digi002 R

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • onemilesouth
    • Jun 2004
    • 6

digi002 R

Hey allemaal,

Ik ben een echte Newbie[:I]. Zelf heb ik met mijn bands al een aantal keren in een studio gezeten, maar ik heb er zin in om het in het vervolg zelf te gaan doen voor de band.

Mijn oog is gevallen op PROTOOLS omdat we de beste resultaten hebben bereikt met dit programma. Een HD behoort jammer genoeg niet tot de budgetaire mogelijkheden, maar de LE zeker wel. Dus komt het neer op de keuze tussen de DIGI002 en de Rack versie. Hier zit dus mijn probleem:

De 002 heeft 8 sporen en ik kan hiermee net niet onze drum opnemen, ik heb hiervoor 10 sporen nodig. Daarom dacht ik om te opteren voor 2 x OO2R. Dan heb ik 16 bruikbare sporen en hierop sluit ik dan eventueel de command|8 aan. Alleen, klopt mijn visie? Of kan je in LE enkel 8 sporen simultaan opnemen?

Of heeft iemand een tegenvoorstek in dezelfde prijs/kwaliteits-klasse (is dat een woord?!)?

Bedankt voor jullie hulp,

Alex
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

Wil je wel met Protools werken of sta je ook open voor Cubase of Logic?
    Voor een band is Protools wel het beste, alleen weet ik niets van hoe dat werkt met hardware daarvan. Volgens mij moet dat best mogelijk zijn als je maar 2 firewire poorten gebruikt.

Als je wel voor andere software openstaat is het bijvoorbeeld mogelijk om met een digitale mengtafel als bijvoorbeeld een O3R van Yamaha te kijken en die dan naar de computer te sturen. Andere mogelijkheid is om bijvoorbeeld te kijken naar MOTU ofzo.
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

De 002 heeft ook nog een Adat input. je kan dus een AD/DA met 8 kanalen aansluiten. Op die manier heb je 16 in en uit tegelijk.

Comment

• onemilesouth
        • Jun 2004
        • 6

@ Mathijs:
        Is het werken met een ADAT (Alesis bv.) aangewezen boven het gebruik van een tweede 002R? Of is het eerder een kwestie van smaak?
        Een anderee denkpiste kan dan misschien zijn: een 24 sporen ADAT zonder de 002? Rechtstreeks op de software aangesloten met een mengtafel tussen. Of gaat dit niet lukken en welke kaart heb ik daar voor nodig?

@ pro`d`user:
        Ik sta zeker open voor andere software pakketten, alleen heb ik vaak negatieve commentaren gehoord over cubase, maar die kunnen natuurlijk fout zijn...
        Heb je een link naar die 03R? Op de site van yammaha vind ik 'em niet.

Comment

• dj ThunderXplosion
          • Apr 2004
          • 82

Op de google kennen ze alleen een Korg 03R/W.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door dj ThunderXplosion

Op de google kennen ze alleen een Korg 03R/W.

Nee hoor het is geen synth [)]het is een 03D en geen R [:I]
            hier dan maar de link van den sis
            http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/...228600,00.html

ikke
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

bel of mail ff met www.AEM.nl , die kunnen je het beste adviseren. Zijn nl pro-dealer of importeur van protools , en hebben dus de meeste ervaring met dit spul...

Oh, en natuurlijk niet je internetcomputer gebruiken, advies is zelfs een stand-alone Macintosh g4 (geloof ik..)

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Je hebt voor 400 euro een Alesis 8 i/o AD/DA converter. Klinkt goed, kan je zo aan de 002 hangen. Een 2e 002 kost weer 1000 euro. Ook weet ik niet of je twee 002's kan combineren. Uiteindelijk zal je het zelfde resultaat er mee berijken. Alleen dan voor minder geld.

Uiteraard bestaat de 24 i/o optie ook.
                je zou BV een Motu 24 i/o kunnen nemen (1400 euro) en een analoge tafel daarbij.
                Hier moet je dan wel nog de software bij kopen.

En Zoals Mac al zei: gebruik een computer die niet aan internet hangt. Geen spelletjes enz.

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

citaat:Geplaatst door Mathijs

Je hebt voor 400 euro een Alesis 8 i/o AD/DA converter. Klinkt goed, kan je zo aan de 002 hangen. Een 2e 002 kost weer 1000 euro. Ook weet ik niet of je twee 002's kan combineren. Uiteindelijk zal je het zelfde resultaat er mee berijken. Alleen dan voor minder geld.

Uiteraard bestaat de 24 i/o optie ook.
                  je zou BV een Motu 24 i/o kunnen nemen (1400 euro) en een analoge tafel daarbij.
                  Hier moet je dan wel nog de software bij kopen.

En Zoals Mac al zei: gebruik een computer die niet aan internet hangt. Geen spelletjes enz.
                  u zegt die motu voor 1400 euro. Is het dan niet beter gewoon die HR24 van alesis te kopen met 24 i/o gebalanceerde 3.5 jacks? Er steekt daar gewoon een ethernetkaart in, dan kan je gewoon de data overladen in uw PC. je hebt dan natuurlijk ook nog een mengtafeltje nodig.

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

citaat: zegt die motu voor 1400 euro. Is het dan niet beter gewoon die HR24 van alesis te kopen met 24 i/o gebalanceerde 3.5 jacks?
                    Bedoel jij de HD24 met 6,3 jacks?

Met de Motu 24 i/o kan je 24 kanalen direct in 96khz opnemen. De HD24 kan dit niet.
                    met de 24 in en outputs van de 24 i/o (of bv een 002 met alesis AD/DA converter)
                    kan je ook makkelijk externe effecten apparatuur gebruiken voor je mix.

Ook heeft het opnemen direct op de computer een aantal voordelen. Direct editen. Simpele punch in/uit maken enz. Met een HD recorder zal je eerst de hele boel moeten inladen (wat ook weer even duurt). Nog steeds heb je dan een Protools (of vergelijkbare) set nodig om je mix te maken en te editen.

Wel is uiteraard een voordeel van een HD recorder dat je simpel locatie opnames kan maken. Je kan uiteraard ook je protools zet in een kist bouwen.

Comment

• pro`d`user
                      • Jun 2002
                      • 534

Ik bedoelde natuurlijk de O3D, sorry.
                      Ik heb geen ervaring met de alesis maar weet wel dat die motu gewoon erg
                      goed is, heb jij ervaring met beide? welke vind je beter en waarom?
                      Kiezen voor een analoge mengtafel en bijvoorbeeld de motu heeft wel als extra voordeel
                      dat je eventueel live nog wat zou kunnen doen maar de kosten zullen dan wel wat oplopen.

Misschien handig om je budget te weten?
                      Is het trouwens mogelijk om wel met protools te werken maar wel met bijvoorbeeld motu hardware, dacht het niet he?

Edit: Dus voornamelijk is de afweging tussen of:
                      -Protools
                      -digitale mixer via firewire naar je computer en andere software
                      -analoge mixer en dan iets als die Motu 24 i/o.

Over Protools zeg ik niets want daar heb ik maar 1 keer iets mee gedaan dus zeg maar niets. Persoonlijk zou ik voor de 2e optie gaan als ik tussen 2e en 3e mocht kiezen.
                      Barry K.
                      Wij werken met EV ole ole
                      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

citaat:Is het trouwens mogelijk om wel met protools te werken maar wel met bijvoorbeeld motu hardware, dacht het niet he?
                        Protools werk alleen met dedicated hardware. Dus niet met motu enz.
                        Uiteraard wel via Adat.

Comment

• onemilesouth
                          • Jun 2004
                          • 6

Ik ben zowieso van plan een Powerbook aan te schaffen om de software op te draaien en die nergens anders voor te gebruiken. Die tip had ik al eerder gekregen en is nu dus nogmaals bevestigd.
                          De optie van Mathijs i.v.m. "Alesis 8 i/o AD/DA converter" te koppelen aan een 002 lijkt me wel wat. Jammer genoeg moet mijn kostprijs beneden de 5000€ blijven wil ik volgend jaar nog iets over hebben. De aanschaf van een Mac zit hier ook onder dus ik ben echt wel beperkt. Micro's plan ik aan te schaffen zodra er wat ruimte is en me momenteel te behelpen met het huren van die dingen. Er is in mijn stad een goeie verhuurder van micro's aan een redelijke prijs.
                          Als ik het zowat samenvat:
                          Een 002R, met een digitale mixer (welke is nog wel even vergelijken yamaha of command|8), een extra AD/DA converter (Die Alesis waarschijnlijk) en ik kan er aan beginnen.

Hartelijk dank voor de tips, als er nog zijn hoor ik ze graag!

Alex

Comment

• Mathijs
                            Moderator
                            • Aug 2002
                            • 1353

Als je een 002 en een mixer koopt heb je de ADAT converters niet nodig. Een digitale mixer heeft namelijk ook ADAT in en uit.

Comment

• onemilesouth
                              • Jun 2004
                              • 6

Ah zo [:I],

Werkt het dan zo: (newbie remember [)])
                              De mic's op de in van de mixer en dan via de out naar de 002, of via de ADAT?
                              Of eerst langs de 002 passeren en dan naar de mixer gaan?

Man, waarschijnlijk domme vragen...

Alex

Comment

Working...