Micro-adviesje.....NT2 vs. C1 vs. NTK

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rogiert
    • Jan 2004
    • 8

Micro-adviesje.....NT2 vs. C1 vs. NTK

ff een vraagje voor advies....
    Op dit moment gebruik ik een Rode NT2 voor (metname) zang- (maar ook voor gitaar- e.d.-)opname.
    Ik heb een aantal opnames gedaan met de StudioProjects C1 van een collega en ik was (ook) erg verast door de klank. Ik heb onlangs een 1 op 1 test gedaan en metname het aangenamere (flueler) hoog van de C1 (dat bij de NT2 in wat hardere vorm vertegenwoordigd wordt) beviel...

Dus ik wil de NT2 verkopen voor een C1 (omdat ik de rondom-stand toch nauwelijks gebruik)...
    Maar nu heb ik ergens ook een 2ehands Rode NTK te koop zien staan, waarvan de vraagprijs +/-75euro duurder is dan een nieuwe C1...

Mijn vraag is, in hoeverre kan ik een NTK vergelijken met de C1 (immers de NTK is een buizenmic, en klinkt warmer, dus waarschijnlijk geschikter voor zang..?)? Een 1 op 1 test heb ik nog niet kunnen doen omdat ik niemand ken die er een heeft....
    Smaak blijft natuurlijk smaak, en de NTK is uiteraard ook een goede mic, maar hoe staat hij in verhouding tot de C1 ??

Alvast bedankt!
    Rogier
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

citaat:Geplaatst door rogiert

ff een vraagje voor advies....
    Op dit moment gebruik ik een Rode NT2 voor (metname) zang- (maar ook voor gitaar- e.d.-)opname.
    Ik heb een aantal opnames gedaan met de StudioProjects C1 van een collega en ik was (ook) erg verast door de klank. Ik heb onlangs een 1 op 1 test gedaan en metname het aangenamere (flueler) hoog van de C1 (dat bij de NT2 in wat hardere vorm vertegenwoordigd wordt) beviel...

Dus ik wil de NT2 verkopen voor een C1 (omdat ik de rondom-stand toch nauwelijks gebruik)...
    Maar nu heb ik ergens ook een 2ehands Rode NTK te koop zien staan, waarvan de vraagprijs +/-75euro duurder is dan een nieuwe C1...

Mijn vraag is, in hoeverre kan ik een NTK vergelijken met de C1 (immers de NTK is een buizenmic, en klinkt warmer, dus waarschijnlijk geschikter voor zang..?)? Een 1 op 1 test heb ik nog niet kunnen doen omdat ik niemand ken die er een heeft....
    Smaak blijft natuurlijk smaak, en de NTK is uiteraard ook een goede mic, maar hoe staat hij in verhouding tot de C1 ??

Alvast bedankt!
    Rogier
    dat is zeer moeilijk te bepalen.
    De enige manier is de mic gewoon uitproberen.
    Bij de meeste deftige winkels heb je toch een keuze uit verschillende merken. Zeg gewoon dat je een wilt kopen maar dat je ze wel wil proberen.
    Tweedehands zou ik die zeker niet kopen. Want als ze een slechte fantoomvoeding hebben gebruikt kan het membraam overklapt zijn zonder dat je het weet. En komt het later maar uit.

Een ding heb ik wel geleerd, dat bij die "exotische" merken soms voor weinig geld veel goeie dingen te vinden zijn. Dat je je niet altijd moet blind staren op die dure merken zoals AKG, Rode, Neumann enz

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Bel Helios even. Die leverd allebij. Kan je vast en zeker wel een vergelijking maken.
      Al meer dan 35 jaar mag Helios vele bekende Nederlandse audio professionals tot haar vaste klanten rekenen

Comment

Working...