Pc Vereisten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soilworker
    • Jan 2004
    • 71

Pc Vereisten

He hallo allemaal !

Ik ben er eindelijk uit en heb het een en ander bij elkaar gespaard :

Behringer ADA8000
    Terratec EWS 88 D (adat interface)

nu is het zo dat het dingetje draait op een Pentium 200 (staat op de doos) De heren van Terratec hadden daar gelijk in. Het opnemen van 8 sporen is dan ook echt niet mogelijk !! maar hij doet het wel.

Ik heb een pentium 366 / 256 mb intern . Ik heb mijn drumtracks PRIMA vast kunnen leggen, moest wel ff 2 tellen wachten voordat ik kom drummen omdat hij het een en ander aan het inladen was.

maar wat nu het gezeik is : HIJ SPEELT HET BAGGER AF !!.. steeds blijft hij hangen en dat soort onzin !. Ik heb een maxtor HD met 7200 rpm .

mijn vraag : Is een AMD 1800 met dezelfde harde schijf en 512 mb intern geheugen voldoende om het WEL strak af te spelen??

Groeten FrankiE !!!
    FertiliZing YOUR World
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Lijkt me wel, ik speel hier meer dan 20 tracks 24bit/48Khz af met een flinke berg plugins op een Duron 1.6 GHz met 256Mb.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Check is effe of je wel de juiste asio driver gebruikt,
      je windows asio moet je dus echt niet hebben.
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Soilworker
        • Jan 2004
        • 71

Hmmm ik gebruik WDM Drivers(of is dat helemaal geen goed idee?)....heb alles geinstalleert... en TOCH HAKELT HET ......aaaaah ik wordt er echt NAAR van ...ik denk dat het aan mn harde schijf ligt ??? (maxtor 27 GB).

Ik draai trouwens alles onder XP

En heeft er iemand wat tips wat betreft buffers (afspelen en opnemen). Ik gebruik Cool Edit Pro v.2.

greoetn frankie !
        FertiliZing YOUR World

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Wat buffers betreft, zo klein mogelijk totdat het problematisch wordt.
          Waarom gebruik je cooledit om mee te multitracken?
          Die WDM drivers ken ik eigenlijk niet.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Gebruik Cubase of Nuendo en instaleer dan de ASIO drivers. Deze kan je bij instellingen selecteren. Dat zal waarschijnlijk een stuk beter draaien.

Comment

• Gentics
              • Dec 2003
              • 12

ik gebruik een intel celeron 2 ghz en terratec

ik neem op met n-track en heb (bijna) nooit problemen

pentium 366 is wel een beetje laag, maar voor een kleine 100 euro heb je tegenwoordig al een 850mhz met 40 gb hdd en 256mb ram, dat zou de klus wel moeten kunnen klaren d8 ik zo
              Gentics

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

citaat:Ik draai trouwens alles onder XP
                ]

En dan heb je 256 MB intern, kijk maar eens wat windows XP hier standaard al van gebruikt. Ik zal zowiezo eens 256MB daar bij kopen zo veel kost dat ook weer niet. En kijk eens tot welke processor snelheid je moederbord compatibel is en koop dan als je die geschikt kan vinden zo'n processor.

En uit je verhaal begreep ik dat er niet veel budget is voor een nieuwe PC maar over het algemeen is wel bekend dat een pentium voor audio en vooral in combinatie met iets exotischere geluidskaarten beter presteert als een AMD.
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...