EQ-lijstjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • colles
    • Feb 2004
    • 6

EQ-lijstjes

Hallo,

Al een tijdje ben ik op zoek naar grafiekjes waarin ik frequenties voor gitaar, bas, drums en vocalen kan aflezen. Wie kan me helpen?
    Ik denk dan aan bijvoorbeeld de bonkfrequentie van een basgitaar en de klank van hoe de stok het vel van de tom(s) raakt. Ben benieuwd.

Groet,
    Colles
    #####
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

euhh... ik snap je vraag niet helemaal:

Is de vraag: welke frequenties zitten er in bv. een tom, bas gitaar, zanger?

Of is de vraag:Wat is een goeie eq stand voor deze instrumenten/zangers?

De eerste kan ik een beetje begrijpen, dit kan je trouwens zien in bv. wavelab met "frequency analysis".
    selecteer bv een tom ga in het menu en kies voor frequency analysis.
    Krijg je een mooi 3D grafiekje met welke frequenties/db/tijd.

Als het vraag 2 is of een andere vraag, is het voor mij toch nodig dat je je vraag ietsjes uitbreid, met een voorbeeld bijvoorbeeld.

Groeten,
    Marco

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Well, waarom maak je dat lijstje niet zelf? maak het door iets op verschillende manieren op te nemen en te mixen, doe dat veel en experimenteer, als het goed is ontstaat er dan een lijstje, tussen je oren, zoals het hoort....
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

zo'n lijstje noemt men ... ervaring ....
        Ik weet het ook allemaal nog niet, maar druppelsgewijs kom ik het te weten.

Als wij je alles al gaan vertellen, wat is de uitdaging dan nog voor jou?

Comment

• colles
          • Feb 2004
          • 6

citaat:Geplaatst door joe

euhh... ik snap je vraag niet helemaal:

Is de vraag: welke frequenties zitten er in bv. een tom, bas gitaar, zanger?

Of is de vraag:Wat is een goeie eq stand voor deze instrumenten/zangers?

De eerste kan ik een beetje begrijpen, dit kan je trouwens zien in bv. wavelab met "frequency analysis".
          selecteer bv een tom ga in het menu en kies voor frequency analysis.
          Krijg je een mooi 3D grafiekje met welke frequenties/db/tijd.

Als het vraag 2 is of een andere vraag, is het voor mij toch nodig dat je je vraag ietsjes uitbreid, met een voorbeeld bijvoorbeeld.
          Marko,

Ik bedoelde idd vraag 1. Maar ik geloof dat mijn vraag al een beetje is beantwoord door Sparky: het is eigenlijk beter daar zelf achter te komen, uitdagingstechnisch gezien...

Groet,
          Colles
          #####

Comment

Working...