reveal that sub!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manoah
    • Apr 2004
    • 7

reveal that sub!

Hallo geluidslui!

Weet iemand of de Sub 10 uit de Tannoy Reveal serie actief of passief is? En dan in de zin van: kan ik mijn passieve Reveals laten versterken door de sub, met andere woorden, heb ik dan geen versterker meer nodig voor mijn, nogmaals, passieve monitoren?

Veel verwarring hierover, zelfs bij Tannoy zelf!

Greetz!
    Manoah
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Even goed lezen dan,
    dit komt van de Tannoy site
    FEATURES

If you need additional bass extension and overall level, whilst maintaining the quality of Reveal stereo monitoring, the Reveal Sub 10 is active using 75W RMS to drive a 250mm(10")long throw bass unit covering frequencies down to 31Hz (-3dB) and has a fixed crossover at 80Hz with line level outputs to the left and right monitors.

en het hele verhaal staat hier.

Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• manoah
      • Apr 2004
      • 7

Dit is het eerste wat je tegenkomt als je op de Tannoy site kijkt. Niet zo moeilijk dus. Maar dat het apparaat actief is wil niet perse zeggen dat die een versterkt signaal richting monitors uitstuurt.
      Ik ben vooral in verwarring door deze zin:
      quote -"and has a fixed crossover at 80Hz with line level outputs to the left and right monitors."- einde quote

Line level wil dus m.i. zeggen een signaal dat nog versterkt moet worden.

Wie heeft er een beter idee dan bones?

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Dit lijkt mij een goed voorbeeld van: een mailtje naar de fabrikant is de beste oplossing...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

héél simpel...
          De sub zelf is actief, wat wil zeggen dat er een versterker ingebouwd zit voor de sub speaker.

De sub heeft outputs voor de l/r speakers op line niveau. En dat signaal dient dus om in een versterker te pluggen. Of die versterker nu los staat, of ingebouwd zit in de speakers heeft dus geen belang.

Waarom zou een fabrikant een sub uitbrengen waarin versterkers zitten voor de L/R?
          Dat zou willen zeggen dat ze minstens 3 versterkers in die bak zouden moeten steken....als we uitgaan van een passief gecrossed systeem.

Kortom: je hebt dus wel nog een versterker nodig voor je passieve reveals!

Comment

• manoah
            • Apr 2004
            • 7

YEp, ik denk dat lifesound gelijk heeft. Net ook weer iemand anders van Tannoy aan de lijn gehad en die bevestigd dat het linelevel out is oftewel nog wel een versterker nodig.

Thanx voor het meedenken in ieder geval!

Comment

Working...