Wat mij opvalt op tv is dat de arabische zenders altijd heel vervormend klinken. Is dat gewoon de manier van mixen daar? Gebruiken ze andere technieken die niet samen kunnen werken met onze broadcast technieken? Kortom, hoe komt dat het altijd zo vervormd klinkt bij die zenders.
vervorming arabische zenders
Collapse
X
-
Wie wil 'der nou naar een arabische zender kijken... of luisteren... eigenlijk... ??? [?]
Al erg genoeg dat ik het (op m'n vorige woonplek) iedere dag links en rechts van mij "live" moest horen !!! De ***-ganse dag door. Van die lekkere grote gezinnen met TIG kinderen. En maar schreeuwen de hele dag. Nee, da's lekker zeg. [V]Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
Er zijn verschillende factoren.
1) De technische kennis is in veel landen verschrikkelijk afwezig. (ik ken iemand die door een groot verhuurbedrijf naar landen als turkije e.d. is gezonden voor eurovisie uitzendingen. En iemand die techniek voor een bandje deed in indonesië. Die verhalen zijn bijna lachwekkend) In die landen kan niemand de handleidingen lezen van de apparatuur. Dat komt omdat alleen toplocaties het geld hebben voor nieuwe spullen en die speciaal moeten importeren. Daar krijgen ze dus geen voor hun leesbare handleidingen bij. De locale slecht engels sprekende klerk moet een bom-technische termen over digitale apparatuur gaan oplezen voor een luisterende groep technici die het als stagair op een buizentafel hebben geleerd.... [}
] enz enz
2) sommige vervorming. Zoals bijvoorbeeld op de leadzang en "vioolachtigen" in indiase muziek e.d. te horen is. Is een integraal deel ervan. Ook goede studio's hebben in de hoek van de ruimte nog die ouwe buizentafel staan met een ribbon-mike om de instrumenten juist te laten klinken. Net zoals gitaristen in het westen met ouwe troep blijven zeulen.
3) Butget in die landen.....eh....butget???? Je bent vaak al stoer als je een echte veergalm hebt.lekker belangrijk!Comment
-
Beelden die je hier ziet komen bijna altijd via internet deze kant op. Hier gaan dus fixe compressie enz overheen. Vaak blijft er niks van over. Hierdoor laat de kwaliteit zich ook een beetje ten wense over.
Vaak zijn die beelden ook al 10x ergens opgenomen en weer door gestuurd naar een volgende oproep.Comment
-
ik bedoel eigenlijk nog van toen alles nog analoog was. toen vervormde het beeld. en het geluid.
Ik geloof dat men dacht dat het verder komt bij harder insturen
Indiaase zenders zijn er ook erg goed in. die mensen vinden dat trouwens zelf erg mooi, die vervormingknoppen en waarden :)Comment
-
Ik weet wel dat het beeld van bijvoorbeeld natural geographic slecht is omdat ze -volgens mij- met de satelliet worden verstuurd. Daar gaat idd veel compressie overheen omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet, en daarom dus maar een kleine bandbreedte hebben. En volgens mij is daarom het geluid ook slecht. Ik moet erbij zeggen dat het geluid mij niet zo stoort. Ik vind de beeldkwaliteit echt drie keer niks. Let maar eens goed op als je bijvoorbeeld water ziet bij een of andere serie die gaat over vissen o.i.d. Dan zie je allemaal blokjes, dat vind ik pas storend. Dat zelfde zie je by the way ook bij Discovery. Als je het mij vraagt om dezelfde reden: zo goedkoop mogelijk, dus weinig bandbreedte op de satelliet.Comment

]

Comment