Alesis HD24 naar pc via IDE aansluiting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timdejager
    • Sep 2012
    • 1

Alesis HD24 naar pc via IDE aansluiting

Hallo,

Ik heb een live-opname gemaakt van mijn band met de Alesis HD24. Nu wil ik de sporen op mijn computer krijgen om te mixen. Dit wil ik doen d.m.v. een IDE naar usb aansluiting en op mijn computer de software van HD24tools.
    Mijn pc draait Windows 7. De foutmelding die ik krijg is dat de schijf geinitialiseerd moet worden. Als ik dit doe ben ik volgens mij alles kwijt wat op de HD staat. Is hiervoor een oplossing?
    Alvast bedankt!!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Je moet dit helemaal niet doen via IDE.
    je moet een firewire adapter gebruiken die je op de schijf steekt.
    Long & McQuade is Canada`s biggest music store offering a huge selection of musical instruments and music lessons across Canada. Guitars & Drums!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Volgens mij gebruikt de HD24 een Linux bestandssysteem, EXT3 als ik het me goed herinner. Dat kan Windows niet lezen.

Via FTP gaat het makkelijkste.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Via FTP duurt dat een eeuwigheid.

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

er bestaan plugins die ervoor zorgen dat windows de EXT indelingen kunnen lezen, effe google gebruiken

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Als het inderdaad Extended gebruikt als filesystem kun je ook je PC booten met een Live-cd, bijvoorbeeld van Ubuntu, en dan alles van HD24-schijf kopieren naar je eigen harddisk.
            De harddisks worden als het goed is beide automatisch herkend, en het zou geen moeilijke klus moeten zijn.
            Linkje naar de Live-CD (Desktop): http://www.ubuntu.com/download/desktop

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Als Windows roept dat je je schijf moet initialiseren moet je dat gewoon niet doen.

HD24Tools snap vervolgens wel wat het met je HD aan moet.

Via Firewire of USB diezelfde schijf aan de PC hangen en met HD24tools uitlezen werkt ook, maar via IDE werkt ook prima hoor!
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...