ENG handzender met in-ear ontvanger mogelijk ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

ENG handzender met in-ear ontvanger mogelijk ?

Beste,

Ik heb een vraagje ivm een opname projectje voor wat film dingen.

Ik ben gevraagd om te kijken of er een goede oplossing gevonden kan worden voor het opnemen van geluid bij wat filmpjes, met interviews e.d.

Het is voor een kindervakantieweek en dus is er helaas weinig budget beschikbaar om dit te realiseren. Voorgaande jaren is er met tegenvallende resultaten gewerkt met erg goedekope systemen en dat wil men toch eigenlijk wat beter voor elkaar krijgen dit jaar.

Nu dus de vraag: Aangezien ik zelf al beschik over een aantal goede EW500 G3 handzenders (met ontvangers, maar daar heb ik hierbij natuurlijk niets aan) zou ik deze graag willen inzetten.

Ik kan hierbij natuurlijk de standaard EW portable ontvangers aanschaffen en daarmee een goed werkend systeem hebben. Dit is voor mij echter niet zo heel interessant, aangezien ik deze ontvangers verder niet zal gebruiken. Ik denk echter ook al een tijdje over de aanschaf van een in -ear systeem. Is het mogelijk om de EW300 IEM ontvanger voor dit doel in te zetten ?

Iemand ervaring hiermee ??
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Volgens mij is dit wel mogelijk, al weet ik niet wat de verschillen zijn in companding en modulatie van de EW300G3 en EW500G3. Dit zou je dus even moeten testen of wachten totdat hier iemand reageert die dit reeds heeft gedaan.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Je kunt ook de normale ontvanger in een fototas stoppen en die voeden met een stel batterijen (8x 1,5 volt), of een kleine loodaccu van 12 volt. Accu kost een paar euro. Voor de korte afstand hoeven de antennes niet eens uitgeschoven te worden. Wel even op de polariteit (plus en min)letten.
      Bij elkaar is het allemaal wel hanteerbaar.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by BJD
        Volgens mij is dit wel mogelijk, al weet ik niet wat de verschillen zijn in companding en modulatie van de EW300G3 en EW500G3.

We hebben het er al eens eerder over gehad, voor zover ik weet is de hele EW reeks identiek, het enige echte verschil zit hem in de software en met name in de ingebouwde lijst met intermodulatie-vrije frequenties (die je met behulp van SIFM in elke EW set gewoon ook in de user-bank kunt gebruiken... ).

Je kunt in ieder geval elke combinatie tussen EW 100/300/500 probleemloos gebruiken.

Het enige waar je wel even rekening mee moet houden is dat de uitgang van de In-Ear ontvanger minstens op lijn-niveau is en de camera waarschijnlijk een microfooningang heeft.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Beetje profi camera heeft ook line-ingang op xlr. Anders het uitgangsniveau van je beltpack laag houden.
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Altijd leuk om te weten hoe TS het probleem heeft opgelost. Leerzaam!!!!!!

Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Ben nog bezig met de opdrachtgever ivm het beschikbare budget.

Heb nog geen definitieve bevestiging of het werkt een handzender op een in ear ontvanger, maar als dat werkt, denk ik dat dit mijn voorkeur geniet.

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Al contact opgenomen met Sennheiser Nederland? Die staan denk ik te popelen om het je te vertellen.

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Originally posted by MarkRombouts
                  Ben nog bezig met de opdrachtgever ivm het beschikbare budget.

Heb nog geen definitieve bevestiging of het werkt een handzender op een in ear ontvanger, maar als dat werkt, denk ik dat dit mijn voorkeur geniet.
                  Als het voor zomaar een keertje is, gedurende een paar dagen, dan is de ontvanger in de (schouder)tas het goedkoopst denk ik, tenzij je de in ear ontvanger al hebt. Voor een paar euro kun je urenlang je ontvangertje voeden. Door de ruime instelmogelijkheden heb je nimmer problemen met de compatibiliteit, zowel met de microfoon als met de camera.
                  Het grootste probleem met een "vreemde" ontvanger kan zijn, dat deze niet hetzelfde compandersysteem heeft als de Evolution serie (werkt ook slecht met bijv een Hidyn+ ontvanger).
                  Speakertech

Comment

Working...