welke mics?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

welke mics?

Beste forummers,

Ik ben op zoek naar wat microfoons voor in de studio,
    zal ook alleen in de studio gebruikt worden.

- Allereerst zoek ik een mic voor de stem, het liefst beetje
    all-round, van hiphop tot een mooie ronde vrouwenstem.
    Rode NT 1a? in die prijsklasse dus rond de 200 euro.

- Dan nog een microfoon voor percussie instrumenten, congas en djembes.
    Ik heb geen idee aan wat voor mic ik dan moet denken?
    Prijs rond de 150euro.

-Microfoon voor akoustisch gitaar, ook daarvoor zo'n 150euro beschikbaar.

Of is het beter om door te sparen voor een wat betere mic?
    Alvast bedankt,
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

eer zijn veel goeie mic's voor weinig geld, maar als je ze niet kan testen vind ik dat zeer riskant om ze te kopen.
    He hangt er ook vanaf wat de doelstellingen zijn. Als je zeer profesioneel wil werken zul je met de vooropgestelde bedragen niet ver geraken.

Ik zou nog wat sparen zodat je beter gerief kan kopen.
    zoals voor drums: 3 overheads vb AKG C414 bulls (2 bovenaan en een tegen de basedrum.
    Voor de stem, zou ik zeggen de AKG C4000B of de Rode NT3
    voor gitaar zou is de set van Neumann KR184 nemen.

Comment

• MatthiasB
      • May 2003
      • 674

citaat:Ik zou nog wat sparen zodat je beter gerief kan kopen.
      zoals voor drums: 3 overheads vb AKG C414 bulls (2 bovenaan en een tegen de basedrum.
      Voor de stem, zou ik zeggen de AKG C4000B of de Rode NT3
      voor gitaar zou is de set van Neumann KR184 nemen.

ja blijkbaar had hij al een kapitaal vrijgemaakt en zal dus geen geld hebben voor micro's van rond de 1000 euro

en euh een c414 tegen een base ??????
      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

De mics die giserke aangeeft zijn duidelijk boven mijn budget.
        In mijn studio staat 'maar' een computer met redelijke software, een tascam fw 1884, mackie hr824, een roland elektrisch drumstel, een akoestisch gitaartje en wat percussie.
        Een leuke lijst, vind ik zelf, maar dat is niet in de zelfde kwaliteit als de mics en daar wil ik dan ook niet zo veel geld aan uitgeven, alhoewel mics natuurlijk wel belangrijk zijn.
        Barry K.

Comment

• giserke
          • Nov 2003
          • 456

citaat:Geplaatst door MatthiasB
          Hij vraagt, goedkope mic's kopen of nog wat sparen voor goeie. Ik heb gewoon voor dat tweede gekozen?
          en euh een c414 tegen een base ??????
          Moet dat eens uitproberen, je zult zeer verast zijn!

Comment

• MatthiasB
            • May 2003
            • 674

ja door de druk een gescheurd membraam
            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

citaat:
              ja door de druk een gescheurd membraam
              ik weet niet welke ervaring jij hebt met micro's, maar....lezen blijft een kunst

C414 SPL at 0,5% THD : 134dB(zonder de pad te gebruiken)

Ik weet niet wat een drummer jij gewoon bent, maar het membraan gaat ECHT NIET scheuren hoor. Zelfs niet oversturen....

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

Natuurlijk niet, die C414 zijn een droom om drums en ander slagwerk op te nemen.

De U87 en de TLM103 moeten zelfs in dit soort werk vaak het loodje tov de c414. Het is een eeuwen oude mic, maar is zelden nog verbetert!

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

zet een 414 maar eens op je toms!! Ik ben voor studio gebruik echt nog geen betere mic tegen gekomen voor die toepassing (zelfs een MD421 kan er niet aan tippen). Absolute topper!!

Comment

• MatthiasB
                    • May 2003
                    • 674

doe wat je niet laten kan maar ik zet der geen c414 voor
                    NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• pro`d`user
                      • Jun 2002
                      • 534

Is het een goed idee om de C2000 te nemen voor akoestische gitaar en stem?

Voor 1djembe en een setje conga's heb ik nog niet zo'n goed idee over, iemand
                      een betaalbaar idee?
                      Barry K.

Comment

• giserke
                        • Nov 2003
                        • 456

citaat:Geplaatst door pro`d`user

Is het een goed idee om de C2000 te nemen voor akoestische gitaar en stem?

Voor 1djembe en een setje conga's heb ik nog niet zo'n goed idee over, iemand
                        een betaalbaar idee?
                        een c2000 is goed, maar ik zou wel eerst eens de moeite doen op een tweedehands c4000 te vinden voor de zelfde prijs.

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

citaat:
                          dat komt bij mij over alsof wij een hoop amateurs zijn....brrrr...het idee alleen al....

Comment

• giserke
                            • Nov 2003
                            • 456

citaat:Geplaatst door lifesound

citaat:
                            dat komt bij mij over alsof wij een hoop amateurs zijn....brrrr...het idee alleen al....
                            Wij in de studio waar ik soms artistieke begeleiding van opnames doe gebruiken ALTIJD een C414 voor drums. En het zijn geen sukkelaars in die studio (Opnamestudio Steurbaudt in sint amansberg)bij mensen uit die wereld moet er nu wel een belletje rinkelen.

Comment

• rogiert
                              • Jan 2004
                              • 8

Ik vind alles hierboven een beetje off-topic. Pro'd'user vroeg niet om mics van 1000 euro of meer, maargoed.....(maar uiteraard is de c414 een hele goede)
                              Voor Pro'd'user: het is natuurlijk wel afhankelijk of je alles tegelijkertijd wil gebruiken of apart (m.a.w. je kan een mic natuurlijk voor meerdere dingen gebruiken)
                              Voor zang en gitaar (maar ook evt. als overhead) heeft StudioProjects echt hele goede mics (bijv. C1 voor 300,-) die je zeker even moet proberen, tenzij je perse je ego wilt vergroten met de duitse merken (wat je BUDGET nu niet toelaat, blijkbaar).

Voor percussie&overheads heb ik niet veel ervaring met wat goedkopere mics (voor overheads heb ik zelf een aantal keer een setje Neumann KR184's gebruikt, maar die zijn (2x dus) 1450 euro........), maar misschien dat iemand anders nog een suggestie heeft (binnen het budget..), misschien een setje AKG C391's??

Dus: staar je niet blind op alleen de duurste mics! (ik heb die fout ook weleens gemaakt..) Per slot van rekening kun je je geld maar 1 keer uitgeven!

En voor de andere mensen op dit forum: probeer wat meer bij de vraag van iemand te blijven (en het budget). Je geeft een jongedame die een boodschappenauto zoekt tenslotte ook niet het advies om een BMW 760i te kopen..(hoewel die misschien beter/lekkerder rijdt).!

Suc6

ohja, btw: voor de kickdrum voldoet de AKG D112 (erin!) alleen al prima (en dan evt. nog een goede condensator ervoor) en hoe-dan-ook, vooral de plaatsing hoever de mic IN de kick wordt geplaatst is van grote invloed op je sound....

Comment

Working...