Bladmuziek via PC ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Bladmuziek via PC ?

Kweet niet of er ook musici op dit forum rondhobbelen, maar je weet maar nooit ?

Ik heb vroeger piano gespeeld en wil dit weer gaar oppakken. Nu zou ik graag nummers willen spelen maar kan amper aan de bladmuziek van die nummers komen.

Nu vroeg ik me af, of er programma's zijn op de pc, waar je de muziek digitaal kan inladen en dat dat programma voor de betreffende party de bladmuziek "uittypt"?

Wie kan me hierbij helpen ?

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Kweet niet of er ook musici op dit forum rondhobbelen, maar je weet maar nooit ?

Ik heb vroeger piano gespeeld en wil dit weer gaar oppakken. Nu zou ik graag nummers willen spelen maar kan amper aan de bladmuziek van die nummers komen.

Nu vroeg ik me af, of er programma's zijn op de pc, waar je de muziek digitaal kan inladen en dat dat programma voor de betreffende party de bladmuziek "uittypt"?

Wie kan me hierbij helpen ?
    Je kan de midi-files van die nummers opzoeken. (overal te vinden op het net!)
    In een programma als 'encore' (midi-sequencers) kan je dan die midi files inlezen en krijg je alle noten mooi op het scherm!
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Tom,

kan ik de partyen dan ook uitprinten met dat programma ?
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ
        kan ik de partyen dan ook uitprinten met dat programma ?
        Yup,

dat is geen enkel probleem!

Kan je zelfs je MIDI-out van je soundkaart nemen en die aan je synthesizer of andere MIDI-apparaten koppelen
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Zelf heb ik ook Encore. Prachtprogramma.
          Midi-file inladen, bewerken, afspelen, uitprinten, spelen naar!
          De meeste opties zitten er in, zodat je een professioneel ogend partituur kan maken.

Verder hoorde ik van mijn muziekleraar dat Sybalies beter is (k zou alleen niet weten hoe je t spelt [])

Comment

• Soilworker
            • Jan 2004
            • 71

Guitar Pro 4 >> = Geniaal programma hiervoor. Gratis demo down te loaden of gewoon van KaZaA (stelen!).Werkt gewoon met midi , en ja je kunt het uitprinten. Het is wel in getabde noten,behalve de ritmes. Persoonlijk geef ik dit programma een dikke 9 ook omdat ze een `song` book hebben met meer dan 30.000 titels

Veel succes :-D
            FertiliZing YOUR World

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Het programma dat jurjen bedoeld is sibelius
              www.sibelius.com
              Is op dit moment het meest uitgebreide scoreprogramma ter wereld
              Wordt o.a.gebruikt om volledige orkestrale partituren af te drukken
              je kan een demo gratis downloaden via de website

proberen maar zou ik zeggen

sis muziek

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Zelf heb ik ook Encore. Prachtprogramma.
                Midi-file inladen, bewerken, afspelen, uitprinten, spelen naar!
                De meeste opties zitten er in, zodat je een professioneel ogend partituur kan maken.

Verder hoorde ik van mijn muziekleraar dat Sybalies beter is (k zou alleen niet weten hoe je t spelt [])
                sybalies Sibelius 2.0 zal je bedoelen. Gewoon even zoeken op kazaa en je vind het wel. Dat is inderdaad een zeer goed programma.
                Een nog beter programma is finale 2004. Dit wordt gebruikt in uitgeverijen van partituren

Comment

• Mark
                  • Aug 2000
                  • 432

Ga hier even illegaal gebruik lopen stimuleren (met je kazaa)...
                  Mark

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Mark, ben t aan de ene kant met je eens. Illegale versies zijn voor het bedrijf niet echt winstgevend.

Aan de andere kant: die pakketten zijn egt achtelijk duur!!! Bovendien kunnen sommige mensen het programma dan uitgebreid uitproberen voor ze m kopen. Demo's zijn vaak veel te beperkt en een trial is er niet (of bedoelen ze dat met demo [])

Bovendien als je m download heb je nog een probleem: geen support! Dus uiteindelijk zullen veel grote musici (waaronder ook Steve Reich, wat hij mij persoonlijk vertelde [8D]) dit programma met officiƫle licentie kopen.

Overigens: kep m zelf ook gedownload. Nog mooier dan Encore, maar wel ff wennen

Comment

• giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

citaat:Geplaatst door Mark

Ga hier even illegaal gebruik lopen stimuleren (met je kazaa)...
                      moest het betaalbaar zijn voor particulieren zouden ze het zo rap niet copieren.

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

citaat:Geplaatst door giserke
                        moest het betaalbaar zijn voor particulieren zouden ze het zo rap niet copieren.
                        Mee eens, net zoals de veel te duren cd's! Daarom blijf k ook gewoon door downloaden. Eigen schuld, dikke bult voor de muziekindustrie en de rest die alles veel te duur maakt.

En de inspectie ben k nog 0 keer tegengekomen [8D]

Comment

Working...