Handzame stereo condensator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Handzame stereo condensator

Hallo allemaal,

Voor een kennis van mij ben ik op zoek naar een stereo condensator microfoon die een beetje handzaam is (een eenheid, geen twee microfoons die je XY moet monteren, met mogelijkheid voor een batterij). Wie heeft ideeen? Het mag best iets kosten (tot EUR 300 ofzo).

Alvast bedankt voor het meedenken,
    Sjoerd
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Een Rode NT 4 is een goede oplossing. Deze is alleen wel een stukje boven je budget.
    Anders kom je al snel op 2 kleine richt pijpjes.

Comment

• SjoerdOptLand
      • Jul 2003
      • 261

citaat:Geplaatst door Mathijs

Een Rode NT 4 is een goede oplossing. Deze is alleen wel een stukje boven je budget.
      Bedankt voor je snelle reactie, Matthijs. De Rode is denk ik iets van EUR 450 ofzo. Het gaat gewoon om een microfoon die net iets beter is dan wat ze standaard meeleveren (zoiets als een Sony microfoontje http://www.etronics.com/product.asp?...469&catid=4491).

Voor dit budget moet er toch iets te vinden zijn dat net iets beter presteert, niet? Het gaat overigens om opnames met een MD, daarom zijn twee pijpjes weer irritant omdat je die moet gaan meeslepen en voeden e.d.

Nog andere ideeen?

Sjoerd

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

waarvoor moet het dienen?

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

citaat:Geplaatst door giserke
          waarvoor moet het dienen?
          Wat akoustische opnames zoals een klassiek ensemble of een akoustische gitaar of cello. Wel instrumentaal dus.

Groeten,
          Sjoerd

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

die kun je toch ook mono oppakken, als het maar om 1 instrument tegelijk gaat ? ( of, of, of, in je vraag..)

Comment

• SjoerdOptLand
              • Jul 2003
              • 261

Ehm, ook alleen een klassiek ensemble zou ik liever in stereo opnemen. Maar ik ben bang (dacht ik al een beetje bij het posten) datt het aanbod van dit soort microfoons begint tussen de EUR 50 - 100, dan een hele poos niks, en dan het dure professionele spul (waar, zoals ik zelf meestal doe) van twee losse microfoons op statief gewerkt wordt.

Toch bedankt voor het meedenken allemaal,
              Sjoerd

Comment

• Da Burf
                • Jun 2003
                • 44

Volgens mij heb je van audio technica wel van die consumenten stereomics...

Comment

Working...