pc vereisten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pc-beginneling
    • Jan 2004
    • 2

pc vereisten

citaat:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Geplaatst door musicjohn

Ik gebruik zelf "Cool Edit Pro 2.0" en ben er zeer tevreden over.
    --------------------------------------------------------------------------------

hallo

misschien een domme vraag , maar hoe los ik dit probleem op :
    multitrack :
    Als ik een tweede track probeer op te nemen , en ook gewoon bij het afspelen van een wave , dan vertraagt de snelheid van de muziek , of blijft haperen ..
    ( ik probeer wat gitaar op te nemen ..)
    of anders gezegd ; wat zijn de minimum vereisten van een pc om zoiets aan te kunnen ?
    of ligt het aan kwaliteit van geluidskaart
    (u ziet ,ik ken er bitter weinig van )
    wie geeft me goede raad ,

[?]
    piet and his martins guitar
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Processor snelheid is in deze van minder belang dan het fysieke geheugen.

Als je draait op Windows 95 of 98 dan zou ik toch met minimaal 3 bankjes van 128mb SDRAM werken. De processor snelheid zou minimaal 450 mHz moeten zijn om e.e.a. gladjes te laten verlopen.

Ik heb in het verleden zelf (probleemloos) met een dergelijke configuratie zoals hierboven omschreven gewerkt, met Cool Edit Pro (eerste of tweede versie.... weet ik niet meer precies).

Zorg er ook voor dat alle overige toepassingen afgesloten zijn. Ook die op de achtergrond draaien. zoals virus-scanners, alle zogenaamde "quick-start" toepassingen (word, realplayer, quicktime, etc.). Deze vertragen de PC aanzienlijk door een flink portie van het geheugen op te snoepen.

Als je daarna nog steeds problemen ondervindt, dan moet je serieus gaan denken over een upgrade naar een nieuwere PC met snellere processor (min. 1.8 gHz en minimaal 512mb DDR geheugen) en Windows-XP

Pentium-IV of AMD Athlon-XP processor maakt in deze weinig uit. Geen celeron of andere 'budget' processoren aanschaffen. Ook geen "all-in-one" systemen van Dell, Sony, IBM of wat dan ook. Dat werkt allemaal niet, en die dingen zijn nauwelijks te configureren (eigenwijze moederborden, ingebakken geluidskaarten en video kaarten etc.)

Nou.... suc6 !!!
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

Working...