MOTU 24I/O

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grrt
    • Jan 2004
    • 10

MOTU 24I/O

Hallo,

Ik wil vanaf mijn pc meer sporen opnames afspelen via een mengtafel.
    Dit om wat te repeteren en om live mixes voor te bereiden.
    Bijkomend wil ik in de toekomst ook meer sporen opnames maken van bijvoorbeeld concerten en misschien af en toe een demootje.

Aangezien ik de ballen verstand heb van thuis studio's en dergelijke wil ik jullie om advies vragen:
    Ik heb mijn oog laten vallen op een MOTU 24 I/O. (http://www.motu.com/english/motuaudio/24IO/body.html)
    En een redelijk simpele Behringer mengtafel MX3242X. (http://www.behringer.com/02_products...TOKEN=56072634)

- Kan ik met de bovenstaande apparaten doen wat ik wil gaan doen?
    - Hoeveel sporen kan ik ongeveer tegelijk opnemen of afspelen op mijn Pentium 2.4?
    - Over wat voor een bestandgrootte praat je als je 24 sporen opnames gaat maken van +/- 45 minuten?

Als er iemand is die vindt dat ik beter aan andere spullen kan gaan denken wat is dan een alternatief voor ongeveer 2000 euro?

Alvast bedankt!
  • grrt
    • Jan 2004
    • 10

Vergeet ik nog te vermelden dat ik als software Cubase SX wil gebruiken.

grtn grrt

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

De Motu 24 I/O is af te raden. er zijn geen gebalanceerde XLR kanalen voor condensormicrofonen.
      Als je in Motu wil gaan moet je de MOTU AUDIO 896HD nemen.
      Of in Aardvarkpro de Q10.

Je kan ze ontdubbelen tot 4 racks (4x8 XLR gebalanceerde kanalen [])

als je toch via modules wil werken, vergeet die mixers.

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

citaat: De Motu 24 I/O is af te raden. er zijn geen gebalanceerde XLR kanalen voor condensormicrofonen.
        De Motu 24 i/o is een erg goede geluidskaart. Hij is alleen bedoelt in combinatie met een mixer. Als je een goede 24 kanaals mixer hebt is dit een goede geluidskaart (met de behringer mixer die jij aangeeft is het dus een erg goede keus). Gebalanceerd in/uit, erg goed klinkender converters, goede software. Een degelijk apparaat waar je geen gezeur mee zal hebben. Met deze geluidskaart kan je sowieso 24 sporen tegelijk afspelen. Dat moet geen probleem goed kunnen.

De bestand groote hangt af van welke sample en bit rate je gebruikt. als je echt veel sporen wilt gebruiken is een grote HD van belang. Sowieso moet je er 2 hebben. Allebij op een aparte IDE bus. Een voor je programma, en 1 puur om de audio op weg te schrijven.

suc6 er mee.

Comment

• Siem
          • Jul 2003
          • 124

Van mensen die meer ervaring hebben met MOTU-hardware dan ik hoor ik nogal eens dat de (Windows) drivers van MOTU voor PC-systemen niet bepaald bug-vrij zijn. Op de Mac gaat het wel probleemloos.
          Op mijn Pentium III 1GHz met SCSI-schijf haal ik (onder Samplitude weliswaar) met gemak 50 sporen, zowel opname als weergave. Ik weet niet hoe efficiënt Cubase SX is, maar met een P4 2.4GHz moet dit met een snelle IDE-schijf ook zeker te halen zijn, anders doe je iets niet goed.
          In CD-kwaliteit (16bit/44.1kHz) nemen 24 sporen van 45 minuten ongeveer 5.72 GigaByte in beslag. In 24bit/48kHz ongeveer 9.33 GB en in 24/96kHz dus ongeveer 18.66 GB.

Een alternatief is een Alesis HD24 kopen voor de (live) meersporen opnames en een goede microfoon preamp met a/d-converter voor het studiowerk.
          Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

citaat:Geplaatst door Siem

Van mensen die meer ervaring hebben met MOTU-hardware dan ik hoor ik nogal eens dat de (Windows) drivers van MOTU voor PC-systemen niet bepaald bug-vrij zijn. Op de Mac gaat het wel probleemloos.
            Op mijn Pentium III 1GHz met SCSI-schijf haal ik (onder Samplitude weliswaar) met gemak 50 sporen, zowel opname als weergave. Ik weet niet hoe efficiënt Cubase SX is, maar met een P4 2.4GHz moet dit met een snelle IDE-schijf ook zeker te halen zijn, anders doe je iets niet goed.
            In CD-kwaliteit (16bit/44.1kHz) nemen 24 sporen van 45 minuten ongeveer 5.72 GigaByte in beslag. In 24bit/48kHz ongeveer 9.33 GB en in 24/96kHz dus ongeveer 18.66 GB.

Een alternatief is een Alesis HD24 kopen voor de (live) meersporen opnames en een goede microfoon preamp met a/d-converter voor het studiowerk.
            Ik heb die ALESIS HD24 maar met een gewone SPIRIT LX7. Ik heb die tweedehands gekocht voor 2000 euro, het werkt perfect. Bijna geen ruis of storing. Prachtig gewoon voor life opnames.

Comment

• Koert
              • Nov 2002
              • 86

En dan een Hammerfall-kaart in je PC met 3x ADAT in/out erop!
              En klaar!!!
              Heb je hetzelfde en kun je die hd-recorder nog makkelijker mee op lokatie nemen ook! En thuis pas overzetten naar cubase...

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Het mooie van die HD recorder is is dat ze bijna allemaal een ethernet aansluiting hebben. Op die manier kan je dus de opgenomen bestanden overcopyeren naar je PC, zonder de HD uit de machine te halen.

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

Ik stel mij vragen, hoe komt het dat die ALESIS HD24 1600euro kost
                  En de vergelijkbare Taskam +/- 3000euro.
                  Ik moet zeggen dat ik daar prachtig werk mee aflever.
                  Ik heb praktisch geen ruis en storingen. Dan nog met een analoge mixer. Natuurlijk is Soundcraft Spirit een zeer goed merk.
                  Ik kan gewoon alle functies via midi aansturen van die mixer.

Ge hoort het, ik net mijn privé zakken geleegt!

Comment

• johan L.
                    • May 2001
                    • 384

citaat:Geplaatst door giserke
                    [ Natuurlijk is Soundcraft Spirit een zeer goed merk.
                    Ik kan gewoon alle functies via midi aansturen van die mixer.
                    herstel: Soundcraft is een goed merk, en de spirit is voor het geld een redelijke serie.

waarom de tascam duurder is: Betere convertors, stabieler, meer mogelijkheden, goede connectie mogelijkheden met andere tascam apparatuur, en het tascam adat bus systeem wordt zo'n beetje door alle digitale tafels ondersteunt en is utp connectie en software zit er bij. (dus knippen en plakken op de pc terwijl de data op de recorder blijft staan.)
                    Net deed ie het nog.

Comment

• giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

citaat:Geplaatst door johan L.
                      waarom de tascam duurder is: Betere convertors, stabieler, meer mogelijkheden, goede connectie mogelijkheden met andere tascam apparatuur, en het tascam adat bus systeem wordt zo'n beetje door alle digitale tafels ondersteunt en is utp connectie en software zit er bij. (dus knippen en plakken op de pc terwijl de data op de recorder blijft staan.)
                      de ALESIS ook! ook via UTP
                      Zou het niet eerder liggen aan de naam?

Comment

Working...