Suc6!
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

als je dan toch 200 Euro wil uitgeven vergeet dan zeker de Terratec DMX 6fire 24/96 niet: met handige breakoutbox met lineout/linein, phono in(!), MIDI in/out, microfoon ingang met regeling op de box, hoofdtelefoonversterker met regeling op de box, digitaal in/out zowel optisch als coaxiaal....
      Ik ken de eerder genoemde kaart van Creative niet uit ervaring maar ik heb wel al veel andere Audigy's gehoord en de klank is gekunsteld met steeds weer een heel minimieme reverb op zelfs al staat die in de software af. De klank van de Terratec, waar ik uiteindelijk heb voor gekozen, is gewoon sec. Wat erin gaat komt eruit. Luide passages zijn luid, stille passages zijn stil zonder ruis en dat ook op de hoofdtelefoonversterker. De klanten aan wie ik hem reeds heb verkocht zijn het met die mening achteraf altijd meer dan eens.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

citaat:Geplaatst door Dropsen

Ik ben hier ondertussen genoeg geinformeerd over dit onderwerp. Als je ff goed rondkijkt op het internet kan je het beste een Audigy-kaart (de Creative Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Platinum Pro) aanschaffen. Dan heb je eigenlijk gewoon de beste kaart die er is. Ze zijn meestal voor 200 of net iets meer euro verkrijgbaar. Suc6!
        Sorry, maar zeggen dat je goed geinformeerd ben over digitale audio en daarna een creative kaartje tot beste audiointerface die verkrijgbaar is bombarderen.... Dat gaat er bij mij niet in. Kijk liever eens naar bijvoorbeeld de mobilpre USB van M-Audio; fatsoenlijke converters en gebalanceerde ingangen.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• pro`d`user
          • Jun 2002
          • 534

Helemaal mee eens, M Audio MobilePre of Audiophile USB.
          Barry K.
          Wij werken met EV ole ole
          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

citaat:Geplaatst door pro`d`user

ik vrees dat u dit niet kunt kopen voor 200euro

Comment

• Dropsen
              • Jan 2004
              • 375

citaat:Geplaatst door giserke

citaat:Geplaatst door pro`d`user

ik vrees dat u dit niet kunt kopen voor 200euro

Daar keek ik eigenlijk ook een btje naar, maar ze hebben wel gelijk met dat die andere kaarten ook erg goed zijn.
              Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• pro`d`user
                • Jun 2002
                • 534

MAudio Audiophile USB €225
                MAudio MobilePre USB €160

Prijzen die ik hier toevallig voor me zie.
                25 euro erbij leggen is toch wel te doen? heb je gelijk midi.
                Barry K.
                Wij werken met EV ole ole
                In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

spijtig dat ze die guilemot studio ISIS met externe module met 8 gebalanceerde ingangen nooit voor winxp hebben uitgebracht.
                  Dit was eigenlijk een spotgoedkope kaart met veel mogelijkheden.
                  Ik heb die nog gehad. gewoon een mengtafeltje met 8 kanalen en je kon 8 sporen perfect opnemen.
                  maar ik dacht dat de terratec EWS88 wel nog te krijgen is. Die heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden als die ISIS

Comment

• giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

wat dacht je van de EDIROL M100FX heb hem zien staan voor 299 dollar.
                    Die werkt op USB

Comment

Working...