TC Powercore firewire of PCI

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

TC Powercore firewire of PCI

Wie is bekent met de DSP kaart of 19" firewire kaart van TC-Electronic. Ik zit te kijken als ik dit mooi kan combineren met Cubase of misschien met Nuendo (wil ik misschien op overstappen)

Ik ben vooral bezig met Trance/Techno achtige producties en gebruik momenteel een 32 Kanaals analoge mixer (Inkel Reunion) Meerdere Synths en modules, een paar lexicon effecten van Mpx 110 tot Mpx 1 en een paar compressors, een sampler en niet te vergeten mijn APHEX enhancer.

Mijn vraag is nu als dit een leuke aanvulling is op mijn huidige setup? ook vooral omdat er nu een Virus Plugin voor de TC is en ik al een tijdje een virus op mijn verlanglijstje heb staan die overigens ook 1700 euro kost. Maar bij de TC krijg ik er ook nog een Finalizer (erg goede mastering processor) en een andere bult effecten bij.
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Het grootste voordeel van de powercore is geen Processor belasting. Dat is het belangrijkste punt van deze bak. Het meeste wat er in zit is ook in normale plug-in form te krijgen. In de powercore zitten alle standaard TC effecten en dynamics. kwalitatief erg goed dus. Voor het geld is het een erg goed apparaat.
    hij werk zonder problemen samen met Cubase op Nuendo. Hij werk namelijk met VST plug-ins, dus is bijna voor alle programmas te gebruiken.

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

citaat:Het meeste wat er in zit is ook in normale plug-in form te krijgen.
      Ook de masterX5 of 3 (finalizer plugin)
      en de Virus plugin?

En is het met de huidige PC's nog wel nodig om outboard DSP's te gebruiken ipv je PC. Want voor het bedrag wat die powercore kost kun je ook een PC met dual pentium moederbord en twee processoren kopen. Met een beetje geluk zelfs met hypertrading waardoor je PC in totaal 2 (door dual moederbord en 2 processoren) x 2 (door hypertrading) dus 4 processoren ziet. 2 gig intern geheugen, 800MHz frontside bus en dan heb je volgens mij genoeg kracht voor plug ins.

Wat is dan de toegevoegde waarde van die powercore, is het toch stabieler?
      citaat:In de powercore zitten alle standaard TC effecten en dynamics. kwalitatief erg goed dus
      Klinkt het mits je een goede geluidskaart gebruikt ook net zo goed of merk je wel verschil?

De keus is ook een beetje tussen een TC-electronic Powercore firewire ik schat 1200 euro + virus plugin 300 euro of de Hardware virusC rack (850 euro) en een Finalizer xpress (1000 euro), dan heb je hardware knoppen en geen last van je PC maar dat is duurder en bij de Powercore heb je nog meer keus uit andere apparaten.

Weet iemand ook als je met cubase in combinatie met de Powercore en een 8 in 8 uit geluidskaart realtime audio de input van je gel.krt in kan sturen om het vervolgens direct weer op de uitgang van je gel.krt te krijgen met een effect of compressor van je Powercore erop? Dus dan gebruik je je computer als realtime hardware compressor of equalizer?

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

citaat:Ook de masterX5 of 3 (finalizer plugin)
        en de Virus plugin?
        De Master bundel weet ik niet. De Virus niet. In de virus zelf zitten namelijk de zelfde DSP's als op de powercore, en de Protools TDM/HD kaarten. Het was dus heel makkelijk om die software om te bouwen.

Bij een G5 begin in te twijfelen. Die heeft zo veel power dat je verschrikkelijk veel kan draaien. Kwa PC's ben ik niet zo op de hoogte. Ik heb zelf een tijdje op een AMD 2400 gedraaid, en daar kwam ik al snel in de problemen. Dit was wel met Protools. De Rtas plug-ins trekken een stuk meer processor power dan VST plug-ins.
        citaat:Klinkt het mits je een goede geluidskaart gebruikt ook net zo goed of merk je wel verschil?
        De geluidskwaliteit van plug-ins heeft niks te maken met je audio interface. Een plug-in klinkt goed door goede algoritmes. Over de een is meer na gedacht dan over de ander. Geen enkele plug-in klinkt dus ook het zelfde, puur door dat iemand anders hem heeft geprogrammeerd. Wat de plug-in doet is dus puur digitaal en heeft dus niks met je geluidskaart te maken.
        citaatus dan gebruik je je computer als realtime hardware compressor of equalizer?
        Dat is uiteraard geen probleem. Insert point in de in en output van je interface en in een programma de ingang doorsturen naar de uitgang. Je moet dan wel op je inputs letten omdat je de headroom van een compressor mist. als een zangeres even flink uithaalt kan je een probleem hebben.

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

citaate keus is ook een beetje tussen een TC-electronic Powercore firewire ik schat 1200 euro + virus plugin 300 euro of de Hardware virusC rack (850 euro) en een Finalizer xpress (1000 euro), dan heb je hardware knoppen en geen last van je PC maar dat is duurder en bij de Powercore heb je nog meer keus uit andere apparaten.
          heeft iemand hier nog een idee over?

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

Ik had nog een vraagje. In dit onderwerp heb ik het over de virus die op de TC-powercore draait. Nu is die Virus plugin ook te krijgen voor protools, en ik zit ook nog een beetje te twijfelen als ik over moet stappen naar protools. Maar draait die virus TDM plugin (voor protools) ook op een protools systeem (op PC) zonder een DSP kaart. dus bijvoorbeeld met een DIGI-01 of een Mbox die beide speciaal voor protools zijn maar geen dsp's bevatten.

En hoe denken jullie in het algemeen over protools?

En kun je ook protools gebruiken met een andere audio interface.

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

citaat:Maar draait die virus TDM plugin (voor protools) ook op een protools systeem (op PC) zonder een DSP kaart
              Wat ik al zei: op de powercore en de Protools DSP kaarten zitten de zelfde DSP. Voor Protools TDM/HD is de virus dus te krijgen. Voor Protools LE niet.
              citaat:En kun je ook protools gebruiken met een andere audio interface.
              Dit is niet mogelijk. Dat is ook een beetje de kracht van protools. Door dat de hardware en software perfect op elkaar is afgestemt werkt het altijd perfect.
              Dus niet zoals andere programma's dat hij standaard drivers ondersteund, wat nog wel eens conflicten wil opleveren.
              citaat:En hoe denken jullie in het algemeen over protools?
              Ik denk dat iedereen hier anders over denkt. Het licht er ook aan waar je het programma voor gebruikt.
              Ik vind protools voor audio mixen het beste werken. oneindige routing mogelijkheden. zeer uitgebreide en snelle edit mogelijk heden. Vooral dit laatste mis ik echt in Nuendo of Cubase. (ik produceer veel reclames/jingles, dus dan is dat een must).
              Net zoals de interfaces zijn ook de plug-ins alleen voor protools. Als je voor Protools een plug-in wil maken moet je aan erg veel eisen voldoen. (terwijl VST een open source protocol is). Daardoor zijn alle plug-ins voor protools stuk voor stuk erg goed.

Midi is ook mogelijk in Protools, maar de opties zijn nog redelijk beperkt tegenover Logic of Cubase. Maar mix je vooral muziek, dan heeft protools mijn voorkeur.

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

citaat:Wat ik al zei: op de powercore en de Protools DSP kaarten zitten de zelfde DSP. Voor Protools TDM/HD is de virus dus te krijgen. Voor Protools LE niet.
                Maar mijn vraag was ook als je die virus plugin met een protools audio interface zonder dsp's (MBOX, DIGI 01) kunt gebruiken. Werkt protools TDM/HD ook met een MBOX of DIGI 01 of moet je minimaal een DIGI02 hebben?

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Je kan de Virus dus niet draaien op een LE systeem (dus Protools LE in combinatie met een M-box, Digi 001, Digi 002, of audiomedia 3)
                  De Virus draait wel op Protools TDM/HD systemen. Dit is dus: een Protools Mix card, een DSP cart, een TDM kabel, met hier aan een audio interface BV een 888. of een 192 i/o

Protools TDM werk dus niet met een Digi 002, Digi 001 enz.

Comment

Working...