Weet iemand of je met een gewone PC CD-R 24 bit audio cd's kan maken?
audio cd's branden op 24 bit
Collapse
X
-
Die je dan alleen op je pc kan spelen.....
Een gewone cd speler is 16 bit 44.1Khz'
Je kan wel op dvd audio opnemen in 48Khz maar die kan dan weer
niet in een cd speler......Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
De industrie was bezig met een nieuw type cd speler
onder de naam Super Audio cd,
deze zou 24 bit/96Khz zijn.
Maar dit concept is naar zeggen alweer ter ziele gegaan.
Dus maar weer terug ditheren allemaal...Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
ik heb een sacd speler, erg blij mee, 24bit/192khz bij de weg...
Je hebt nu hybride cd's en dan kan je ze ook in een gewone cd speler stoppen.
Ik denk persoonlijk eerder dat de gewone cd/cd speler ter ziele is gegaan
weet niet of er consumenten software is om sacd te branden, maar het lijkt me dat je dat moet doen met een dvd-brander?knoppen en waarden :)Comment
-
citaat: De industrie was bezig met een nieuw type cd speler
onder de naam Super Audio cd,
deze zou 24 bit/96Khz zijn.
Een SACD is ook niet 24 bit/192khz. Een SACD maakt namelijk gebruik van Delta sigma modulatie i.p.v. Pulse code modulation.
Dit werkt totaal anders dan normale cds enz.
I.p.v. dat de plaats van de geluidsgolf wordt aangegeven. Wordt aan gegeven of de geluidsgolf omhoog of omlaag gaat (heel simpel gezegt).
Bij een normale cd-speler heb je 65535 vaste plaatsen (16 bits x 44100 samples).
Een SACD komt neer op sample-rate van 2,8 mhz
citaat:weet niet of er consumenten software is om sacd te branden, maar het lijkt me dat je dat moet doen met een dvd-brander?
branden. Dit kan alleen op de pers, direct van een speciale Sony master tape.
Wel kan je Audio DVD's branden. Deze zijn 24 bit, 192 khz. Helaas kan niet elke DVD speler dit afspelen. Er zijn ook CD-recorders die Audio DVD's direct kunnen opnemen. (BV de ESI M-fire, brand op 24 bit, 96khz)
citaat:Je hebt nu hybride cd's en dan kan je ze ook in een gewone cd speler stoppen.Comment
-
@mathijs:
Toch: helaas waren ze niet meteen hybride, maar alleen sacd....
Je kon wel een gewone cd in de sacd-speler stoppen als je dat bedoeld?...
Het kan ook zo zijn dat de spelers wel al voorbereid waren, maar de hybride-sacds waren iig nog niet in produktie!
Bij Hybride kijkt de lazer onder een andere hoek voor de gewone cd info. Dat is dus ook een andere master/bron/mastering.
De audio bandbreedte is 192khz, en delta sigma is bij mijn weten alleen de techniek van de DA-converter....
Bitstroom zou volgens mij nog veel hoger moeten zijn dan 2.8Mhz? (in de orde van 5..6MHz)..
Zou dit misschien komen door een andere/inteligentere conversiemethode zoals jij al aangeeft.... hmmm
Ik geloof meteen dat er geen methodes zijn om het zelf te branden...
Maar er is ook een soort sadvd? surround sacd kwaliteit? dat zou op een dvd brandbaar moeten zijn.... beetje benzine erbij
knoppen en waarden :)Comment
-
citaate audio bandbreedte is 192khz
Na even Googlen:
Kijk vooral even op deze:
Hier staat een vergelijking.
citaat:Maar er is ook een soort sadvd? surround sacd kwaliteit? dat zou op een dvd brandbaar moeten zijn.... beetje benzine erbij
citaat:helaas waren ze niet meteen hybride, maar alleen sacd....
Comment
Comment