Volgens mij moet je meer de keuze maken tussen of digidesign hardware/software met op de hardware via adat nog 8 extra inputs of een digitale mixer en andere software dan protools.
digi002 R
Collapse
X
-
-
Klopt. Een mixer met Adat of firewire interface en software zal alleen wel een stuk duurder zijn dan een protools zet met Adat interface.citaat:Volgens mij moet je meer de keuze maken tussen of digidesign hardware/software met op de hardware via adat nog 8 extra inputs of een digitale mixer en andere software dan protools.
Via adat. dus:citaat
e mic's op de in van de mixer en dan via de out naar de 002, of via de ADAT?
Mic --> mixer --> ADAT --> 002R
Met Adat blijf je digitaal. kwaliteit blijft dus het zelfde.
Comment
-
Voor die €5000 moet je dus in ieder geval die Powerbook kopen, zo'n €2200 toch?
dan heb je nog 2800euro over.
Dan moet je dus sowieso nog wat bijleggen om protools met extra adat te kopen.
Je kan natuurlijk ook op zoek gaan naar een tweedehands digitale mixer, of een wat 'goedkopere' nieuw, even een opsomming van wat digitale mengtafels die ik
je zou aanraden voor in de studio.
Yamaha O1V
Yamaha O3D
Tascam DM24
Je zit dan natuurlijk wel dat je nog softwarepakketten moet kopen.
Een dm 24 incl firewire kaart is er al voor 2300euro dus dat is goed te doen.
Je zegt dat je de microfoons in ieder geval voorlopig wilt huren maar vergeet
niet te denken aan de afluistering. Hoofdtelefoons, monitoring?Barry K.
Wij werken met EV ole ole
In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824Comment
-
Ik durf het bijna niet te zeggen...
Behringer heeft net een 19 inch gebakje uitgebracht met 8 xlr naar ADAT uit (ada8000). Heeft uitstekende revieuws in de sound on sound gehad. Als je met 8 kanalen tegelijk bands gaat opnemen ben ik bang dat de microfoons eerder een kwaliteitsprobleem zijn dan welke digitale setup dan ook.
Pro tools is echt geen haar beter dan cubase als je gewone dynamische microfoons bij versterkers en trommels gaat zetten. Dat verschil ga je anders niet horen/merken.
Voor grote aantallen tegelijk is een stand alone HD-recorder een véél betere keuze trouwens zoals al eerder in de thread is gemeld. De HD24 neemt wél direct 24-bit/96kHz op trouwens. Maar aleen maar per 12 sporen tegelijk. Als je het dan naar PC streamt kom je dus prima uit.lekker belangrijk!Comment
-
Haha,
Dit weekend ga ik een winkel binnen om eens het één en ander zelf uit te proberen. Ik laat jullie weten hoe het geweest is.
Groeten,
AlexComment
-
Ok,
Ik ben te weten gekomen dat je geen 2 core-systemen van de Protools LE serie met elkaar kan koppelen.
Het wordt dus waarschijnlijk een Digi002 (niet R) met een extra ADAT i/o. Deze opstelling test ik morgen daar ze in de winkel vorige week geen op voorraad hadden.
AlexComment

Comment