In-ear kop telefoontjes aan elkaar knopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iamd
    • Dec 2003
    • 23

In-ear kop telefoontjes aan elkaar knopen

Ik ben van plan om een simpele opname te maken van een kinderkoor. De muziek is reeds eerder ingespeeld en nu wil ik alleen de zang opnemen. Ik heb niet zoveel budget dus mijn idee was op 30x (aantal kinderen) een in-ear koptelefoontje te kopen en deze op 1 of ander manier aan elkaar te knopen zodat ik de begeleiding kan afspelen.

heeft iemand hier ervaring mee? of een andere tip?

Opname gaat via een computer, ik neem spoor voor spoor op.
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Behringer koptelefoonversterker met 30x Sennheisers? Mogelijkheden genoeg denk ik, als je echt weinig budget hebt is het misschien slim om dat even te noemen, dan kan daar rekening mee gehouden worden.

Probeer niet erg goedkoop uit te zijn met van die oordopjes (als je die bedoeld tenminste), gewone HD25 kun je weer doorverkopen met een beetje geluk zelfs voor 50-75% van de kostprijs. Die andere dingetjes heb je er straks 30 van waar je dan niks meer mee doet, da's ook zonde.

Comment

• iamd
      • Dec 2003
      • 23

Het plan is om toch 30 x zo'n oordopjekoptelefoon te kopen (ik kan ze kopen voor 1,80 per stuk) het probleem is nu alleen om ze simpel aan elkaar te koppelen.

liefst met 1 versterker en dan aan elkaar knopen, maar dat zal wel niet zo simpel zijn als ik het voorstel....

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

wat is de koptel-impedantie? volgens mij moet je gewoon alles parallel zetten en met een hifi versterker aansturen, kan je nog stereo ook
        knoppen en waarden :)

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

dat ligt volgens mij in de kilo-ohms hoor.
          moet dus perfect gaan denk ik, eens doormeten?
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• iamd
            • Dec 2003
            • 23

Even de specs opgezocht:
            In-ear hoofdtelefoon

Frequency range: 20 - 20.000 Hz
            Impedance: 32 Ohm
            Sensitivity: 95 dB
            Connection: 3.5mm jack

Kan/weet iemand hoe je deze het best aan kan sluiten, parallel lijkt mij ook de beste oplossing. Het volume in de koptelefoontjes hoeft echt niet hard te zijn.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

parallel zou je dan op iets meer dan 1 Ohm uitkomen, zeker weten doe ik het niet, maar het lijkt me te weinig. Mischien heb je toch iets van een meerkanaals hoofdtelefoonversterker nodig.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

groepjes van 4 in serie, en die groepjes paralel, zoiets moet wel gaan denk ik. En dan gewoon met een lichte hifi-versterker inderdaad.
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

misschien is een parallele aansluiting handiger, ivm met bekabeling....
                  dan zou ik alles parallel doen (soort van 2-draads ringleiding met de 3.5 mm jacks) en dan met een serieweerstand (4 ohm 20-50W) impedantie ophogen... kost wel wat vermogen
                  knoppen en waarden :)

Comment

• iamd
                    • Dec 2003
                    • 23

Even een update, ik heb afgelopen zaterdag met 30 kinderen een opname gemaakt iedereen had een oor-koptelefoontje in en het werkte perfect (aangesloten zoals hierboven beschreven)

nog bedankt voor jullie reacties,

Martin

Comment

Working...