Vuurwerk op Pinkpop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 377

Vuurwerk op Pinkpop

Hoewel de titel van dit topic anders doet vermoeden, gaat het niet over muzikale hoogstandjes of spectaculaire optredens

Gisteravond met kromme tenen zitten luisteren naar de TV-registratie van Bruce Springsteen op Pinkpop. Helaas werd niet alleen de audio-stream van het concert uitgezonden maar stond er nog meer open. Het klonk als een ambience-microfoon of wellicht een handzender van een presentator. Meer dan vijf minuten knetterde en knalde het afsluitende vuurwerk dwars door de opname van eerder die avond.

Ik heb geen verstand van broadcasting, maar zit er aan het einde van de keten geen techneut te luisteren naar de mix die de ether in wordt geslingerd? Ik ben geen fan van The Boss maar ik kan me voorstellen dat veel mensen uren hebben zitten wachten op dit moment. Die hebben zich zitten opvreten bij de TV. De hele registratie duurde ongeveer een kwartiertje, hiervan was de helft vrijwel niet te volgen vanwege die openstaande microfoon(s) bij het vuurwerk!

Experts, kom er maar in!
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Mij was exact hetzelfde al opgevallen, ik begon zelfs even te twijfelen of mijn tv niet gek begon te doen...
    Vooral het eerste nummer geloof ik was echt niet om aan te horen...

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Doet me een beetje denken aan de vuvuzela's.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Behalve dat ze beiden met een V beginnen snap ik de overeenkomst niet.

Heb de uitzending ook gezien/gehoord, en het was inderdaad een grote ramp.
        de mix zelf was ook niet best. Je zag dat er bepaalde instrumenten bespeeld werden, maar horen kon je ze niet.
        In de eerste minuten een keiharde snare, maar verder geen drums te horen, enz.
        Maar goed, het zal ook niet meevallen om pal na het optreden gelijk een mix in elkaar te moeten draaien voor de uitzending.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

De overeenkomst is wel snel te maken.
          2 professionele organisaties op hoog niveau beslissen een zeer storend element te gebruiken,
          die eigenlijk niet echt nodig is, maar die voor broadcasttoestanden een hel zijn.

En ik denk niet dat het storend element alleen afkomstig is via de ambiance microfonen.
          Last edited by frederic; 29-05-12, 14:53.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Er was tijdens het optreden van Bruce geen vuurwerk te zien, maar wel te horen.
            Ik ga er vanuit dat het vuurwerk plaats vond na afloop van Pinkpop, en dat er ten tijde van de uitzending ergens nog een lijntje openstond, waardoor we "live" konden genieten van het vuurwerk, terwijl we naar de registratie van het concert van Bruce keken.
            Last edited by bones2001; 29-05-12, 15:19. Reason: spelfout
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 377

Originally posted by frederic
              De overeenkomst is wel snel te maken.
              2 professionele organisaties op hoog niveau beslissen een zeer storend element te gebruiken,
              die eigenlijk niet echt nodig is, maar die voor broadcasttoestanden een hel zijn.

En ik denk niet dat het storend element alleen afkomstig is via de ambiance microfonen.
              Volgens mij haal je nu iets door elkaar. Het vuurwerk was uiteraard niet tijdens het optreden!

Aan het einde van de avond werd er op NL3 een eerder opgenomen registratie van Bruce Springsteen uitgezonden. Op dat moment was in werkelijkheid Pinkpop net klaar en werd het festival met traditioneel vuurwerk afgesloten. Je hoorde dus gewoon de audio die bij de concertregistratie hoorde, maar hier dwars doorheen knalde het vuurwerk.

Er werd dus onbedoeld een verdwaald live-signaal bij eerder opgenomen audio gemixt. Ik ben alleen benieuwd wat het precies was, want dat vuurwerk klonk wel érg close. Ben bang dat het toch echt publieksmicrofoons waren.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Mss wel een expresje?

Je kunt je opname wel weggooien dus.

Ik hoorde Sander de Heer vanmorgen ook al zeggen dat
                bepaalde gedeelten (Born in the USA) niet uitgezonden
                mochten worden......

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...