waves plug-ins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

citaat:Noordzee FM heeft softwarematige audioprocessing
    Ik weet zeker dat Noorzee een Orban 8400 op de zendlijn heeft!!
    En ik meen dat Yorin een warsanis met daar achter een Orban 8200 heeft.
    Wat dat betreft ben ik het helemaal met Mastah Fadah eens. Waarom denk je dat 538 een Optimod heeft, 3fm zullen we het maar niet over hebben []. Maar goed.
    citaat:Zendlijnbewaking is volgens mij altijd hardwarematig
    Dit gebeurt bij ons door een optimod. Hiervoor hangt een Aphex compellor (om te levelen), en er achter een Orban stereo verbreder.
    Ik meen zelf dat ze bij 538 tot een tijd gelede 2 omnia's en een orban achter elkaar hadden hangen.
    citaat:broadcast pakket van waves
    Als ik het goed heb gelezen op de site van waves (correct me if i'am wrong) is het broadcast pakket van waves alleen voor TDM. Dit wil zeggen het draait alleen onder protools TDM en dus heb je een TDM set nodig. Dit draait dus niet op een normale PC of Mac. Je hebt TDM DSP en Core kaarten nodig.

Verder ken ik geen plug-ins om goed te kunnen levelen. Eigenlijk houd het verhaal daar dus op (behalve als je een TDM set hebt staan uiteraard)

Comment

• peterkuli
      • Nov 2002
      • 113

Dus als ik het goed begrijp kan ik het wel vergeten om op mijn pctje een beetje te processen...........jammer, dan maar een behringer[V]

iedereen bedankt

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Op zich is het niet onmogelijk. je zit alleen met het volgende probleem:

Voor zo ver is weet is er geen goede leveler in plug-in vorm (buiten het waves paket dan).
        Wat je in princype doet bij eind processing is heel simpel gezegt:
        1. Levelen (alles op goed niveau trekken, zodat je goede compressie kan toe passen)
        2. Multi banden.
        3. Limiten.

Wat je zou kunnen doen is analoog levelen (benut je meteen je converters optimaal) en daarna multi banden en limiten op je PC. BV met een Waves LinMB en een L2 (TC heeft ook een hele mooie multi bander). Deze plug-ins kan je in elk programma draaien (zie eerdere post waarom). Dit kan dus Logic, cubase, nuendo, wavelab, protools enz enz zijn. Dan zou je best een leuk resultaat kunnen behalen, mist je alles goed afsteld. Dit kan met een multi band compressor nog heel sekuur aankomen.

Comment

• TinusT
          • Dec 2004
          • 3

Jemig wat een gelul allemaal over soundprocessing. je hebt de klok wel horen luiden ... etc.

Er bestaat wel iest als softwarematige processing, maar die zal nooit zo goed zijn als een hardwarematig apparaat.
          Meestgebruikte processor is van Orban (meestal type 8200/8300 of 8400) en hier en daar een Omnia 3FM, 4.5FM of 6FM.
          Dit zijn gedeeltelijk digitale processoren die met software ingesteld worden die de interne CPU regelen.

Vaak wordt echter ook analoge processing gebruikt van o.a. Aphex (de compellor bijvoorbeeld) zoals de Airchain van Aphex (Compellor 300/320A, Exciter 250, Dominator II).

Er zijn echter nog meer merken als je goed zoekt die veelal hetzelfde doen maar minder kosten.

Wat betreft de zender, daar wordt vaak een MPX limiter/Clipper gebruikt om het totale signaal binnen de lijntjes te houden.
          Bij radio gaat het - meestal - niet om een hifi geluid maar meer wie is de hardste binnen de normen die de overheid stelt (Stokke-Masker) en daarin/daarbij is veel geoorloofd.

Yorin heeft een IDT staan, Noordzee een Orban 8400 evenals Veronica, Sky heeft een Omnia 6FM om maar iets te noemen.
          Hot radio heeft een Warsanis 1400 staan (vandaar dat het rot klinkt, want het mag niks kosten bij die club).

Tinus

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

Ik zou wel eens willen weten, hoe je in prog's zoals Cakewalk Sonar, treble - bass en midtones kunt aanpassen per kanaal. (zonder dat je ze terug door de externe mixer stuurt.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Hmmmm, pittige vraag weer Giserke. Ik raad je aan toch af en toe eens een manual open te slaan...

citaat: Jemig wat een gelul allemaal over soundprocessing. je hebt de klok wel horen luiden ... etc.

Er bestaat wel iest als softwarematige processing, maar die zal nooit zo goed zijn als een hardwarematig apparaat.
              Meestgebruikte processor is van Orban (meestal type 8200/8300 of 8400) en hier en daar een Omnia 3FM, 4.5FM of 6FM.
              Dit zijn gedeeltelijk digitale processoren die met software ingesteld worden die de interne CPU regelen.

Vaak wordt echter ook analoge processing gebruikt van o.a. Aphex (de compellor bijvoorbeeld) zoals de Airchain van Aphex (Compellor 300/320A, Exciter 250, Dominator II).

Er zijn echter nog meer merken als je goed zoekt die veelal hetzelfde doen maar minder kosten.

Wat betreft de zender, daar wordt vaak een MPX limiter/Clipper gebruikt om het totale signaal binnen de lijntjes te houden.
              Bij radio gaat het - meestal - niet om een hifi geluid maar meer wie is de hardste binnen de normen die de overheid stelt (Stokke-Masker) en daarin/daarbij is veel geoorloofd.

Yorin heeft een IDT staan, Noordzee een Orban 8400 evenals Veronica, Sky heeft een Omnia 6FM om maar iets te noemen.
              Hot radio heeft een Warsanis 1400 staan (vandaar dat het rot klinkt, want het mag niks kosten bij die club).

Tinus
              Van zo'n stellige reactie wordt een mens natuurlijk wel nieuwsgierig...Wie is u?

Okee, dit topic is oud, maarrrrr voor de boeken dan maar: Je kunt Vstack van steinberg draaien dit is een VST-host, die niets meer is dan een host, oftewel een zooi slots voor plugins en VST-bus in en uit, bijvoorbeeld van en naar je kaart toe. daar zou je dan bijvoorbeeld de C4 Multibandcompressor van Waves in kunnen runnen met vervolgens die L2 erachter, niet te gek maken, de grens tussen limitten en clippen is niet zo groot meer op den duur met dit ding.... (overigens is er inmiddels ook een multibandversie van de L2 (en hij heet...L3) en is er ook een verbeterde 5bands-compressor. Tuurlijk bereik je hier zeker niet hetzelfde mee als met een klein (of groot!) fortuin aan hardware, da's weereens appels en peren!

Maar aan het einde van de dag blijft het toch radio..... en dat klinkt hoe dan ook slecht!!![:X][}]

Processing maakt het vaak alleen maar erger!!Zeg nou zelf mensen, wat er uit 538 bijvoorbeeld komt rollen is vaak amper meer als muziek herkenbaar: een vaag ultrahoog en overstuurd gesis is wat overblijft van een hihat en de stemmen van D.J.'s bestaan voor de helft uit sub, waar GAAT het over???!!!! Dan kan er voor een miljoen aan hardware voor hangen maar ik vind het niks! Ik snap ook niet dat een zender die vrijwel alleen maar muziek van de afgelopen 10 jaar draait, muziek die dus meestal al behoorlijk "hot" gemasterd is deze nog verder op wil pompen, ik krijg er dynamische claustrofobie van!!......
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• John b
                • Jan 2002
                • 235

Als je (bijna)realtime softwarematige audioprocessing zoekt, zoek dan eens naar [u]mbl4</u> op google.
                John.
                Doe mij maar martin(i)

Comment

• TinusT
                  • Dec 2004
                  • 3

Iemand die nog al eens over de vloer komt bij diverse omroepen en wel eens speelt met de genoemde apparaten.

Tinus

Comment

Working...