Internet Radio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

Internet Radio

Ik geloof dat er al ooit een topic over geopend is, maar kon met deze zoekwoorden in de search niks vinden hierover.

Waar kun je eigenlijk ergens je eigen internet radiostation opzetten? Ik zoek dus sites zoals www.live365.com. Weet iemand er nog meer?
  • Mark
    • Aug 2000
    • 432

Mark

Comment

• Destiny
      • Jul 2001
      • 899

Shoutcast is toch alleen een programma? Geen provider waar je controlsysteem hebt en schijfruimte?

Comment

• Mark
        • Aug 2000
        • 432

Als je echt voor veel mensen wilt gaan uitzenden zul je bijv. moeten gaan denken aan co-locatie. Daar shoutcast opzetten, zelf een shoutcast draaien en dat laten oppakken door de shoutcast server op locatie (heb ik ook eens gedaan op mijn thuisnetwerk en dan zenden naar mijn proxy server zodat die het op het internet gooit).

Ik hoop dat je hier wat verder meekomt? Kost wel wat geld maar dan heb je ook wat :-)

Goed voorbeeld is www.di.fm die heeft shoutcast en windowsmedia streams en een gigantisch netwerk (gesponsord)
        Mark

Comment

• Koszmo
          • Nov 2002
          • 185

Je zou ook de shoutcast dna's op je eigen pc kunnen installeren, en dan bij address: localhost intypen, alleen moet je internet verbinding dit wel trekken anders krijg je dat hij om de 10 seconden gaat bufferen... (of je neemt natuurlijk een hele lage kwaliteit)

Grtz,

Koszmo
          Profiel - Mailtje

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Met een beetje fatsoenlijke internet verbinding kun je wel wat mensen naar je station laten luisteren, maar zoiets houd erg snel op (zeker als je er ook nog een beetje kwaliteit in wil stoppen). Ik geloof dat er tegenwoordig ook betaalde shoutcast servers zijn waar je bandbreedte kunt huren maar hoe dat werkt zou ik ook niet weten. Ik stream zelf naar een vriend van me met een wat snellere verbinding als ik heb; en alle clients connecten dan daarheen. Zit een max. aantal users van 5 op geloof ik maar ach ik heb nog nooit veel klachten gehad dat alles te vol zat

Comment

• djcenter
              • Aug 2003
              • 78

Hier in den belgique is dit zeker al niet te doen met
              de huidige providers , tenzij inderdaad je er smak bijbetaald om je
              upstream wat hoger te krijgen .
              Hier in belgie heb je
              een upstream van 1.5 gb zeker niet genoeg om op een deftige
              geluidskwaliteit te streamen per maand.
              tenzij je upstream bijkoopt maar dan kunt ge het bijna geen hobby meer noemen aangezien de prijs.
              Jammer maar toch.
              mvg Tony
              Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• Pino
                • Jul 2002
                • 390

en dan hebben we het nog niet over de kosten van auteursrechten en billijke vergoeding gehad he djcenter! Voor een uurtje "loop" op je eigen website kost het in België per jaar al ongeveer €2000,- ; zónder billijke vergoeding. Die komt er dan ook nog eens bij. Lekker walgelijk veel! (voor een hobby toch)
                Exacte prijzen kan je aanvragen bij Sabam en heb ik ter info vorig jaar eens gedaan.

Alle, veel succes he
                Pino
                Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• djcenter
                  • Aug 2003
                  • 78

Inderdaad Pino ,
                  een klein detail over het hoofd gezien,
                  weet in ieder geval dat het niet evident is allemaal
                  Weet dit van een radiostation die dit ook doet waar we
                  altijd sound en light moeten voor doen.
                  C-Dance gebruikt hiervoor meerdere adsl lijnen.
                  als ze bv na een week op de ene lijn bijna op de limiet zijn
                  gebruiken ze simpelweg hun andere adsl lijn !!!
                  Het is wel ambetant iedere keer de stream veranderen vanlijn
                  maar aléé zij doen het toch maar.
                  financieel zie ik de manager nu en dan eens in zijn haar krabben.
                  maar die heeft er noch altijd meer dan ik dus
                  Punt is : het houd niet in om uw online zender te hebben bij een
                  internet radio cataloog , maar het is heel wat rompslomp en duur
                  om uw upstream te kunnen leveren aan een kwalitatieve geluidsnorm
                  die binnen een gewoon adsl of telenet mono abbonnement ligt.
                  Mvg Tony
                  Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

Working...