Snaredrum te dun/licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soilworker
    • Jan 2004
    • 71

Snaredrum te dun/licht

Vraagje :

Ik heb een snaredrum vrij dun opgenomen. Ik wil het wat vetter laten klinken. Heeft iemand tips voor de eq instelling ?.

en mischien een reverb instelling ??

groeten !
    FertiliZing YOUR World
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

ik zal eerst een andere tip geven.
    De volgende keer dat je opneemt, alles zonder EQ opnemen!

Dan kan je nadien nog alle kanten uit.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

midlaag erin, midhoog eraf, kortom : spelen met je eq, komt er vanzelf een mooie snare uitrollen.

Comment

• Soilworker
        • Jan 2004
        • 71

Heb het gewoon flat opgenomen lifesound....nee maar ik bedoel : heeft er iemand een instelling die gewoon zowiezo erg strak is. En altijd bij kan werken natuurlijk. Hier is zo`n voorbeeld:

First apply the channel eq. Boost 3.13Khz by 6db and cut 800 hz by 6db. Second apply parametric eq two both BDs. With Parametric eq boost 6.2khz by 18db curve at 1.0- cut 358hz by 10-18db curve 1.0- boost70 to 90hz by 3-10db curve 1.0. Those are the eq areas the results may vary depending on your studio so play around. The key areas are 3khz and 6khz for the click sound and 70-90 hz for the bottom end.

En dit is zoooo machtig bruut. het heeft mijn bassdrum in ieder geval flink opgekrikt !

Groeten !! (ps we spelen metal )

FertiliZing YOUR World

Comment

• rogiert
          • Jan 2004
          • 8

Allereerst: het hiervolgende is niet lullig bedoeld: de kwaliteit van de drummer behoorlijk bepalend, vooral ook hoe stabiel hij mept op de snare (en d'r moet dan ook echt hard gemept worden..)
          Ik heb hetzelfde ook wel eens gehad bij een band met een niet zo'n stabiel mepper...
          Maargoed, al zou dat het geval zijn, dannog is de hoop nog niet gevlogen..
          (tenslotte kom je d'r ook met wat knip en plakwerk, al kost dat erg veel tijd, maar daar ben je tenslotte producer/engineer voor...)
          Ik neem overigens aan dat je zowel de boven als onderkant van de snare hebt opgenomen...

Dus, een flauwe snare...?
          A1: Allereerst geldt vooral dat je moet EXPERIMENTEREN....dus echte wetten zijn er niet (en ik ben ook maar 1 persoon + ik heb ook maar wat aangekloot)
          A2: Zowieso is elke drumkit/drummer/opname/nummer anders, dus vooral ook de kwaliteit van de snare is heel erg belangrijk...maargoed...toch maar een aantal tips

*****(voor diegene die mij aan kan vullen, GRAAG!!!*****
          (en misschien dingen niet goed zijn corrigeren)
          B: Experimenteer door te Gaten + flinke compressie (gate: bv. hele korte attack een een langere release ...compr: attack bv. 35-50ms.)
          C: Experimenteer met (goede)galms op de snare
          D: Door alle drums naar een bus te routen en daar stevige (multiband)compressie toe te passen kom je ook een heel eind...

Goh, ik was er weer even...(online...)
          Suc6

Comment

• Soilworker
            • Jan 2004
            • 71

Kijk hier heb ik wat aan !!

Vul die lijst verder in jongens / meisjes !!

Groeten !
            FertiliZing YOUR World

Comment

• rogiert
              • Jan 2004
              • 8

moet ik wel een beetje duidelijk zijn:

Bij 'stabiel' heb ik het over het volume/mephardheid zeg maar..
              Bij 'strakheid' heb ik het over de timing...

Dus bij knip en plakwerk kun je zowel het volume ALS de timing rechtzetten
              (immers, het is dan een soort 'sample')

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

ik heb het in een ander topic ooit al eens gezegd, maar wil het wel eens herhalen.
                Naar mijn mening heb je er meer aan als je er zelf wat achter moet zoeken. Dan weet je immers waarom het zo te doen, en waarom niet anders.

En alvorens te gaan experimenteren met gates, compressors en FX, zorg voor een goede EQing! Maar ook hier weer, beter er even zelf naar op zoek gaan.

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Well, opendraaien die midlaagband en zoeken waar het vlees zit! En natuurlijk ook omgekeerd met je hoge midband, zoek de frequenties waardoor die snare zo iel klink en draai die wat terug. Toevoegen naar smaak! compressen met een langzame attack versterkt wel de attack, maar niet de dikte van het geluid, mij is het nog niet gelukt op die manier iig. Idd veel met reverbs experimenteren. Maar luister wel goed waar je mee bezig bent. Er zijn zoveel stijlen pop/rock/metal en allemaal hebben ze een andere snaresound. Soms bestaat de snaresound bijna geheel uit galm (veel jaren 80 shit) en soms is het weinig meer dan wat ambience. Erg stijlafhankelijk dus. Maar aandikken kun je er zeker mee. Wat je mischien ook nog kunt proberen is je track dupliceren, iets vertragen en de twee tracks L_R pannen of zelfs, L-C-R met 3 tracks.

Maar zoals gezegd, begin de volgende keer bij het begin en pik het op waar het zit: bij de bron.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• joe
                    • Jan 2003
                    • 446

Als je een boven mic hebt en een onder mic en je mist de boddy moet je ook even kijken of je wel bij 1 kanaal de fase hebt gedraaid.

Groeten,
                    Marco

Comment

Working...